آیدانیتو > طلاق در کانادا
مهاجرت به کانادا

طلاق در کانادا






 


طلاق در کانادا

طلاق یکی از اتفاقات ناخوشایند در زندگی فردی و اجتماعی ما انسان ها در سراسر دنیا است و هر کشوری در این زمینه، قوانین خاص خودش را دارد. به عنوان مثال در کشور ما قوانین ازدواج و طلاق بر اساس موازین شرعی و اسلامی هستند.

امروزه بسیاری از ایرانیان برای اقامت موقت و دائم به کانادا مهاجرت می کنند. کانادا کشوری است که در عین توسعه یافتگی بسیار مهاجر پذیر است و به همین دلیل بسیاری از هم وطنان ما برای ادامه تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ثبت شرکت و…. به این کشور می روند و برای همیشه در آن جا ماندگار می شوند.

ازدواج و طلاق جزء اتفاقات معمول زندگی ساکنان کشورهای مختلف هستند، به همین دلیل طبیعی است که ایرانیان مقیم کانادا در این کشور ازدواج کنند یا از همسر خود جدا شوند.

در این مقاله تلاش کرده ایم تا به شرایط و مراحل قانونی طلاق در کانادا بپردازیم:

طبق ماده شش قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران، قوانین مربوط به ازدواج و طلاق در مورد کلیه اتباع ایران، حتی در زمانی که مقیم خارج باشند، اجرا می شود. یعنی اگر یک زوج ایرانی یا زوجی که یکی از آن ها ایرانی و دیگری غیر ایرانی است قصد جدایی از همدیگر را داشته باشند، برای این که طلاقشان در کشور ایران به رسمیت شناخته شود، باید طبق قوانین جمهوری اسلامی از همدیگر جدا شوند.

یعنی آن ها باید با مراجعه به مراکز اسلامی، کنسولگری ایران، دفتر حفاظت منافع یا سفارت جمهوری اسلامی و…. مراحل قانونی و شرعی طلاق ایرانی را طی کنند.

طلاق کانادایی

اگر اقامت دائم کانادا را داشته باشید یا شهروند این کشور باشید، باید در صورت تمایل به جدایی علاوه بر طلاق ایرانی مطابق با قوانین کانادا هم از همدیگر جدا شوید، در کانادا، قانون طلاق در همه استان ها یکسان است و افراد برای تقاضای طلاق باید به دادگاه خانواده مراجعه کنند.

شرایط طلاق در کانادا

  • وقتی یک زوج در کانادا درخواست طلاق می دهند، ازدواج آن ها باید طبق قوانین کانادا باشد. زوجین ایرانی هم که در ایران ازدواج کرده اند، باید ازدواج شان توسط دولت کانادا تأیید شده باشد.
  • کسی که تقاضای طلاق می دهد، باید این کار را در یکی از ایالت های کانادا یا جایی که به مدت یک سال زندگی کرده انجام دهد.
  • زوجین باید مدت معینی را به طور جداگانه زندگی کرده باشند این دوره باید حداقل یک سال باشد. بیش از 80% احکام طلاق در کانادا بر پایه یک سال جدایی است.
  • رابطه جنسی فرازناشویی یکی از همسران
  • بیماری جسمی یا روانی یکی از همسران

نفقه در کانادا

برای پرداخت هزینه زندگی که ما به آن نفقه می گوییم، طبق قانون کانادا کسی که درآمد بیشتری دارد هزینه های زندگی همسر و فرزند را می پردازد. در واقع در آمدهای افراد محاسبه می شود و مطابق با آن در نظر گرفته می شود که مرد وظیفه پرداخت نفقه را دارد یا زن. معمولاً مسئولیت پرداخت خرجی بر عهده کسی است که حضانت کودک را بر عهده ندارد و با او زندگی نمی کند.

تقسیم اموال

بر اساس قوانین طلاق در کانادا ، تقسیم اموالی که زوجین در زندگی مشترک به دست آورده اند قابل تقسیم به صورت مساوی است اما آن چه افراد قبل از ازدواج به دست آورده اند تقسیم نمی شود.

حضانت فرزند

اگر همسران در مورد حضانت فرزند و مسائل مالی مربوط به مراقبت از او به توافق برسند، طلاق توافقی است. اما در صورتی که طلاق توافقی نباشد، زوجین باید مواردی را که بر سر آن ها توافق ندارند، به اطلاع دادگاه برسانند و شواهد و مدارکشان را در اختیار قاضی قرار بدهند تا در مورد حضانت فرزند، نفقه و مسائل مالی تصمیم گرفته شود.

در این مقاله موضوع طلاق در کانادا را مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه مطالعه مقاله «ازدواج در کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط قانونی طلاق در کانادا ، با مشاوران مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا آیدانیتو تماس بگیرید.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *