کارشناسی ارشد

شهریه ارشد دانشگاه یاسوج شبانه

شهریه ارشد دانشگاه یاسوج شبانه






شهریه ارشد دانشگاه یاسوج شبانه

دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاهی دولتی بزرگ ترین مرکز دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویر احمد به شمار می رود. این دانشگاه دولتی در سال 1362 هجری شمسی فعالیت جدی خود را با نام آموزشکده فنی وابسته و تحت نظر دانشگاه شیراز با جذب و پذیرش دانشجو در دو رشته مختلف مکانیک- جوشکاری و عمران روستایی در دوره کاردانی شروع کرد. سرانجام در سال 1379 دانشگاه یاسوج به طور رسمی به دانشگاه ارتقا پیدا کرد و در حال حاضر شامل دو پردیس و هفت دانشکده است. در میان دانشکده های موجود در دانشگاه یاسوج می توان از دانشکده علوم پایه، کشاورزی، فنی مهندسی، دانشکده صنعت و معدن چرام و دانشکده ادبیات و علوم انسانی نام برد. دانشگاه یاسوج نیز همانند دانشگاه های مختلف موجود در شهرهای مختلف کشور از میان دانشجویان و داوطلبان متقاضی اقدام به جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد می کند. با اعلام نتایج اولیه و در حقیقت اعلام رتبه های داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد فرایند سخت و استرس آور انتخاب رشته کارشناسی ارشد به صورت آنلاین شروع می شود. در بین یکی از مهم ترین و اصلی ترین معیارها و فاکتورهای مورد نظر متقاضیان و داوطلبان در زمان انتخاب رشته های مختلف ارشد در دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی و غیره بحث شهریه در نظر گرفته شده برای این دانشگاه هاست. کاملاً طبیعی و روشن است که تعدادی از داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی یاسوج در پی اطلاع از شهریه ارشد دانشگاه یاسوج شبانه هستند. از این جهت موضوع مقاله حاضر را به بحث در ارتباط با شهریه ارشد دانشگاه یاسوج شبانه اختصاص داده ایم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات خوبی را درباره شهریه ارشد دانشگاه یاسوج شبانه به دست آورید.

شهریه ارشد دانشگاه یاسوج شبانه

موضوع مهم شهریه پرداختی برای دوره های ارشد شبانه و به طور اخص شهریه ارشد دانشگاه یاسوج شبانه نقش اساسی را در تصمیم داوطلب برای انتخاب و یا عدم انتخاب این دانشگاه به عنوان محلی برای تحصیل ایفا می کند. سابق بر این مبلغ شهریه ارشد دانشگاه یاسوج شبانه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و در دفترچه انتخاب رشته ارشد به عرض متقاضیان ورود به این مرکز آموزش عالی می رسید. ولی در حال حاضر جدول شهریه ارشد دانشگاه یاسوج شبانه تنها در سایت این دانشگاه قابل ملاحظه است. در بخش بعدی به صورت مختصر نحوه محاسبه شهریه ارشد  دانشگاه یاسوج شبانه را خدمتتان عرض می کنیم.

نحوه محاسبه شهریه ارشد دانشگاه یاسوج شبانه

مبلغ شهریه ارشد دانشگاه یاسوج شبانه با توجه به گروه های آموزشی این دانشگاه یعنی رشته های گروه علوم انسانی و سایر گروه های دیگر آموزشی با همدیگر تفاوت دارد. به عنوان نمونه مبلغ اختصاص داده شده برای شهریه ثابت گروه آموزشی علوم انسانی معادل 7.827.188 هزار ریال تعیین شده است. همچنین مبلغ شهریه متغیر ارشد شبانه دانشگاه یاسوج در گروه علوم انسانی برای هر کدام از واحدهای درسی برابر با 1.391.500 هزار ریال در نظر گرفته شده است. اما مبلغ شهریه ارشد دانشگاه یاسوج شبانه برای سایر گروه های آموزشی موجود در دانشگاه یاسوج به صورت 8.696.875 هزار ریال برای شهریه ثابت و 2.087.250 هزار ریال برای شهریه متغیر ذکر شده است. نکته مهمی که باید در اینجا ذکر کنیم این است که مبالغ ذکر شده در بالا بر طبق مبالغ شهریه کارشناسی ارشد شبانه دانشگاه ها و نه به صورت اختصاصی دانشگاه یاسوج در سال گذشته یعنی سال 97 نوشته شده است. با توجه به عدم اعلام شهریه دریافت در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه یاسوج در سال 98 تاکنون مجبور به ذکر مبالغ اعلام شده در سال گذشته برای شما شدیم. اما با توجه به افزایش 15 درصدی مبلغ شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه یاسوج در هر سال تحصیلی احتمالاً خود بتوانید مبلغ شهریه سال 98 ارشد شبانه این دانشگاه را حدس بزنید. در صورت نیاز به کسب اطلاعاتی دقیق تر در رابطه با مبلغ شهریه کارشناسی ارشد شبانه دانشگاه یاسوج با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به تحلیل و بررسی شهریه ارشد دانشگاه یاسوج شبانه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ارشد بدون کنکور شبانه 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه شهریه ارشد دانشگاه یاسوج شبانه ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *