ثبت نام آزمون ارشد

زمان ثبت نام کنکور ارشد 98






زمان ثبت نام کنکور ارشد 98

ممکن است کنکور ارشد 98، اولین کنکور شما در مقطع ارشد باشد و یا برای بار چندم است که در این آزمون ثبت نام می کنید. دفعات تکرار شرکت در کنکور ارشد اهمیتی ندارد، آنچه مهم است، هدف و انگیزه هم اکنون شماست. قطعاً اهل تلاش و مبارزه برای موفقیت هستید. برای همین بدون کنکور ارشد 98 را انتخاب نکرده اید و کنکور ارشد 98 را برگزیده اید. شاید برای خواندن و مطالعه کنکور ارشد 98 اقدام کرده باشید و یا نه اصلاً تا همین حالا کاری انجام نداده اید. این هم مهم نیست. آنچه اهمیت دارد، از همین حالا به بعد است. زمان ثبت نام کنکور ارشد 98 برایتان نگرانی ایجاد می کند؟ در ادامه به جزئیات مهم و مورد نیازتان قبل از برگزاری کنکور ارشد 98، شرایط شرکت در کنکور ارشد 98، دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 98 و نیز ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد و ثبت نام ارشد بدون کنکور برای داوطلبان کنکور ارشد اشاره خواهیم کرد.  

زمان برگزاری کنکور ارشد 98

کنکور ارشد 98 در وزهای 5 و 6 اردیبهشت برگزار می شود. پس هنوز برای موفقیت در آن وقت دارید. ماه اردیبهشت را به ماه درخشش و موفقیت در کنکور ارشد 98 تبدیل کنید و در این ماه وارد دانشگاه مورد نظرتان در مقطع ارشد شود. زمان ثبت نام کنکور ارشد سراسری 98 و زمان برگزاری کنکور ارشد آزاد 98یکی است. چون کنکور این دو آزمون با هم ادغام شده است. زمان ثبت نام کنکور ارشد پیام نورنیز که به صورت فراگیر پیام نور برگزار می شود که معمولاً در اواخر مهرماه است.

شرایط شرکت در کنکور ارشد 98

تمامی داوطلبان شرکت در کنکور ارشد 98 که مقطع لیسانس را گذرانده باشند و دارای مدرک کارشناسی و یا بالاتر باشند، می توانند در این آزمون شرکت نمایند. شرایط شرکت در کنکور ارشد سراسری 98 و شرایط شرکت در کنکور ارشد آزاد 98 یکسان است و کنکور آنها نیز با هم برگزار می شود. کنکور ارشد، فرصتی دوباره برای ورود شما به دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی است. شرایط آسان شرکت در کنکور ارشد 98 ، به شما امکان قبولی و فرصت تلاش نه چندان زیاد را فراهم می کند. در واقع حتی شرایط شرکت در کنکور ارشد برای بهترین دانشگاه های کشور برای رشته موردنظرتان آسان است و بسیار دیده شده است که پذیرفته شدگان ارشد بهترین دانشگاه ها، مقطع لیسانس خود را از دانشگاه های سطح پایین گرفته اند.

دفترچه ثبت نام ارشد 98

همزمان با اعلام زمان ثبت نام کنکور ارشد 98، دفترچه ثبت نام ارشد 98 نیز در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. دفترچه در برگیرنده شرایط عمومی و اختصاصی است. شرایط عمومی شامل مواردی است که باید داوطلبان تحصیل در نظام آموزشی ایران دارا باشند و موارد اخلاقی و عقیدتی را شامل می شود. موارد اختصاصی مربوط به پذیرش و شرکت در کنکور ارشد 98 است که با توجه به هر رشته و کد رشته امتحانی متغیر است و ضوابط پذیرش کنکور ارشد 98 را شامل می شود. 

ثبت نام ارشد بدون کنکور

مقطع لیسانس را تمام کرده اید و می خواهید برای ارتقای تحصیلی و علمی و شغلی وارد مقطع ارشد شوید. در این میان دو گزینه روبروی شماست: 1- ارشد بدون کنکور 2- ارشد با کنکور احتمالاً گزینه دوم را به دلایل خاص خود حذف می کنید و به گزینه اول فکر می کنید. تصمیمی عاقلانه و آگاهانه است. ارشد بدون کنکور یعنی شما بدون صرف زمان برای یک آزمون ورودی وارد مقطع فوق لیسانس می شود. در تمام دنیا دانشگاه ها یا بدون کنکور هستند یا اینکه بدین سمت پیش می روند. قبولی در کنکور و کسب معیارهای کنکور برای ادامه تحصیل همیشه نتیجه درست نمی دهد. بازیابی اطلاعات و سنجش دانش یک داوطلب در یک آزمون قابل بررسی و دستیابی نیست. برای همین ثبت نام ارشد بدون کنکور راهی برای تمام علاقه مندان و نخبگانی است که یا آزمون ورودی و کنکور را تأیید نمی کنند یا در آزمون ورودی موفق به بازیابی تمام دانش خود نمی شوند. این افراد با استعداد بدون کنکور وارد دانشگاه می شوند، در هر کدام از دانشگاه ها ثبت نام ارشد بدون کنکور آزاد، ثبت نام ارشد بدون کنکور سراسری و ثبت نام ارشد بدون کنکور پیام نور را مطابق هدف خود انجام می دهند و قطعاً در عرصه ی علمی و شغلی خود به شکلی هدفمندتر موفق خواهند شد.

ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد

همیشه راهی برای رسیدن به هدف وجود دارد. تکمیل ظرفیت ارشد برای تمام کسانی که هنوز امید قبولی در دانشگاه را دارند، فرصتی دوباره است تا از آن بهره ببرند. تکمیل ظرفیت ارشد متعلق به دانشگاه هایی است که هنوز صندلی خالی برای دانشجویان جدید دارند و این صندلی بنا به هر دلیلی هنوز پر نشده است. در واقع شانس قبولی برای شما هنوز باقی مانده است. تکمیل ظرفیت ارشد در دو بازه زمانی انجام می شود که با توجه به دانشگاه مورد نظر شما و دانشگاهی که برای ورود به آن کنکور ارشد داده اید در مهرماه و بهمن ماه ثبت نام تکمیل ظرفیت صورت می گیرد.
در این مقاله به بررسی زمان ثبت نام کنکور ارشد 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مهلت ثبت نام کنکور ارشد 98 بزنید. 
اگر سوالی در زمینه زمان ثبت نام کنکور ارشد 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *