کاردانی به کارشناسی بدون کنکور

رشته های کاردانی به کارشناسی بدون کنکور

رشته های کاردانی به کارشناسی بدون کنکور

در این مقاله می خواهیم شما را با رشته های کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آشنا کنیم. بعد از دوره پیش دانشگاهی، دانش آموزان در تلاش برای ورود به دانشگاه هستند و رقابت بین آن ها برای پذیرش در رشته های تاپ بسیار بالا است. برخی از داوطلبین تصمیم می گیرند که در مقطع کاردانی به تحصیل بپردازند و بعداً در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند. از آنجایی که بعد از فارغ التحصیلی کاردانی بسیاری از فارغ التحصیلان وارد بازار کار می شوند و یا زمان کافی برای مطالعه و آماده شدن در کنکور کارشناسی ناپیوسته را ندارند، می خواهیم رشته های کاردانی به کارشناسی بدون کنکور را در این مقاله مورد مطالعه قرار دهیم. در سالهای اخیر پذیرش در دوره کارشناسی ناپیوسته تنها برای برخی از رشته ها و دانشگاه ها با برگزاری آزمون همراه است. دانشگاه سراسری و آزاد اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی به کارشناسی بدون کنکور می کنند.

نحوه پذیرش کاردانی به کارشناسی بدون کنکور

پذیرش کاردانی به کارشناسی بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی کاردانی داوطلبین صورت می گیرد. سوابق تحصیلی کاردانی شامل معدل کل دوره کاردانی یا همان فوق دیپلم داوطلب است. لازم به یادآوری است که دانشگاه  سراسری برخی از رشته های پذیرش بدون کنکور دارند.
همچنین می‌توانید مقاله رشته های بدون کنکور را مطالعه نمایید.

زمان و نحوه ثبت نام کاردانی به کارشناسی

برای ثبت نام رشته های کاردانی به کارشناسی بدون کنکور دانشگاه سراسری باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه و ثبت نام کنید. انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته همزمان با ثبت نام انجام می شود.  سازمان سنجش برای کسانی که موفق به  ثبت نام در مدت زمان مشخص شده نشده اند، بازه ی زمانی دیگری درنظر گرفته است.  علاوه بر آن اگر شما علاقه مند به انتخاب رشته در مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی هستید باید مبلغ مجزایی را علاوه بر هزینه ثبت نام اولیه بپردازید. داوطلبین می توانند در زمان ثبت نام استفاده از خدمات پیام کوتاه را فعال کنند تا از مراحل مختلف آزمون از طریق پیامک مطلع شوند.
گروه های امتحانی کارشناسی ناپیوسته
رشته های کاردانی به کارشناسی در گروه های آموزشی مختلف تفکیک شده اند. گروه آموزشی پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی و مناطبع طبیعی، علوم پایه، علوم انسانی، هنر و دامپزشکی گروه های آموزشی کاردانی به کارشناسی هستند. داوطلبین می توانند در همان رشته ای که در مقطع کاردانی مطالعه کرده اند و فارغ التحصیل شده اند، برای دوره کارشناسی اقدام به انتخاب رشته کنند.

رشته های کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور

در ادامه، رشته های کاردانی به کارشناسی بدون کنکور را در سال های گذشته آورده ایم: پذیرش رشته های زیر صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دوره کاردانی داوطلبین صورت می گیرد. و رشته هایی که در اینجا ذکر نشده دارای آزمون هستند. تعداد کل رشته های کاردانی به کارشناسی برابر 65 رشته است که از این میان 49 رشته فاقد آزمون و 16 رشته دارای آزمون است.

ردیفنام رشتهکد رشتهردیفنام رشتهکد رشته
1مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار10226مرتع و آبخیزداری314
2مهندس بهداشت محیط10427بازیافت315
3ساخت پروتزهای دندانی10528آمار401
4مدارک پزشکی11229آموزش ریاضی402
5ایمنی صنعتی و محیط کار20230آموزش حرفه و فن501
6ساخت و تولید20631آموزش دینی و عربی502
7صنایع چوب و کاغذ – سازه های چوبی20732آموزش راهنمایی و مشاوره503
8صنایع شیمیایی20833زبان انگلیسی504
9مواد21134زبان و ادبیات فارسی505
10معدن21335آموزش علوم تجربی506
11نقشه برداری21636روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی507
12شهرسازی21737مطالعات اجتماعی508
13صنایع نساجی21838آموزش و پرورش ابتدایی509
14مهندسی آبیاری30139باستان شناسی511
15مهندسی منابع طبیعی – محیط زیست30240علوم انتظامی516
16پرورش طیور30441مدیریت518
17پرورش گاو و گاومیش30542تربیت معلم قرآن کریم513
18تولیدات دامی30643علوم اطلاعات و دانش شناسی517
19تولیدات گیاهی30744حقوق قضایی – علوم ثبتی519
20شیلات30945مرمت و احیای بناهای تاریخی603
21جنگلداری30846موسیقی (نوازندگی ساز ایرانی)604
22چوب شناسی و صنایع چوب31047طراحی پوشاک604
23علوم و صنایع غذایی31148علوم آزمایشگاهی دامپزشکی701
24گیاه پزشکی31249بهداشت مواد غذایی701
25ماشین های کشاورزی31350بهداشت مواد غذایی با منشأ دامی702

کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد

پذیرش دانشجو در کلیه رشته های غیر پزشکی دانشگاه آزاد و رشته های مهندسی بهداشت محیط و ساخت پروتزهای دندانی، بدون کنکور صورت می گیرد. پذیرش در این رشته ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی کاردانی که همان معدل کلی دوره کاردانی است انجام می شود. پذیرش دانشگاه آزاد در بسیاری از رشته ها (بیشتر از دانشگاه سراسری) بدون کنکور انجام می شود. همچنین می‌توانید مقاله لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد بوشهر را مطالعه نمایید.

تنها رشته هایی که دانشگاه آزاد برای پذیرششان اقدام به برگزاری کنکور می کند، عبارت است از: تکنولوژی اتاق عمل، بهداشت عمومی، علوم آزمایشگاهی، مامایی و هوشبری. سایر رشته ها برای کاردانی به کارشناسی بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می گیرد. توجه کنید که دانشگاه آزاد در سال های گذشته رشته های زیر پذیرش نداشته است:

  • فنی و مهندسی: شهرسازی
  • علوم انسانی:
    • آموزش حرفه و فن
    • روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی
    • مطالعات اجتماعی
    • باستان شناسی
    • تربیت معلم قرآن کریم
    • علوم انتظامی
  • هنر
  • موسیقی (نوازندگی ساز ایرانی)
  • طراحی پوشاک
  • دامپزشکی
  • بهداشت مواد غذایی با منشأ دامی
  • پزشکی:
  • مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار
  • مدارک پزشکی
  • فوریت های پزشکی
  • تکنولوژی پرتو شناسی

کدام رشته برای شما بهترین گزینه است؟

وقتی صحبت از پذیرش بدون کنکور می شود، به شما فرصت انتخاب از رشته های متعددی داده می شود. اما به طور قطع تمامی رشته ها برای شما مناسب نخواهد بود و شما باید قبل از انتخاب رشته، هر کدام از رشته ها را به دقت مورد بررسی قرار دهید. برای انتخاب رشته بایستی به بازار کار و علاقه مندی، امکانات و رتبه بندی دانشگاه، امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و یا در خارج از کشور و یا شهریه و … دقت کنید به همین منظور پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی برای انتخاب رشته با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای انتخاب بهترین رشته، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

کدام رشته بازار کاری بهتری دارد؟

بازار کار از جمله موارد بسیار مهمی است که بایستی در انتخاب رشته به آن دقت کنید. در واقع بسیاری از داوطلبان فقط علاقه مندی را در انتخاب رشته مد نظر می گیرند و در روز فارغ التحصیلی به این موضوع فکر می کنند که باید با مدرک تحصیلی شان چه کنند. به همین منظور پیشنهاد می کنیم اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های کاردانی به کارشناسی بدون کنکور را دارید قبل از هر اقدامی برای بررسی بازار کار و انتخاب بهترین رشته با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
شاید رشته ای که انتخاب می کنید، شما را کیلومترها از اهدافتان دور کند! برای انتخاب رشته اصولی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله رشته های کاردانی به کارشناسی بدون کنکور را مورد بررسی قرار دادیم. در صورت تمایل شما میتوانید مقاله کاردانی به کارشناسی بدون کنکور را نیز مطالعه نمایید.

1 دیدگاه در “رشته های کاردانی به کارشناسی بدون کنکور

  1. غزل گفت:

    من کاردانی دامپزشکیم امسال تموم میشه . یعنی من نمیتونم واسه پروتزهای دندانی یا مدارک پزشکی یا آموزش و .‌‌.. فرم پر کنم از دامپزشکی به اونا برم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *