آیدانیتو > ریاضی بدون کنکور
بدون کنکور

ریاضی بدون کنکور






ریاضی بدون کنکور

ورود به دانشگاه در سال های اخیر مانند سال های قبل از آن سخت و برای برخی محال نیست. با توجه به قوانین جدید شاهد تحصیل داوطلبان بیشتری هستیم، چرا که داوطلبانی که در کنکور قبول نمی شوند هم می توانند از این طریق وارد دانشگاه شوند. پذیرش بدون کنکور دانشگاه ها راهی مناسب برای افرادی است که قصد دارند هر چه سریع تر و ساده تر در مقاطع کاردانی و کارشناسی به تحصیل در رشته مورد نظر بپردازند.

یکی از رشته هایی که می توان بدون کنکور وارد آن شد، رشته ریاضی است که شامل گرایش های مختلفی می شود. ریاضی از مهم ترین علومی است که باید به بهترین نحو آموزش و درک شود.

اما ریاضی بدون کنکور تنها در مقاطع کاردانی و کارشناسی ارائه نمی شود. داوطلبان می توانند در مقاطع ارشد و دکتری هم بدون شرکت در آزمون انتخاب رشته کنند، اما در مقاطع بالاتر ( ارشد- دکتری)، پذیرش بدون کنکور برای راحت وارد شدن به دانشگاه ها نیست، چرا که این امر تنها برای دانشجویان برتر امکان پذیر است. با توجه به اهمیت ریاضی بدون کنکور پیشنهاد می کنیم، همراه ما باشید تا جزئیات بیشتری در این خصوص بدانید.

رشته ریاضی بدون کنکور

رشته ریاضی در دانشگاه از جمله رشته هایی است که معمولاً توسط رتبه های زیر 1000 انتخاب می شود و از سوی دیگر امکان تحصیل برای سایر داوطلبان از جمله داوطلبانی که در کنکور شرکت نمی کنند هم وجود دارد. همه ی ما با رشته ریاضی، اهمیت و تأثیر آن در زندگی و پیشرفت آن آشنا هستیم و از جمله رشته هایی است که قبل از دانشگاه کم و بیش با آن روبرو شده ایم، اما جالب است بدانید مجموعه ریاضی رشته های مختلفی را در بر می گیرد. ریاضی محض، ریاضیات و کاربردها، آموزش ریاضی از جمله رشته های این مجموعه هستند که البته در مقاطع بالاتر این رشته ها با گرایش های متعدد ارائه می شوند چرا که وجود متخصصان و فارغ التحصیلان در مباحث مختلف ریاضیات از سرمایه های مهم این کشور هستند.

گرایش های مجموعه ریاضی در کارشناسی ارشد شامل موارد زیر هستند:

  • ریاضی محض
  • ریاضی کاربردی
  • آموزش ریاضی
  • ریاضی مالی
  • محاسبات نرم
  • رمز

گرایش های نام برده شده از گرایش های اصلی مجموعه ریاضی هستند. ریاضی مالی و آموزش ریاضی از جمله گرایش هایی است که سابقه طولانی ندارد و گرایش خاصی هم ندارند اما ریاضیات کاربردی و محض خود گرایش های دیگری هم دارند که به عنوان مثال می توانیم به ریاضی کاربردی: آنالیز ( تابعی، مالی، ریاضی، زمینه هارمونیک)، جبر( زمینه و رمز نگاری، گراف، جابه جایی، و…)، هندسه ( توپولوژی، متروید، منطق ریاضی، هندسه توپولوژی)- ریاضی محض: آنالیز عددی ( زمینه حل عددی سیستم های دینامیکی، زمینه حل عددی معادلات انتگرال و….) و تحقیق در عملیات اشاره کنیم.

شرایط پذیرش ریاضی بدون کنکور

همان طور که در مبحث معرفی رشته ریاضی بدون کنکور مشاهده کردید، رشته و گرایش های متعددی وجود دارد که می توانید در دانشگاه آن را انتخاب کنید. اما پذیرش در ریاضی بدون کنکور در صورت داشتن شرایطی امکان پذیر است که در ادامه مشاهده می کنید.

در مقطع کاردانی و کارشناسی ارشد که هدف از ریاضی بدون کنکور ورود ساده تر به دانشگاه و تحصیل در رشته ی مورد علاقه است، علاوه بر مشخص بودن تکلیف نظام وظیفه و سربازی برای آقایان، داشتن مدرک تحصیلی دیپلم، پیش دانشگاهی ویا کاردانی از شرایط مهم محسوب می شود.

در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تنها دانشجویان برتر ( استعداد درخشان ) می توانند از این فرصت استفاده کنند. نکته ای که داوطلبان باید توجه کنند این است که امکان انتقالی در ریاضی بدون کنکور وجود نخواهد داشت.

زمان ثبت نام ریاضی بدون کنکور

ثبت نام ریاضی بدون کنکور مقاطع کارشناسی در نیمه ی مرداد ماه انجام شد و در مقاطع بالاتر هم زمان با انتخاب رشته داوطلبان شرکت کننده در آزمون، ثبت نام و انتخاب رشته انجام می شود.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله ریاضی بدون کنکور مقاله امکان ویرایش انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد را مطالعه کنید.

اگر سؤالی پیرامون ریاضی بدون کنکور دارید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *