پزشکی بدون آزمون

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران

رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران

رشته های پیراپزشکی در طول سال ها جزء رشته های محبوب و دارای درصد بالای متقاضی در میان داوطلبان بوده اند. از جمله دلایل افراد جهت ورود و ادامه تحصیل در این قبیل از رشته ها می توان به منافع مالی اشاره کرد. در این مقاله به بحث در رابطه با رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران برای شما عزیزان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا آشنایی کافی و لازم را با رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران به دست آورید.

لیست رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران

در این بخش از نوشته مربوط به لیست رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران باید خدمت شما عرض کنیم که هیچ یک از افراد و داوطلبان امکان ادامه تحصیل در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران را ندارند و در کل چیزی تحت عنوان رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران نداریم. ولی موضوع مهمی که باید خدمت شما بگوییم این است که علی رغم عدم وجود رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران امکان اشتغال به تحصیل در رشته های متعدد پیراپزشکی البته در شرایطی خاص و متفاوت( کاردانی دانشگاه سراسری و یا خارج از ایران) و با رعایت کلیه ضوابط در نظر گرفته شده برای افراد و داوطلبان فراهم آمده است. برای کسب اطلاعاتی کامل تر و دقیق تر و رفع ابهامات شما عزیزان متقاضی تحصیل بدون آزمون در این رشته در مطلب حاضر مربوط به رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران توضیحات جامع تر و بیشتری را در رابطه با امکان ورود متقاضیان و داوطلبان به دوره های بدون آزمون پیراپزشکی در اختیار شما دوستان و همراهان عزیز می گذاریم. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور با مشاوران ما تماس حاصل نمائید.

آیا تحصیل بدون کنکور در رشته های پیراپزشکی امکان دارد؟

در این بخش از نوشته حاضر باید خدمت شما عزیزان و دوستان گرامی عرض کنیم که تا سال پیش دانشگاه های پردیس خودگردان پذیرنده کلیه دانشجویانی در انواع رشته های پیراپزشکی بودند که بیشتر از 70 واحد درسی در رشته های متنوع پیراپزشکی را در خارج از میهن با موفقیت پاس کرده اند و به ایران مراجعت نموده اند. به این صورت آن ها قادر به ادامه تحصیل به شکل بدون آزمون در رشته های پیراپزشکی از جمله مامایی، فیزیوتراپی، هوشبری و بینایی سنجی بودند. اما در حال حاضر با تغییر قوانین شاهد تحصیل بدون کنکور پیراپزشکی به شکلی متفاوت و تنها در خارج از کشور بدون امکان بازگشت دانشجوی این قبیل رشته ها به کشورمان هستیم. اما دومین مورد این که این گونه تصور نشود که به هیچ روی امکان اشتغال به تحصیل در رشته های مختلف پیراپزشکی یعنی رشته هایی همچون بهداشت عمومی، هوشبری، مامایی در ایران برای افراد وجود ندارد. البته تحصیل در رشته های نام برده شده از گروه پیراپزشکی و دیگر رشته های گنجانده شده در این مجموعه تنها در دوره کاردانی و نه در مقطع کارشناسی و البته در شرایطی بسیار خاص برای افراد وجود دارد. ماجرا این است که هر شخصی در صورت داشتن علاقه به رشته های پیراپزشکی و تمایل به اشتغال در این قبیل از رشته های تحصیلی و همین طور برخورداری از شرایطی از جمله داشتن مدرک دیپلم و البته پیش دانشگاهی و شرایط سنی و شماری دیگر از شرایط از قبل تعیین شده به ادامه تحصیل در رشته های پیراپزشکی می تواند در دوره کاردانی و آن هم نه در کلیه رشته های گنجانده شده در گروه پیراپزشکی تحصیلات خود را شروع کند. هر دانشجو با گذشت دو سال و فراغت از تحصیل در این دوره متعهد به خدمتی به میزان سه برابر دوره تحصیل خود ( یعنی شش سال) در مرکز پزشکی تعیین شده به وسیله دانشگاه محل تحصیلش است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که تا فرد این دوره شش ساله را سپری نکرده باشد به هیچ وجه امکان تحصیل در دوره های بالاتر از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و غیره را نخواهد داشت. برای کسب اطلاع در مورد سایر شرایط مشخص شده برای تحصیل بدون آزمون رشته های مختلف پیراپزشکی در خارج از ایران و یا تحصیل در دوره کاردانی رشته های معرفی شده در این گروه با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

پیراپزشکی بدون کنکور جامع علمی کاربردی

علی رغم جذب و پذیرش رشته های تحصیلی به شکل بدون آزمون در دانشگاه جامع علمی کاربردی این دانشگاه به هیچ وجه در رشته های پیراپزشکی به شکل بدون کنکور پذیرش ندارد ولی داوطلبان می توانند در رشته های شبه پیراپزشکی من جمله تجهیزات اتاق عمل، تشخیص پزشکی و سایر رشته های معرفی شده به عنوان رشته های شبه پیراپزشکی به تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی مشغول شوند. برای آشنایی با لیست کامل رشته های شبه پیراپزشکی موجود در دانشگاه علمی کاربردی و جزئیات مربوط به آن ها با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

لغو تحصیل بدون کنکور در رشته های پیراپزشکی دانشگاه های روزانه

در بخشی از این مقاله توضیح دادیم که افراد علاقمند به تحصیل در رشته های کاردانی پیراپزشکی می توانند به شکل بدون آزمون در دانشگاه های روزانه البته در صورت برخورداری از شرایط لازم و ضروری بپردازند. اما باید این نکته را یادآوری کنیم که این قانون تحصیل بدون آزمون رشته های پیراپزشکی در دانشگاه های روزانه در حال حاضر لغو شده است و دیگر هیچ فردی نمی تواند رشته های کاردانی پیراپزشکی از جمله هوشبری، بهداشت محیط و غیره را به صورت بدون کنکور در دانشگاه های سراسری بخواند و تنها راه ورود بدون آزمون به رشته های پیراپزشکی بدون کنکور در دانشگاه های ارائه دهنده رشته های این گروه از جمله بهداشت محیط و غیره است. 

در پایان مقالهرشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد تهرانپیشنهاد می‌کنیم به مقاله پیراپزشکی بدون کنکور هم سر بزنید.
برای کسب آگاهی از رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران و دانشگاه هایی که رشته ی مورد علاقه تان را ارائه می دهند، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *