شرایط و زمان ثبت نام بدون کنکور کاردانی به کارشناسی علمی کاربردی

زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی معدن 98





زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی معدن 98

دانشگاه علمی کاربردی از جمله دانشگاه های مشهور و پرطرفدار در ایران بوده که با هدف بالا بردن سطح آگاهی و سواد کارمندان و شاغلان تأسیس شده است. این دانشگاه در سه مقطع مختلف کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به جذب و گزینش دانشجویان از سرتاسر ایران می کند. رشته های مختلفی در این دانشگاه وجود دارد که از میان آن ها می توان به رشته مهندسی معدن اشاره کرد. باید بدانید که امکان ورود به این رشته بدون برگزاری آزمون نیز برای داوطلبان متقاضی داشتن مدرک دانشگاهی از رشته مهندسی معدن نیز وجود دارد. این مقاله، به بحث راجع به موضوع زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی معدن 98 اختصاص یافته است. بعلاوه به غیر از موضوع  شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی معدن 98، معرفی جامع از این رشته دانشگاهی، توانمندی های لازم برای اخذ این شغل و تمامی دروس رشته مهندسی معدن نیز در این مطلب آورده می شود.

معرفی جامع رشته مهندسی معدن

رشته مهندسی معدن، شامل تمامی علوم و فنونی است که از اکتشاف تا فرآوری انواع سنگ معدن را در بر می گیرد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که رشته مهندسی معدن برای نخستین بار در کشور انگلستان پا به دانشگاه های جهان گذاشت. لازم به ذکر است که اکتشاف و استخراج معدن دو گرایش مهم این رشته را دربر می گیرند.

توانمندی های لازم برای اخذ شغل مهندسی معدن

مهم ترین مورد جهت کار در زمینه مهندسی معدن داشتن نیروی جسمانی بالا و توانایی کار در معادن خارج از شهر است. همچنین قوی بودن در رشته ریاضیات نیز در این رشته اهمیت زیادی دارد.

لیست کامل درس های تخصصی و مشترک در رشته مهندسی معدن

درس های تخصصی گرایش استخراج معدن

درس های تخصصی و مشترک رشته معدن
1اصول اکتشاف و ارزیابی ذخایر
2اصول طراحی معادن
3بازدید معدن
4بازدید معدن
5برداشت زمین شناسی
6تهویه در معادن
7حفر چاه و تونل
8روش های استخراج روباز
9روش های استخراج زیرزمینی
10سنگ شناسی
11کارتوگرافی و فتوژئولوژی
12کانه آرایی
13ماشین های حرارتی
14مبانی مهندسی برق

 

درس های تخصصی شاخه اکتشاف مهندسی معدن

درس های تخصصی شاخه اکتشاف معدن
1نقشه برداری معدنی
2مینرالوگرافی
3کانی شناسی نوری
4کانی شناسی توصیفی
5کارتوگرافی و کاربرد عکس های هوایی
6زئوفیزیک اکتشافی
7زئوشیمی اکتشافی
8زمین شناسی در ایران
9حفاری اکتشافی
10چاه پیمایی
11برداشت زمین شناسی
12اصول اکتشاف معدن
13ارزیابی ذخایر معدنی

 

شیوه و شروط لازم برای ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی در رشته مهندسی معدن 98

در مورد زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی معدن 98 باید بگوییم که این ثبت نام دو بار در سال و در ماه های مهر و بهمن صورت خواهد گرفت. مهم ترین شرط مورد نیاز در مورد ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی معدن 98، داشتن مدرک کاردانی در این رشته است. در زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی معدن 98 نیاز به مراجعه به سایت سازمان سنجش و خریداری کردن کارت اعتباری مورد نظر است. نتایج نهایی انتخاب رشته معدن در دوره بدون کنکور علمی کاربردی به وسیله سایت رسمی سازمان سنجش اعلام خواهد شد. به غیر از موضوع زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی معدن 98 باید بگوییم که طول دوره کاردانی به کارشناسی این رشته بین 2 الی 2 سال و نیم بوده و به ازای هر ترم تحصیلی موظف به پرداخت مبلغی بین 700 تا 900 هزار تومان خواهید بود. در انتهای مقاله زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی معدن 98 باید خاطرنشان کنیم که نیازی به تطابق مدرک کاردانی شما با تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته مهندسی معدن وجود نداشته و نباید نگرانی بابت این مورد داشته باشید.
در این مطلب، به بررسی مبحث زمان و شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی معدن 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم که مقاله کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی 98 را نیز نگاهی بیندازید.
مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته بدون کنکور دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *