آیدانیتو > شهریه ارشد دانشگاه سمنان شبانه
کارشناسی ارشد

شهریه ارشد دانشگاه سمنان شبانه

شهریه ارشد دانشگاه سمنان شبانه






شهریه ارشد دانشگاه سمنان شبانه

دانشگاه سمنان به عنوان دانشگاهی مادر در استان سمنان شناخته شده است. از زمانی که این اولین مرکز دانشگاهی در استان سمنان فعالیت حرفه ای خود را شروع کرد بیشتر از چهل و سه سال می گذرد. مدرسه عالی تکنولوژی سمنان تحت عنوان نخستین مرکز آموزش عالی در این شهر در سال 1353 هجری شمسی احداث گردید و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این مرکز آموزشی با جذب و پذیرش دانشجو در دو رشته دانشگاهی که کارشناسی عمران و الکترونیک در سال 1367 تبدیل به مجتمع آموزش عالی سمنان شد و پس از افتتاح آموزشکده دامپزشکی، و دو دانشکده تربیت دبیر و مهندسی به دانشگاه سمنان ارتقا پیدا کرد. در میان دانشکده های دانشگاه سمنان می توان از دانشکده کویر شناسی، گردشگری، اقتصاد و مدیریت نام برد. دانشگاه سمنان همچون صدها و یا هزاران دانشگاه کشور از جمله مراکز دانشگاهی جذب کننده دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد محسوب می شود. بعد از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد فرایند انتخاب رشته های تحصیلی به مهم ترین درگیری و دغدغه ذهنی تمامی داوطلبان و متقاضیان تبدیل می شود. از جمله مهم ترین فاکتورهای مد نظر داوطلبان مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های پیام نور، غیرانتفاعی و آزاد و حتی دوره شبانه ارشد دانشگاه سمنان مبلغ شهریه اختصاص داده شده برای آن هاست. شکی نیست که شماری از داوطلبان متقاضی تحصیل در ارشد شبانه دانشگاه سمنان به دنبال اطلاع از شهریه ارشد دانشگاه سمنان شبانه هستند. از این رو موضوع مقاله حاضر را به بحث در مورد شهریه ارشد دانشگاه سمنان شبانه اختصاص داده ایم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات کافی و کاملی را در رابطه با شهریه ارشد دانشگاه سمنان شبانه به دست آورید.

شهریه ارشد دانشگاه سمنان شبانه

بحث شهریه ارشد دانشگاه های شبانه و همین طور شهریه ارشد دانشگاه سمنان شبانه نقشی بسیار مهم و اساسی را در گزینش و یا عدم گزینش در مراکز مختلف و از جمله این مرکز دانشگاهی برای هر متقاضی ایفا می کند. تا همین چندین سال قبل سازمان سنجش آموزش کشور مبلغ دقیق شهریه دانشگاه ها از جمله شهریه ارشد دانشگاه سمنان شبانه را در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد منتشر شده در سایت سازمان سنجش درج می شد. اما در حال حاضر و از چند سال پیش تاکنون دیگر هرگز جداول شهریه های مراکز دانشگاهی مختلف از جمله جدول شهریه ارشد دانشگاه سمنان شبانه در دفترچه به چشم نمی خورد. در عوض از داوطلبان خواسته شده که با ورود به سایت دانشگاه سمنان از مبلغ شهریه ارشد دانشگاه سمنان شبانه کسب اطلاع کنند. در زیر به صورت اختصار نحوه محاسبه شهریه ارشد دانشگاه سمنان شبانه شرح داده شده است.

نحوه محاسبه شهریه ارشد دانشگاه سمنان شبانه

شهریه ارشد دانشگاه سمنان شبانه با توجه به گروه آموزشی مختلف یعنی گروه رشته های علوم انسانی و یا سایر گروه های آموزشی مورد تدریس در این دانشگاه متفاوت است. به عنوان مثال حداقل مبلغ شهریه ثابت اختصاص داده شده برای تحصیل در ارشد شبانه دانشگاه سمنان 7.100.000 هزار ریال و حداکثر این مبلغ معادل 10.650.000 هزار ریال است. اما همین شهریه برای سایر گروه های آموزشی ارائه شده در دانشگاه سمنان حداقل 7.975.0000 هزار ریال و حداکثر 11.171.600 هزار ریال است به همین ترتیب مبلغ شهریه متغیر برای هر واحد نظری در گروه علوم انسانی حداقل 1.328.250 هزار ریال و حداکثر 1.808.400 هزار ریال مشخص شده است. اما این شهریه برای سایر گروه های آموزشی دانشگاه سمنان برابر با حداقل 1.518.000 هزار ریال و حداکثر 2.712.600 هزار ریال در نظر گرفته شده است. البته مبالغ بالا بر طبق مبالغ شهریه کارشناسی ارشد شبانه در تمامی دانشگاه ها و در سال تحصیلی 97 نوشته شده است و اطلاع دقیقی از مبلغ شهریه اختصاص داده شده برای این دانشگاه سمنان در سال تحصیلی 98 در دسترس نیست. جهت کسب اطلاعاتی دقیق تر در رابطه با مبلغ شهریه اختصاص داده شده برای ارشد شبانه دانشگاه سمنان در سال 98 با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.
در این مقاله به تحلیل و بررسی شهریه ارشد دانشگاه سمنان شبانه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ارشد بدون کنکور شبانه 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه شهریه ارشد دانشگاه سمنان شبانه ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *