آیدانیتو > شرایط اخذ گواهینامه
اعزام به خدمت, گواهینامه

شرایط اخذ گواهینامه

شرایط اخذ گواهینامه چیست؟ در این مقاله راجع به این موضوع و مدارک و مراحل اخذ گواهینامه صحبت خواهیم کرد، با توجه به این که یکی از شرایط اخذ گواهینامه 18 سالگی تمام است، شرایط اخذ گواهینامه برای افراد ذکور که با تکمیل 18 سالگی آنان وارد سن مشمولیت می شوند چیست؟در حال حاضر کارت پایان خدمت برای گرفتن گواهینامه تاثیرگذار خواهد بود؟

در مقاله شرایط اخذ گواهینامه با تمامی این موارد آشنا خواهید شد، همراه ما باشید.

شرایط اخذ گواهینامه رانندگی

در هر کشور شرایط و قوانینی برای اخذ گواهینامه وجود دارد که تمامی افراد ناچار به مراعات آن هستند اما شرایط اخذ گواهینامه رانندگی در کشور ما به چه صورت است. همان طور که اطلاع دارد شرایط و مدارک لازم برای اخذ گواهینامه کمی تغییر کرده است. در گذشته کارت پایان خدمت و گذراندن دوره سربازی و یا کارت معافیت از شرایط ویژه محسوب می شد. اما هم اکنون این شرط از قوانین اخذ گواهینامه حذف شده است و تمامی افراد در صورتی که وارد سن 19 سالگی شده باشد می توانند اقدامات لازم را برای دریافت گواهینامه انجام دهند.

در ادامه مدارک اخذ گواهینامه رانندگی را مشاهده می کنید

مدارک اخذ گواهینامه

  • کارت ملی دائم و یا موقت به همراه کپی از دو سمت کارت.
  • کد پستی ده رقمی و آدرس محل سکونت.
  • اصل شناسنامه و کپی از صفح اول.
  • 6 قطعه عکس 4*3 تمام رخ پرسنلی زمینه روشن و با کیفیت مطلوب..

مدارکی که در گذشته وجود داشت شامل موارد زیر است:

  • اصل کارت پایان خدمت به همراه کپی.
  • گواهی اشتغال به خدمت عکس دار همراه با دفترچه مرخصی یا فیش حقوقی .
  • برگه اعزام به خدمت.
  • گواهی اشتغال به تحصیل.

مدارک فوق برای مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه برای آقایان بود که با حذف شرط کارت پایان خدمت برای گواهینامه در حال حاضر این مدارک ضروری نیست.

مراحل اخذ گواهینامه

تکمیل مدارک و دریافت پرونده از آموزشگاه و مراجعه به پزشک طرف قرار داد و گذرندان هشت جلسه تئوری و 12 جلسه رانندگی ( کلاس عملی ) در اولین مراحلی است که داوطلب باید بگذراند، در مراحل بعدی قبولی در آزمون و تکمیل مدارک کاردکس و ارائه آن به آموزشگاه و شرکت در آزمون های اصلی مراحل دیگر اخذ گواهینامه است.

داوطلبان باید از لحاظ جسمانی و روانی مورد تایید باشند بنابراین شرکت در معاینات پزشکی رانندگان که از دستورالعمل های اجرایی اجباری است.

به عنوان مثال بینایی افراد برای انواع گواهینامه ها مورد معاینه قرار می گیرد که حداقل بینایی و حداقل میزان بینایی بررسی می شود و موارد دیگر پزشکی که برای تاییدیه اخذ گواهینامه مورد بررسی قرار می گیرد.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه شرایط اخذ گواهینامه مقاله گواهینامه را مطالعه کنید.
اگر سوالی پیرامون اخذ گواهینامه و شرایط اخذ گواهینامه دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *