دسته‌بندی نشده

شرایط بورسیه دکتری و کارشناسی ارشد فناوری فضایی 2018






شرایط بورسیه دکتری و کارشناسی ارشد فناوری فضایی 2018

با توجه به اینکه سازمان فضایی ایران عضو سازمان همکاری فضایی آسیا اقیانوسیه (اپسکو) می باشد، هر سال تعدادی سهمیه کارشناسی ارشد و دکتری به سازمان فضایی ایران اختصاص داده می شود. افرای که دارای شرایط بورسیه دکتری و کارشناسی ارشد فناوری فضایی باشند این سهمیه به آنها تعلق می گیرد. در این مقاله قصد داریم شرایط بورسیه دکتری و کارشناسی ارشد فناوری فضایی 2018 ، مدارک مورد نیاز، اولویت ها و مزایای بورسیه اپکو 2018 و رشته و گرایش های بورسیه دکتری کارشناسی ارشد و دکتری  در سال 2018 را مورد بررسی قرار دهیم.

شرایط درخواست بورسیه اپسکو 2018

شرایط سنی: 1- حداکثر دارای 40 سال برای متقاضیان  دکتری و 35 سال برای متقاضیان کارشناسی ارشد تا دهم اسفند 96 2- تسلط کامل به زبان انگلیسی (ترجیحاً مدرک TOEFL یا IELTS یا مدارک معتبر دیگر) 3- داشتن گذرنامه عادی یا نداشتن منع قانونی برای اخذ آن 4- دارای سابقه مرتبط آموزشی یا پژوهشی یا صنعتی در حوزه فضایی 5- داشتن مدرک تحصیلی مرتبط 6- متقاضیان باید حداکثر تا پایان ترم اول 96-97 فارغ التحصیل شده باشند. 7- متقاضیان می بایست ضمانتی مبنی بر عدم انصراف به مبلغ دو میلیون تومان در مقطع کارشناسی ارشد و مبلغ 5 میلیو تومان در مقطع دکتری ارائه دهند. این ضمانت پس از قبولی درمصاحبه سازمان فضایی ارائه داده می شود که در پایان ترم یک در دانشگاه مسترد می شود. مراحل قبولی به شرح زیر می باشد: 1- قبولی در گزینش علمی 2- قبولی در مصاحبه حضوری سازمان فضایی 3- قبولی در مصاحبه اپسکو محل تحصیل دانشجویان در مقطع دکتری در دو دانشگاه بیهانگ و هاربین کشور چین و در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه بیهانگ پکن می باشد. زمان شروع تحصیل در سپتامبر 2018 خواهد بود.

مدارک مورد نیاز بورسیه اپسکو 2018

1- کپی آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی فارغ التحصیلی از دانشگاه محل تحصیل تا 10 اسفند 96
2- کپی ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی (برای دوره دکتری ارائه کپی مدرک تحصیلی کارشناسی لازم است)
3- کپی مدرک زبان انگلیسی
4- توصیه نامه از دو نفر اساتید دانشگاه به زبان انگلیسی
5- برنامه پژوهشی در دوره مورد درخواست به زبان انگلسی یا حداقل 500 واژه Study or Research plan
6- کپی صفحه مشخصات گذرنامه معتبر
7- معرفی نامه از ارگان محل اشتغال در صورت قبولی فرد در مصاحبه سازمان فضایی، متقاضی می بایست تمام مدارک لازم را به اپسکو ارسال نماید
8- افرادی که در سالهای گذشته انصراف داده اند، مجاز به شرکت در این دوره نیستند
9- تعدادی از افرادی که حائز شرایط بورسیه اپسکو نمی باشند، قابلیت بورسیه شدن توسط دانشگاه بیهانگ را خواهند داشت این نوع بورسیه فقط شهریه دانشگاه را شامل می شود و سایر هزینه ها را می بایست متقاضیان پرداخت نمایند. 10- اگر در هر یک از مراحل پذیرش یا پس از آن، خلاف اطلاعات اعلام شده توسط متقاضی محرز شود، مراحل طی شده لغو می شود و متقاضی مربوطه از لیست قبولی حذف می شود.

اولویت های بورسیه دکتری و کارشناسی ارشد فناوری فضایی 2018

1- اولویت با متقاضیانی است که فارغ التحصیل شده اند و مدرک تحصیلی خود را دریافت نموده اند.
2- افرادی که مدارک درخواستی کاملتری را ارسال نمایند، از اولویت بیشتری برخوردار هستند.
3- افرادی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت باشند.
4- اولویت بندی وضعیت اشتغال به ترتیب به صورت رسمی (رسمی آزمایشی / پیمانی / قراردادری / شرکتی / کار معین / ساعتی / آزاد می باشد) افراد رسمی اولویت بالاتر و افراد آزاد اولویت کمتری دارند.
5- برای پذیرش در مقطع دکتری متقاضیان شاغل در دستگاههای دولتی اولویت بیشتری دارند، اما در دوره ی کارشناسی ارشد هم متقاضیان شغل و هم آزاد از امکان پذیرش برخوردار هستند.
6- متقاضیانی که بتوانند حکم مأموریت از محل کار خود ارائه نمایند، در اولویت هستند و متقاضیانی که بتوانند از محل کار خود مرخصی تحصیلی بگیرند. در اولویت بعدی می باشند.

مزایای بورسیه اپسکو

1- شهریه دانشگاه (حداکثر 4 سال برای دکتری و 2 سال برای کارشناسی ارشد)
2- بلیط رفت و برگشت هواپیما در طول مدت تحصیل
3- کمک هزینه های تحصیلی: دکترا ماهانه 3500 یوآن، کارشناسی ارشد ماهانه 3000 یوآن
4- استفاده از خوابگاه دانشجویی در طول مدت تحصیل (هزینه آب، برق و … به عهده دانشجو است)
5- بیمه درمانی: فقط در صورت بروز حوادث و یا هزینه های بیمارستانی

رشته و گرایش های بورسیه دکتری و کارشناسی ارشد فناوری فضایی 2018

در مقطع دکتری در رشته کاربردهای فناوری فضایی پذیرش دانشجو صورت می گیرد. در مقطع کارشناسی ارشد در رشته کاربردهای فضایی با 4 گرایش زیر پذیرش دانشجو انجام می شود.
1- سنجش از دور و سیستم اطلاعات زمینی (Remote sensing and Geo-information system) RS8GIS)
2- سیستم های ناوبری ماهواره ای جهانی (Global Navigation Satellite systems)(GNSS)
3- فناوری میکروماهواره Micro –satellite technology
4- حقوق و سیاستگذاری فضا Space law 8 Policy
ظرفیت پذیرش در مقطع دکتری و در هر یک از گرایش های کارشناسی ارشد 2 نفر می باشد و متقاضیان تا پایان وقت اداری چهارشنبه 11 بهمن 96 مهلت دارند تا مدارک خود را ارسال کنند. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می توانید روزهای زوج از ساعت 10 تا 14 با مرکز روابط و همکاری های بین المللی سازمان فضایی ایران تماس بگیرید و یا جهت ارسال سؤالات خود با ایمیل [email protected] در ارتباط باشید. همچنین می توانید با توجه به شرایط اعلام شده فرم درخواست بورسیه دکتری و کارشناسی ارشد 2018 اپسکو را تکمیل نموده و به آدرس ایمیل [email protected] ارسال نمایید.
در این مقاله به بررسی موضوع شرایط بورسیه دکتری و کارشناسی ارشد فناوری فضایی 2018 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله بورسیه دکتری بزنید. 
اگر سوالی در زمینه شرایط بورسیه دکتری و کارشناسی ارشد فناوری فضایی 2018 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *