زندگی مشترک, طلاق

نکات مهم درباره ازدواج مجدد بعد از طلاق






 


طلاق و ازدواج مجدد

طلاق و ازدواج مجدد می تواند فوق العاده یا فاجعه آمیز باشد. به همین دلیل آگاهی از مشکلات شایع در میان آدم هایی که بعد از جدایی از همسر سابقشان یک بار دیگر زندگی مشترک را انتخاب می کنند بسیار مفید است. اگر بعد از یک زندگی زناشویی ناکار آمد قصد دارید برای دوم ازدواج کنید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم. در چنین موقعیتی بهتر است با اطلاع  از ملزومات ازدواج مجدد و آنچه انتظارتان را می کشد اقدام کنید.

حل و فصل کردن رابطه قبلی

شاید مهم ترین نکته در طلاق و ازدواج مجدد این باشد که موقع ورود به رابطه جدید، از رابطه قبلی به طور کامل بیرون آمده باشید. اگر مشکلات ازدواج سابق را به ازدواج بعدی ببرید، بر خودتان، همسر جدید و رابطه زناشویی تأثیر منفی می گذارید.

بهترین کار برای حل و فصل کردن ازدواج قبلی، استفاده از خدمات مشاوره ای است. یک مشاور با تجربه و متخصص می تواند این روند را با سرعت بیشتری طی کند. همچنین بهتر است همسر قبلی را بابت ناکارآمدی زندگی مشترک سابق تماماً مقصر ندانید و با کینه از او رابطه جدید را آغاز نکنید. شما در آن زندگی دو نفر بودید و هر دو در نتیجه آن سهم دارید.

برای ازدواج مجدد دلایل قانع کننده داشته باشید

طلاق و ازدواج مجدد اتفاق ساده ای نیست. پس بهتر است که دلایلی عقلانی برای این کار داشته باشید. چرا می خواهید دوباره ازدواج کنید؟ چون عاشق شده اید؟ چون از تنهایی می ترسید؟ چون بعد از طلاق احساسات منفی زیادی را مثل غم، ترس، اضطراب و… تجربه می کنید و می خواهید با یک زندگی جدید خودتان را تسکین دهید؟

اگر دلایل قانع کننده ای برای ازدواج نداشته باشید ممکن است دوباره شکست بخورید. بهتر است از فرد جدیدی که وارد زندگی تان شده شناخت پیدا کنید، مدتی با او رفت و آمد داشته باشید، در جلسات مشاوره ای شرکت کنید و با آگاهی و قدرت تصمیم بگیرید.

رابطه جدید را با رابطه قبلی مقایسه نکنید

ازدواج دوم کیفیت متفاوتی نسبت به ازدواج اول دارد. ازدواج دوم می تواند بسیار با کیفیت تر و سالم تر از قبلی باشد. اما اگر در رابطه قبلی مانده باشید، نمی توانید آزادانه در زندگی مشترک جدید حضور پیدا کنید. ازمشکلاتی که با همسر قبلی داشتید درس بگیرید و با آگاهی کامل دوباره ازدواج کنید اما مدام در حال مقایسه رابطه جدید با رابطه سابق نباشید. این کار باعث می شود که از زندگی مشترک جدید آن طور که باید لذت نبرید.

 

مراقب ازدواج مجدد با همسر سابق باشید

گاهی اوقات ازدواج مجدد بعد از طلاق در قالب یک زندگی مشترک دوباره با همسر سابق است. افسردگی بعد از طلاق یک اتفاق شایع است. به همین دلیل این امکان وجود دارد که افراد برای رهایی از افسردگی و اضطراب دوباره به آدم قبلی نزدیک شوند.

احتمال شکست در ازدواج دوم، در این وضعیت، بالا است. چون معمولاً افراد دلایلی منطقی برای این کار ندارند. اگر قرار است دوباره به سمت همسر سابق برگردید باید این تصمیم را با آگاهی گرفته باشید نه به دلیل ترس، تنهایی و نگرانی بابت آینده.

مشاوره تلفنی ازدواج

امروزه مشاوره تلفنی بیشتر از همیشه محبوب و فراگیر است. با توجه به افزایش مسئولیت‌‌ها، مشغولیت‌های زندگی شهری، کمبود وقت و…آدم‌های زیادی برای مشورت گرفتن، آگاهی، یادگیری و استفاده از دیدگاه‌های متخصصان حوزه‌ی روانشناسی و مشاوره از مشاوره تلفنی استفاده می کنند.

مشاوره ازدواج یکی از خدمات مشاوره تلفنی و بسیار سودمند است. افرادی که در موقعیتی قرار گرفته‌اند که نیاز به مشاوره‌ی سریع دارند، در شهرها و روستاهایی زندگی می‌کنند که خالی از خدمات مشاوره‌ای است، گفت‌وگوی رو در رو برایشان آسان نیست یا وقت ندارند که به مشاور مراجع کنند، می‌توانند از مشاوره ازدواج تلفنی استفاده کنند و با کمک یک مشاور خانواده یا ازدواج تصمیم درستی بگیرند. ازدواج مجدد بعد از طلاق هم نوعی ازدواج است و چه بهتر که با آگاهی صورت بگیرد. این آگاهی می تواند نتیجه مشورت با یک مشاور باتجربه و حرفه ای باشد.

مشاوره تلفنی ازدواج در آیدانیتو

آیدانیتو یک فضای هوشمند آموزش و مشاوره تلفنی است. مشاوران متخصص ما در این فضا در حوزه های مختلف به مخاطبان خدمات مشاوره ای ارائه می دهند. ازدواج یکی از مهم ترین مباحث در مشاوره خانواده است. چنانچه قصد ازدواج دارید و به این درک رسیده اید که باید با آگاهی زیادی وارد زندگی مشترک شوید، برای اطلاع از معیارهای ازدواج، سوالات قبل از ازدواج و ویژگی های یک ازدواج سالم و موفق، با مشاوران خانواده آیدانیتو تماس بگیرید.

در این مقاله به موضوع طلاق و ازدواج مجدد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «افسردگی بعد از طلاق» را به شما پیشنهاد می کنیم.

آیا به تازگی یا مدت ها است که از همسرتان جدا شده اید؟ قصد تشکیل یک زندگی مشترک جدید را دارید؟ مطمئن نیستید که برای ازدواج دوم آماده باشید؟ فکر می کنید که قبل از ازدواج مجدد، نیاز دارید مشکلات رابطه شکست خورده قبلی را حل و فصل کنید؟
با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *