آیدانیتو > شهریه دکتری آزاد
دکتری

شهریه دکتری آزاد

شهریه دکتری آزاد






شهریه دکتری آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی از جمله محبوب ترین مراکز دانشگاهی و تحصیلی در ایران بعد از دانشگاه های دولتی از نظر تنوع در رشته های تحصیلی و سطح امکانات در کلیه دوره های تحصیلی دکتری، کارشناسی ارشد و کاردانی به شمار می رود. این دانشگاه هم همچون سایر دانشگاه های احداث شده در ایران در هر ترم تحصیلی از دانشجویان بدون آزمون و با آزمون شهریه ای را دریافت می کند. البته باید اشاره کنیم که شهریه دریافت شده از دانشجویان دانشگاه آزاد در مقایسه با سایر دانشگاه ها به مراتب بالاتر است. مورد دیگر این که میزان شهریه متغیر دانشگاه آزاد اسلامی بر طبق تعداد واحد انتخابی دانشجویان و همین طور نوع واحد یعنی واحدهای عملی و نظری متغیر است. با توجه به بالا بودن نرخ شهریه دانشگاه آزاد امکان دریافت تحصیلات و وام دانشجویی برای تمامی دانشجویان فراهم است. در این مقاله، به صورت اختصاصی بحث در رابطه با شهریه دکتری آزاد را پیش می کشیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی را در رابطه با شهریه دکتری آزاد به دست آورید.

میزان شهریه دکتری آزاد

در صورتی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی و در مقطع دکتری را دارید به این موضوع مهم توجه داشته باشید که به علت بالاترین مقطع تحصیلی بودن این دوره تحصیلی شهریه بیشتری را برای انتخاب واحد و تحصیل در آن باید پرداخت نمایید. در این بخش به طور اختصار در رابطه با شهریه دکتری آزاد مطالبی را خدمتتان عنوان می کنیم. در ابتدا عرض می کنیم که میزان شهریه دکتری آزاد با توجه به گروه آموزشی هر فرد چه انسانی، چه فنی مهندسی و علوم پایه و همین طور علوم پزشکی با یکدیگر متفاوت است. در واقع شهریه دکتری آزاد در رشته های علوم پزشکی برای یک ترم تحصیلی بین 8800000 تا 10000000 متفاوت است. اما شهریه دکتری دانشگاه آزاد در رشته دانشگاهی علوم انسانی بین 8000000 تا 9500000 تومان تعیین شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در ارتباط با شهریه دکتری آزاد با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

نحوه پرداخت شهریه دکتری آزاد

در صورتی که بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی قبول شده باشید. باید به سایت دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کنید و بعد از آگاهی کامل از کلیه جزئیات اقدام به ثبت نام حضوری همراه با مدارک لازم نمایید. پس از انجام ثبت نام و البته انتخاب واحد لزوماً باید بخشی از شهریه دکتری آزاد خود را به صورت نقدی به حساب دانشگاه آزاد واریز کنید. اما برای پرداخت ما بقی شهریه خود تا زمان امتحانات پایان ترم و دریافت کارت آزمون فرصت دارید پس از سپری کردن اولین ترم دانشگاه باید تمامی شهریه ثابت خود را جهت انجام انتخاب واحد دومین ترم تحصیلی پرداخت نمایید و مابقی را با دادن چند فقره چک تا اتمام ترم تحصیلی بپردازید.

تخفیف شهریه دکتری آزاد در رشته های کم تقاضا

با هدف کمک به متقاضیان تحصیل در مناطق محروم کشور و جذب نخبگان میزان شهریه رشته محل های فاقد تقاضا و یا کم تقاضا با هماهنگی معاونت تحصیلات تکمیلی و آموزشی دانشگاه تا سقف 50 در صد تخفیف می خورد باید اشاره کنیم که در هر یک از استان ها کمیته ای متشکل از دو نفر از اعضاء شوراهای آموزشی، اداری مالی و برنامه ریزی درخواست فرد متقاضی را مورد بررسی قرار می دهد و اقدام به تصویب تخفیف تا سقف مقرر می کنند.
در این مقاله به تحلیل و بررسی شهریه دکتری آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد بزنید.
اگر سوالی در زمینه شهریه دکتری آزاد ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *