مهاجرت به انگلیس

طلاق در انگلستان






طلاق در انگلستان

کشور بزرگ انگلستان در جایگاه یکی از کشورهای پیشرفته و متمدن با عنایت به وجود حقوق کامل در آن، همواره از پیشگامان تنظیم قوانین خانواده در زمینه طلاق بوده است. در حقیقت انگلستان قوانین منسجمی را در زمینه طلاق دارد. طلاق در انگلستان همانند رویه دادرسی و قوانین حاکم بر ایران در رابطه با این موضوع، نیازمند ارائه درخواست جهت شروع روند طلاق و رعایت قوانین دادرسی در دادگاه هاست. با عنایت به وجود قوانین مرتبط با طلاق و خانواده در هر کشور متناسب با عرف و فرهنگ آن، این موضوع در مورد طلاق در انگلستان نیز صدق می کند. از آن جایی که ایرانیان مقیم انگلستان نیز احتمالاً به شناخت این قوانین و ضوابط طلاق در انگلستان به علت طبیعی بودن وجود مشکل اختلافات خانوادگی در این کشور نیاز دارند، مقاله حاضر را به بررسی طلاق در انگلستان اختصاص داده ایم. پس ما را همراهی کنید تا آشنایی لازم را با موضوع طلاق در انگلستان پیدا کنید.

انواع طلاق در انگلستان

در مجموع می توان سه راه را برای پایان دادن به رابطه عاطفی بین دو زوج در انگلستان معرفی کرد:

طلاق توافقی

زمانی که هر یک از زوجین در مورد مسائلی مانند مالکیت و اموال، حضانت و نگهداری از فرزندان، مخارج هر یک از آن ها و همین طور علت های طلاق بین خود به توافق رسیدند، بدون استماع دادخواست و برگزاری جلسه رسیدگی در دادگاه، حکم طلاق برای آن ها صادر می گردد.

طلاق

جدایی

در رابطه با جدایی باید این نکته را متذکر شویم که این امر تنها در صورت عدم تمایل یکی از زوجین به جدایی امکان پذیر است.

دلایل طلاق در انگلستان

مطابق قوانین طلاق در انگلستان جهت به پایان رسیدن زندگی مشترک و ازدواج، به وجود دلایلی چند نیاز است. در زیر به ذکر این دلایل و ارائه توضیحاتی کوتاه در مورد هر کدام می پردازیم.

  • رفتارهای نامناسب و غیر منطقی: در صورتی که آقا یا خانم مرتکب رفتارهایی دور از عقل و نامناسب شود که ادامه زندگی با وی بسیار سخت و در مواردی غیرممکن به نظر برسد، طرف مقابل می تواند اقدام به طلاق کند. از جمله این رفتارها می توان به عدم پرداخت نفقه، داشتن اعتیاد به مواد مخدر و یا الکل، تهدید همسر و یا توهین به وی و ضرب و شتم و خشونت فیزیکی اشاره کرد.
  • خیانت به همسر: داشتن ارتباط با شخص دیگری به غیر از همسر خیانت به وی اطلاق می شود.
  • جدایی طرفین برای بیشتر از دو سال: در صورت جدایی و ترک برای مدت بیشتر از دو سال، در صورت توافق امکان طلاق وجود خواهد داشت.
  • ترک کردن زندگی مشترک توسط یکی از زوجین: وقتی که آقا یا خانم در صورت گذشتن شش ماه از زندگی مشترک، اقدام به ترک زندگی بدون هیچ دلیل موجه و توافقی کند، طلاق امکان پذیر است.
  • جدایی دو طرف به مدت 5 سال: در مواردی که زن و شوهر در حدود 5 سال از یکدیگر دور بوده اند و جداگانه زندگی کرده اند، فرصت گرفتن طلاق مطابق قانون به آن ها داده می شود.

مقایسه قوانین طلاق در انگلستان و ایران

قوانین طلاق در انگلستان با کشورمان ایران تفاوت هایی اساسی دارد. اولین مورد این که بر خلاف قانون ایران در قوانین طلاق، در انگلستان به هر کدام از زوجین این فرصت داده می شود که در صورت داشتن دلایلی منطقی بتوانند درخواست طلاق خود را به دادگاه ارائه دهند. اما در ایران درخواست طلاق و جدایی بدون هیچ دلیل منطقی و قابل قبولی تنها از طرف مرد مطرح می شود. در قوانین و ضوابط طلاق در انگلستان، اجازه طلاق، در صورت به اثبات رسیدن یکی از موارد عسروحرج، چه به مرد چه به زن داده می شود. اما در ایران مطابق ضوابط درخواست طلاق به علت عسروحرج تنها از جانب زن ممکن است.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با طلاق در انگلستان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله امور حقوقی در انگلستان بزنید.

اگر سوالی در زمینه طلاق در انگلستان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


3 دیدگاه در “طلاق در انگلستان

  1. پیمان.صیفی گفت:

    سلام
    من مدت یکسال و نیم هست که پناهنده شده ام و همسرم و فرزندم را به اینجا اورده ام با توجه به اینکه صدور ویزا برای همسرم از طریق سفارت به مدت ۵ سال بوده و همسرم مشغول به کار است ایا اگر طلاق توافقی داشته باشیم , همسرم مجبور به ترک انگلستان خواهد شد ?
    ممنونم اگر پاسخ من را بدهید

  2. احمد گفت:

    سلام
    من از افغانستان به لندن آمدم ازدواج به دعوت خانمم از ازدواج ما ۲ سال میشه یک طفل داریم ۹ ماه حالا میخواهم طلاق بدهم سوال من اینجاست اگر طلاق بدهم آیا میتوانم اینجا باشن دولت برایم پاسپورت یا ویزه میدهم چون ما یک طفل داریم

Average
5 Based On 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *