ثبت نام کنکور

زمان و مهلت ثبت نام کنکور سراسری 98

زمان و مهلت ثبت نام کنکور سراسری 98

زمان ثبت نام کنکور

کنکور سراسری سال 98 نیز همچون روال سال های قبل تنها آزمون به عمل آمده از داوطلبان و متقاضیان جهت ورود آن ها به دوره های مختلف شبانه، روزانه، مجازی، ظرفیت مازاد و همین طور پردیس خودگردان است. در طی سال های اخیر با طرح مفید ادغام کنکور سراسری و آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل در مراکز آموزش عالی و دانشگاه های آزاد نیز با آزمون مجزایی همراه نیست و تمامی علاقه مندان و متقاضیان فرصت انتخاب رشته دانشگاه آزاد سال 98 را نیز هم زمان با ثبت نام کنکور سراسری 98 و شرکت در آن را دارند. در طی چند سال گذشته فرآیند ثبت نام کنکور سراسری در ماه بهمن انجام می شده است. در حال حاضر نیز زمان ثبت نام کنکور سال 98 از تاریخ 24 بهمن ماه تا دوم اسفند تعیین شده ه است.

علاوه بر این، پیش بینی می کنیم که همانند سال های قبل زمان ثبت نام کنکور تمدید شود. بدین ترتیب، فرصتی چند روزه جهت متقاضیان و داوطلبانی که موفق به ثبت نام در این بازه زمانی نشده اند نیز جهت ثبت نام کنکور در نظر گرفته می شود. اما داوطلبانی که میخواهند از طریق کارشناسی ارشد بدون کنکور وارد دانشگاه شوند و دغدغه ای برای ادامه تحصیل نداشته باشند می توانند روی لینک کلیک کنند.

نحوه ثبت نام آزمون سراسری 98

باید به عرض برسانیم که ثبت نام کنکور سال 1398 تنها به شکل اینترنتی و به وسیله سایت رسمی و وبگاه سازمان سنجش آموزش کشور صورت می پذیرد. آدرس این سایت sanjesh.org است که داوطلب باید در زمان ثبت نام کنکور وارد آن شود و به وسیله کلیک کردن بر روی لینکی تحت عنوان ثبت نام کنکور سراسری 98 به مراحل ثبت نام کنکور سال 98 وارد شده و در هر کدام از مراحل دست به وارد کردن اطلاعات شخصی خود از جمله نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر و غیره بزند. نکته بسیار مهم و شایان توجه این که تمامی متقاضیان باید تا قبل از انجام هر گونه عملیاتی برای ثبت نام در زمان ثبت نام کنکور 98 هزینه ثبت نام در این کنکور را به کمک خرید یک کارت اعتباری به طور کامل پرداخت نمایند. توصیه ما به شما این است که بعد از دانلود و دریافت دفترچه ثبت نام کنکور سراسری سال 98 اقدام به تکمیل فرم پیش ثبت نام کنکور 98 که در آخرین صفحه دفترچه ثبت نام دیده می شود را به طور کامل تکمیل و علاوه بر این مدارک ذکر شده در زیر را تا پیش از زمان ثبت نام کنکور آماده کنند. در میان موارد در نظر گرفته شده می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فایل عکس اسکن شده فرد متقاضی شزکت در آزمون سراسری 98
  • ارائه کدپستی محل اقامت داوطلب و کد مرتبط با منطقه زندگی وی
  • عرضه کد پیگیری خدمت سربازی جهت مشمولین سهمیه رزمندگان

شرایط ثبت نام کنکور سراسری سال 98

دقیقاً هم زمان با شروع زمان ثبت نام کنکور 98در دانشگاه های سراسری که زمان ثبت نام کنکور آزاد را نیز شامل می شود شاهد قرار گرفتن دفترچه ثبت نام این آزمون بر روی سایت سازمان سنجش کشور هستیم داوطلبان گرامی دقت داشته باشند که لازم است قبل از هر گونه اقدامی برای انجام عملیات ثبت نام مطالعه دقیق این دفترچه را در اولویت قرار دهند. شرایط ذکر شده در دفترچه در مجموع به دو دسته شرایط اختصاصی و عمومی تقسیم بندی می گردند. در میان مهم ترین شرایط اختصاصی درج شده در دفترچه ثبت نام می توان از اخذ دو مدرک مهم دیپلم نظام قدیم دوران آموزش متوسطه و یا گواهی مقطع پیش دانشگاهی نام برد. برای تحصیل در دانشگاه سراسری نیز میتوانید از طریق رشته های بدون کنکور هم اقدام نمائید.
برای آگاهی از کلیه شرایط ثبت نام کنکور سراسری 98 با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

گروه های آموزشی ثبت نامی در کنکور سراسری 98

ثبت نام کنکور سراسری سال 98 نیز همانند سال های سپری شده در 5 گروه آزمایشی زبان، هنر، انسانی، تجربی و ریاضی صورت می پذیرد. کلیه متقاضیان می توانند جهت ثبت نام بدون هیچ گونه توجهی به مدارک تحصیلی پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام قدیم در هر کدام از گروه های آزمایشی اصلی موجود یعنی انسانی، تجربی و یا ریاضی ثبت خود را به انجام برسانند. علاوه بر این، هر دانش آموز و یا فرد فارغ التحصیل به صورت جداگانه و در صورت تمایل امکان شرکت در یک یا هر دوی این آزمون ها را دارند.
در این مقاله به تحلیل و بررسی زمان ثبت نام کنکور سراسری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله منابع کنکور سراسری 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه زمان ثبت نام کنکور سراسری 98 را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *