آیدانیتو > شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد 98
ارشد بدون آزمون

شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد 98

شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد 98

در حال حاضر که امکان ثبت نام و ورود بدون کنکور به  دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی، یعنی کارشناسی ارشد و دکتری هم فراهم شده است، بسیاری از متقاضیان از اینکه سد کنکور از پیش پایشان برداشته شده خوشحال و خرسندند؛ اما اگر جزو این دسته از داوطلبان هستید به شما می گوییم کمی در ابراز خوشحالی حوصله به خرج بدهید، چون ثبت نام بدون کنکور ارشد مقررات و ضوابطی دارد که در صورت برخودار بودن از شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد 98 امکان پذیرفته شدن در این دوره را دارید. برای اطلاع از این شرایط مطلب را دنبال کنید.

چه کسانی مشمول شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد هستند؟

شرط ثبت نام بدون کنکور ارشد این است که شرایط این دوره شامل حال‌تان شود. اصولا ورود بدون کنکور به مقطع کارشناسی ارشد مخصوص دانش آموختگان استعدادهای درخشان است، پس یعنی همه متقاضیان نمی توانند بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کنند، به همین دلیل بود که گفتیم در ابراز خوشحالی کمی صبر کنید! شرط استعداد درخشان بودن برای ورود بدون کنکور به دانشگاه آزاد و سراسری برقرار است.

چه کسانی جزو استعدادهای درخشان به حساب می آیند؟

گفتیم که از مهمترین شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد 98 این است که متقاضیان جزو استعدادهای درخشان محسوب شوند. در صورت دارا بودن چهار شرط، متقاضی می تواند بدون کنکور در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد یا سراسری تحصیل کند. این چهار شرط عبارت است از اینکه معدل شما در مقطع کارشناسی بالای 17 باشد، در پایان ترم ششم وقتی سه چهارم واحدهای درسی دوره کارشناسی را گذرانده‌اید جزو 10 دانشجوی ممتاز هم‌دوره‌‌ای و هم‌ورودی خودتان باشید، مدت زمان تحصیل‌تان در مقطع کارشناسی ار هشت ترم بیشتر نباشد و بیشتر از یک سال از فارغ التحصیلی دوره کارشناسی‌تان نگذشته باشد.
به این نکته توجه کنید اگر تمام شرایط دانش آموخته استعداد درخشان را دارید، فقط در صورتی می توانید بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کنید که  قصد داشته باشید در رشته کارشناسی‌تان در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهید. ضمنا، همزمان با ثبت نام در دوره بدون کنکور ارشد می توانید در کنکور کارشناسی ارشد هم انتخاب رشته کنید.

چه زمانی برای ثبت نام بدون کنکور ارشد 98 باید اقدام کنید؟

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های آزاد و سراسری تقریبا همزمان و زمان آن معمولا در اواخر خرداد است. شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد 98 دانشگاه آزاد در دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه منتشر و به اطلاع متقاضیان می رسد. در دانشگاه سراسری، هر واحد دانشگاهی شرایط خود را به طور مستقل و با توجه به ظرفیتش اعلام می کند.
برای آگاهی یافتن از شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد 98 در دانشگاه‌های سراسری باید به وب سایت واحد دانشگاهی یا موسسه آموزش عالی مربوطه مراجعه کنید و فراخوان یا اطلاعیه پذیرش دانشجویان بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه موردنظر را مطالعه کنید. در واقع در دانشگاه آزاد تمام رشته های موجود در مقطع کارشناسی ارشد، پذیرش دانشجوی بدون کنکور دارند و برای ثبت نام کافی است ثابت کنید جزو استعدادهای درخشان هستید.
اما در دانشگاه سراسری هر دانشگاه به طور مستقل تصمیم می گیرد در هر سال در چه رشته هایی دانشجوی بدون کنکور در مقطع کارشناسی بپذیرد.
در صورتی که صلاحیت شما برای ورود بدون کنکور به مقطع کارشناسی ارشد احراز شود، اواخر شهریور ماه از قبولی‌تان اطلاع پیدا می کنید و می توانید برای ثبت نام به دانشگاهی که در آن به عنوان استعداد درخشان پذیرفته شده اید مراجعه و ثبت نام کنید. در همین زمینه، در مقاله پذیرش بدون کنکور استعدادهای درخشان به نکته های کاربردی و خوبی اشاره شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *