امریه و پذیرش

شرایط سرباز معلم





 
شرایط سرباز معلم

طرح بزرگ سرباز معلم طرحی است که بر طبق بخش نامه سرباز معلم به وسیله معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به جوانان مشمول ابلاغ شده است این طرح به جوانانی اختصاص پیدا می کند که مشمول اعزام به خدمت سربازی یا خدمت زیر پرچم هستند و به هیچ جه غیبت ندارند. بر طبق این طرح این افراد می توانند بخشی از دوران خدمت سربازی خود را به عنوان معلم در وزارت آموزش و پرورش مشغول به فعالیت شوند و به شغل شریف معلمی بپردازند. البته این شما به عنوان سرباز به کدام منطقه روستایی و یا شهری برای تدریس اعزام شوید بستگی مستقیمی به تشخیص وزارت آموزش و پرورش و ستاد کل نیروهای مسلح دارد. لازم به ذکر است که پس از پایان خدمت وظیفه عمومی سربازان به مراتب طرح سرباز معلم نیز به اتمام می رسد و این طرح به هیچ وجه تعهدی برای جذب سربازان در وزارت آموزش و پرورش به وجود نمی آورد. بر طبق اخبار واصله وزارت آموزش و پرورش اقدام به ابلاغ بخش نامه سرباز معلم برای سال تحصیلی 1398 کرد. که بر طبق بخشنامه سرباز معلم شرایط خاصی برای ورود آن ها به این طرح تعیین شده است. در این مقاله، به بحث در مورد شرایط سرباز معلم بر طبق بخش نامه ابلاغ شده می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با شرایط سرباز معلم به دست آورید.

بخشنامه شرایط سرباز معلم

بر طبق بخشنامه اعلام شده از جانب وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی 98 کلبه داوطلبین واجد شرایط و دارای برگه آماده به خدمت بدون مهر غیبت که تاریخ اعزامشان تیر ماه و شهریور 1398 باشد امتیاز بندی و ثبت نام می شوند. مطابق بخش نامه شرایط سرباز معلم به کارگیری و جذب افراد و سربازان بر مبنای ارتباط رشته تحصلی با رشته مورد تدریس صورت می گیرد. اداره کل آموزش و پرورش هر استان بر اساس اولویت های تخصیص نیرو و نیاز مناطق مکلف به جذب و به کارگیری سرباز معلم هاست. باید اشاره کنیم که مدارک و فهرست اسامی افراد واجد شرایط به صورت روزانه و حداکثر تا تاریخ 11 اردیبهشت ماه 98 در اختیار هسته گزینش هر کدام از استان های ایران قرار می گیرد و تمامی هماهنگی های لازم جهت اخذ و اطلاع از نظر نهایی حداکثر تا تاریخ 27 اردیبهشت ماه 98 صورت می گیرد.

بخشنامه سرباز معلم

بر طبق بخشنامه شرایط سرباز معلم افرادی که از شرایط لازم برای جذب به عنوان سرباز معلم را دارا هستند. پس از قبول شدن در آزمون مورد نظر و از طرفی مصاحبه به عمل آمده و همین طور مثبت بودن تحقیقات ممحلی انجام گرفته می توانند به عنوان سرباز معلم برگزیده شوند. این افراد پس از طی مراحل آموزشی لازم چند ماه پیش از شروع سال تحصیلی جدید امکان اعزام به مناطق محروم کشور را برای تدریس به دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی را دارا هستند. در میان شرایط سرباز معلم ابلاغ شده در سال 98 می توان به  مواردی از جمله محل تحصیل فرد سرباز، نداشتن هیچ گونه سوء پیشینه کیفری برای فرد متقاضی، عضویت در بسیج، مدت زمان عضویت در بسیج، فرهنگی بودن پدر و مادر فرد سرباز و محل تحصیل اشاره کرد. برای اطلاع  از لیست کامل شرایط سرباز معلم در سال 98 با مشاوران متخصص و متبحر آیدانیتو تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات مورد نیازتان را در اختیار شما قرار دهند.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی شرایط سرباز معلم پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مشاوره تلفنی بزنید.
برای آگاهی از شرایط جدید ابلاغ شده در سال 98 در زمینه پذیرش سرباز معلم با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


1 دیدگاه در “شرایط سرباز معلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *