بدون کنکور

روانشناسی بدون کنکور





روانشناسی بدون کنکور

در حال حاضر تلاش بر آن است تا کنکور به عنوان مانعی برای ورود به دانشگاه در نظر گرفته نشود و داوطلبان بتوانند بنابر علاقه خود وارد دانشگاه شوند و رشته مورد نظر خود را مطالعه کنند. البته همچنان برای قبولی در دانشگاه هایی با رتبه علمی بالا تنها راه ورود، قبولی در کنکور است. اما در صورتی که علاقه شما به رشته روانشناسی است و مایل به شرکت در کنکور نیز نیستید، می توانید به روانشناسی بدون کنکور را انتخاب کنید. در حال حاضر امکان تحصیل در رشته روانشناسی بدون کنکور در ایران و در چند دانشگاه سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی امکان پذیر است. در این مقاله، شما را با نحوه تحصیل در روانشناسی بدون کنکور این دانشگاه ها آشنا می کنیم.

معرفی رشته روانشناسی

رشته روانشناسی یکی از رشته های علوم انسانی است. این رشته رفتار و فرایندهای ذهنی و روان انسان ها را مورد مطالعه قرار می دهد. روان انسان بسیار پیچیده است و درک آن نیاز به مطالعه و بررسی های بسیاری وجود دارد. روان شناسان با مطالعه این فرایندهای پیچیده ذهن تلاش می کنند تا انسان ها روحی سالم تر داشته باشند. روان انسان به مانند جسم او دچار بیماری ها و اختلالاتی نیز می شود. یکی دیگر از کارهای روان شناسان کمک به بهبود اختلالات است.

حال که با رشته روانشناسی آشنا شدید و آن را به عنوان رشته مورد نظر برای تحصیل در نظر گرفته اید، به نحوه ثبت نام و تحصیل روانشناسی بدون کنکور می پردازیم.

رشته روانشناسی بدون کنکور سراسری

دانشگاه سراسری هر ساله در دوره های مختلف دانشجو می پذیرد. دوره های دانشگاه سراسری عبارت اند از: روزانه، نوبت دوم، مجازی، پیام نور و غیرانتفاعی.

با این که دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی جدا از دانشگاه های سراسری هستند، اما در انتخاب واحد ثبت نام زیر مجموعه دانشگاه سراسری قرار می گیرند. یکی از دوره های پذیرنده روانشناسی بدون کنکور، دوره غیرانتفاعی است. دانشگاه ها و مؤسسات غیرانتفاعی در رشته روانشناسی بدون کنکور دانشجو می پذیرند. شما می توانید با ثبت نام در این مؤسسات به تحصیل روانشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی بپردازید.

روانشناسی بدون کنکور پیام نور

یکی دیگر از دانشگاه های پذیرنده رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور است. بسیاری از واحدهای دانشگاه پیام نور به پذیرش روانشناسی بدون کنکور می پردازد.

ثبت نام در دانشگاه پیام نور رشته روانشناسی بدون کنکور، از طریق سایت سنجش و هم زمان با انتخاب رشته تمامی دانشگاه های سراسری در اواسط مرداد ماه انجام می شود. علاوه بر آن دانشگاه پیام نور در اواخر مهر ماه اقدام به پذیرش دانشجو در رشته روانشناسی بدون کنکور و سایر رشته ها، در مرحله تکمیل ظرفیت می کند. شما برای ثبت نام روانشناسی بدون کنکور می توانید مرحله تکمیل ظرفیت را نیز انتخاب کنید.

روانشناسی دانشگاه آزاد بدون کنکور

در سال های اخیر، دانشگاه در بیش از 80% رشته های خود پذیرش بدون کنکور دارد. روانشناسی بدون کنکور نیز، یکی از این رشته ها است. برای تحصیل در روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد، نیاز به ثبت نام و انتخاب رشته در سایت دانشگاه آزاد است. ثبت نام روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد در مرداد ماه آغاز می شود و با چند مرحله تکمیل ظرفیت حدوداً تا اواسط مهر ماه ادامه دارد. برای اطلاع از نحوه ثبت نام روانشناسی بدون کنکور آزاد می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

روانشناسی بدون کنکور ارشد

اگر به دنبال راهی برای تحصیل روانشناسی بدون کنکور ارشد هستید، باید بگوییم شما سه انتخاب دارید.

  • دانشجوی استعداد درخشان بودن
  • تحصیل در فراگیر پیام نور
  • تحصیل در پردیس های خودگردان

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد را مطالعه کنید.

جهت اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام روانشناسی بدون کنکور کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *