بدون کنکور

ظرفیت پذیرش بدون کنکور غیر انتفاعی 98

ظرفیت پذیرش بدون کنکور غیر انتفاعی 98

در طی سال های اخیر، دانشگاه غیر انتفاعی در میان 5 نوع دانشگاه های کشور پیشرفت بسیار خوبی داشته و جای خود را در میان داوطلبان ورود به دانشگاه ها باز کرده است. در مورد تاریخچه این دانشگاه باید بگوییم که تاریخ تأسیس دانشگاه غیر انتفاعی به سال 1364 بازگشته و هدف از راه اندازی آن بالا رفتن سطح فرهنگ و دانش و گسترش آموزش عالی در ایران است. دانشگاه غیر انتفاعی از جمله پرمتقاضی ترین دانشگاه های کشور بوده و عواملی همچون تعداد زیاد دانشگاه ها و رشته ها، کیفیت بالای سطح آموزشی و همینطور برگزار شدن مرتب کلاس ها افراد زیادی خواهان ورود به آن هستند. باید بگوییم که گزینش دانشجو در این دانشگاه به دو شکل بدون آزمون و با آزمون بوده که در نوع دوم افراد بر طبق معدل کتبی نهایی دوران سوم متوسطه خود در دانشگاه های غیر انتفاعی پذیرش می شوند. موضوع مورد بحث در این مطلب ظرفیت پذیرش بدون کنکور غیر انتفاعی 98 است. تمامی داوطلبان گرامی با مطالعه این نوشته کلیه اطلاعات ضروری در رابطه با ظرفیت پذیرش بدون کنکور غیر انتفاعی 98 را بدست آورده و با آگاهی از این موضوع اقدام به ثبت نام و شرکت در این دوره می کنند.

شرایط لازم جهت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های غیر انتفاعی در سال 98

تمامی داوطلبین غایب در جلسه آزمون سراسری و یا افراد مجاز شده در کنکور می توانند کد رشته های دلخواه خود را در دانشگاه های غیر انتفاعی انتخاب نمایند. تنها نکته مورد توجه در این زمینه، دارا بودن مدرک کاردانی، پیش دانشگاهی و دیپلم دوران متوسطه است.

تاریخ ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های غیر انتفاعی در سال 98

جهت اطلاع شما دوستان باید بگوییم که ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی دو بار در سال انجام می شود. یعنی این دانشگاه هم در ماه مهر و هم در بهمن ماه اقدام به جذب دانشجو بدون کنکور می نماید. در مورد شیوه ثبت نام نیز باید بگوییم که در ابتدا باید وارد سایت سازمان سنجش شده و در وهله اول اقدام به خرید کارت اعتباری نمایید. پس از تکمیل تقاضانامه شرکت در دوره بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی، ثبت نام شما کامل می شود. نکته بسیار مورد توجه این که حتماً کد رهگیری و شماره پرونده دریافت شده از سیستم را در جایی امن یادداشت کنید. برای اطلاع از کارشناسی ارشد بدون کنکور روی لینک زیر کلیک کنید.

بررسی ظرفیت بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی

در این بخش از مقاله به بررسی ظرفیت پذیرش بدون کنکور غیر انتفاعی 98 پرداخته و ظرفیت برخی از رشته های دانشگاهی را در دانشگاه های مختلف بیان می کنیم:

رشته مهندسی برق

                     دانشگاهظرفیت
دانشگاه غیر انتفاعی ادیان و مذاهب50
دانشگاه غیر انتفاعی شمال – آمل100
دانشگاه غیر انتفاعی صنعتی سجاد – مشهد180
دانشگاه غیر انتفاعی علامه محدث نوری – نور60
دانشگاه غیر انتفاعی علم و هنر – نور60
دانشگاه غیر انتفاعی علوم و فنون مازندران60
مؤسسه غیر انتفاعی آبان هراز – آمل60
مؤسسه غیر انتفاعی آمل60

 

 رشته علوم و مهندسی خاک

                     دانشگاهظرفیت
دانشگاه ارومیه25نفر
دانشگاه بوعلی سینا – همدان25نفر
دانشگاه بیرجند25نفر
دانشگاه تبریز4نفر
دانشگاه جیرفت25نفر
دانشگاه رازی – کرمانشاه25نفر
دانشگاه زابل25نفر
دانشگاه زنجان25نفر

 

 رشته حقوق

                       دانشگاهظرفیت
مؤسسه غیر انتفاعی آبان هراز – آمل60
مؤسسه غیر انتفاعی اشراق – بجنورد60
مؤسسه غیر انتفاعی60
ارس رضوی – گناباد60
مؤسسه غیر انتفاعی تابناک – لامرد60
مؤسسه غیر انتفاعی حکیم نظامی – قوچان60
مؤسسه غیر انتفاعی خرد – بوشهر60
مؤسسه غیر انتفاعی روزبهان – ساری60
مؤسسه غیر انتفاعی شهید رضایی – کرمانشاه60
مؤسسه غیر انتفاعی طبرستان – چالوس60
  موضوع مورد بحث در این مقاله، ظرفیت پذیرش بدون کنکور غیرانتفاعی 98 است. پس از مطالعه این مطلب، می توانید نوشته ای با موضوع ظرفیت پذیرش بدون کنکور علمی کاربردی 98 را نیز نگاهی بیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *