انتخاب رشته کنکور

زمان انتخاب رشته کنکور

زمان انتخاب رشته کنکور

هر ساله و پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی بازار انتخاب رشته در بین داوطلبان و دانش آموزان مایل به ورود به مراکز دانشگاهی گرم می شود. از آنجایی که بحث انتخاب رشته نقشی بسیار مهم و مؤثر در کسب درآمدی عالی و مؤفقیت شغلی ما در آینده دارد توجه به نکاتی بسیار مهم در این زمینه می تواند به ما در داشتن انتخاب رشته ای هر چه بهتر و دقیق تر کمک کند. از این رو بحث مقاله حاضر را به ذکر مواردی ضروری در رابطه با زمان انتخاب رشته کنکور اختصاص داده ایم. پس ما را همراهی  کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با زمان انتخاب رشته کنکور به دست آورید.

زمان بندی ثبت نام انتخاب رشته کنکور

بر طبق جدول زمان بندی انتشار یافته به وسیله سازمان سنجش آموزش کشور هر ساله اسامی تمامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های تحصیلی با شرایط خاص خدمت داوطلبان اعلام می شود. پس از آن داوطلبان می توانند در طی یک بازه زمانی چند روزه برای ثبت نام انتخاب رشته کنکور اقدام نمایند. ثبت نام انتخاب رشته کنکور به شکل اینترنتی و به وسیله سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می پذیرد. باید اشاره کنیم که اسامی معرفی شده های چند برابر ظرفیت رشته های مختلف دانشگاهی مراکزی همچون دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، علوم قضایی و همین طور دانشگاه شاهد هر ساله در دهه اول شهریور ماه اعلام می شود و در انتها شاهد اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری در آخرین هفته از شهریور ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور هستیم. البته این زمان بندی با توجه به کنکور سراسری سال های قبل ذکر شد. در حال حاضر با توجه به ایجاد تغییراتی اساسی و ریشه ای در کنکور سراسری به مراتب ممکن است این برنامه زمان بندی شده نیز با تغییراتی مواجه شود. در نتیجه باید منتظر اطلاعیه های بعدی سازمان سنجش کشور در رابطه با زمان انتخاب رشته کنکور باشیم.

نحوه ثبت نام انتخاب رشته کنکور

با توجه به این موضوع که ثبت نام انتخاب رشته کنکور همواره به شکل اینترنتی انجام می شود تمامی داوطلبان باید بعد از دریافت و مشاهده کارنامه اولیه به وسیله سایت سازمان سنجش آموزش کشور دفترچه راهنمای ثبت نام انتخاب رشته کنکور را که وسیله سایت مذکور انتشار می یابد دانلود و به طور کامل آن را مطالعه و بررسی نمایند. با توجه به درج کامل کد رشته ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته تمامی متقاضیان و داوطلبان ورود به دانشگاه باید بعد از پیدا کردن رشته های مورد نظر خود آن را در فرم پیش نویس وارد کنند. توجه داشته باشید که امکان ثبت نام انتخاب رشته کنکور از یکی از سه روش زیر برای شما امکانپذیر است.

در اولین روش شما دوستان می توانید از طریق شماره شناسنامه و سریال 12 رقمی ثبت نام اقدام به ثبت نام انتخاب رشته کنکور نمایید. اما در دومین روش هر یک از شما داوطلبان با وارد کردن سه مورد یعنی شماره سریال شناسنامه، کد ملی و شماره پرونده امکان ثبت نام انتخاب رشته کنکور را دارید. در سومین روش هر فرد می تواند با وارد کردن تنها دو مورد یعنی کد ملی و شماره 16 رقمی رهگیری ثبت نام اقدام به ثبت نام انتخاب رشته کنکور نماید. داوطلبان عزیز توجه داشته باشید که مواردی مانند دوره های تحصیلی مختلف رشته ها، شهر و دانشگاه کد رشته ها، و اولویت های انتخابی در فرایند ثبت نام انتخاب رشته کنکور بسیار مهم به نظر می رسد. عملیات انتخاب رشته شما زمانی پایان می یابد که رسید انتخاب رشته 15 رقمی برای شما در صفحه ثبت نام ظاهر شود. با هم تأکید می کنیم که موارد گفته شده با توجه به ثبت نام و انتخاب رشته کنکور تا سال 97 نوشته شده اند و امکان ایجاد تغییراتی در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری وجود دارد. در نتیجه باید تا آن زمان صبر کرد.
در این مقاله به تحلیل و بررسی ثبت نام انتخاب رشته کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته کنکور سراسری بزنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با ثبت نام انتخاب رشته کنکور در اختیار شما قرار دهند. پس در صورت نیاز با آن ها تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *