آیدانیتو > رشته های بدون کنکور دانشگاه سوره
بدون کنکور, لیست رشته ها کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی

رشته های بدون کنکور دانشگاه سوره

رشته های بدون کنکور دانشگاه سوره

رشته های بدون کنکور دانشگاه سوره

روزگاری بحث کنکور و ورود به دانشگاه یکی از بزرگ ترین و مهم ترین چالش های بچه های متولد شده در دهه شصت بود. کنکوری که با داشتن ده ها هزار متقاضی و تنها چند دانشگاه انگشت شمار به غول بزرگ و بی شاخ و دمی برای بچه ها تبدیل شده بود. حتی آن دوران خبری از کلاس های کنکور، مشاور تحصیلی و کتاب های تست و کمک آموزشی انتشاراتی های مختلف هم نبود. رقابت بین داوطلبان در آن روزها آنقدر بالا بود که نه تنها ظرفیت خالی در دانشگاه نبود بلکه تعداد بسیار زیادی از افراد نیز سال ها پشت میله های کنکور می ماندند و مؤفق به ورود به دانشگاه نمی شدند.

بیراه نیست که نسل دهه شصت به نسل دهه هفتاد و هشتاد که بدون دردسر و بسیار آسان تر از آن ها وارد دانشگاه می شوند حسادت می کنند. ورود طرح بدون کنکور به دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور دیگر خیال داوطلبان را از جهت ورود به دانشگاه راحت کرده است. یکی از این دانشگاه ها ی ارائه دهنده رشته های بدون کنکور که از قضا دانشگاهی مطرح چه در ایران و چه در تهران شناخته می شود دانشگاه سوره است. دانشگاهی که در یازدهمین ماه از سال 1372 به وسیله حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی احداث گردید. از آن جایی که، شاید شما دوست عزیز داوطلب تمایل به انتخاب رشته های بدون آزمون این دانشگاه در فرم انتخاب رشته خود داشته اید تصمیم گرفتیم در مورد لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سوره، ظرفیت پذیرش آن ها و موارد مشابه این ها با شما صحبت کنیم.

رشته های بدون کنکور دانشگاه سوره  کدامند؟

دانشگاه غیرانتفاعی سوره در سال تحصیلی 98 شماری از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون آزمون در مقطع کارشناسی خدمت داوطلبان ارائه می دهد. در واقع در سال 98 پذیرش با آزمون این دانشگاه تنها در سه رشته تحصیلی یعنی رشته های نقاشی، سینما و ارتباط تصویری صورت گرفت و مابقی رشته ها به شکل بدون آزمون جذب دانشجو داشتند. نکته مهم دیگر این که، این پذیرش دانشجوی بدون آزمون طی دو مرحله یعنی مهر و بهمن ماه انجام می شود. رشته های بدون کنکور دانشگاه سوره در سه گروه آزمایشی هنر، علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی ارائه می گردند.

لیست رشته های بدون کنکور هنر دانشگاه سوره ( پذیرش مهر)
هنر اسلامیطراحی صحنه
نمایش عروسکیادبیات نمایشی
کتابت و نگارگری
لیست رشته های بدون کنکور انسانی دانشگاه سوره( پذیرش مهر)
مدیریت فرهنگی هنریروابط عمومی
روزنامه نگاری
لیست رشته های بدون کنکور ریاضی دانشگاه سوره ( پذیرش مهر)
مهندسی معماریمعماری داخلی
مهندسی شهرسازی

رشته های بدون کنکور دانشگاه سوره برای دوره دوم یعنی بهمن ماه نیز اعلام شده است. در صورتی که، تمایل به اطلاع از لیست کامل و دقیق این رشته ها دارید از طریق یک مشاور تحصیلی خبره از این موضوع باخبر شوید.

ظرفیت رشته های بدون کنکور دانشگاه سوره چقدر است؟

در مورد ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های بدون آزمون دانشگاه سوره باید عرض کنیم که در دوره اول جذب دانشجو ( مهر ماه 98) ظرفیت اعلام شده برای تمامی رشته ها 60 نفر اعلام شده بود. اما در رابطه با دوره دوم یعنی بهمن ماه این قضیه کاملاً متفاوت است. به طوری که، شاهد ظرفیت پذیرش های متفاوت هر کدام از رشته ها هستیم. به عنوان مثال، ظرفیت پذیرش رشته مهندسی شهرسازی 42 نفر، روزنامه نگاری 46 نفر و طراحی صحنه 25 نفر اعلام شده است. برای اطلاع از ظرفیت پذیرش سایر رشته های تحصیلی بدون کنکور ارائه شده در ترم بهمن دانشگاه سوره می توانید با یک مشاور تحصیلی تماس حاصل فرمایید.

بهترین رشته های بدون آزمون سوره کدامند؟

مسلماً یکی از مهم ترین سؤال هایی که در زمان انتخاب رشته های بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی سوره به ذهن داوطلب می رسد این است که از میان این رشته ها کدامیک بهترین هستند؟ از نگاه داوطلبان، بهترین رشته به رشته ای اطلاق می شود که از جهت بازار کار و امکان پیشرفت در آینده بتواند آن ها را اقناع کند. اگر قصد شناخت لیست بهترین رشته های دانشگاه غیرانتفاعی سوره را دارید بهتر است از راهنمایی های یک مشاور تحصیلی غافل نشوید.

زمان و نحوه ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه سوره

همان طور که می دانید مرحله اول ثبت نام در رشته های بدون کنکور مؤسسه غیرانتفاعی سوره به اتمام رسیده است. اما برای دوره دوم تا اواخر دی ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور می توان اقدام به ثبت نام کرد.
اگر سوالی در زمینه رشته های بدون کنکور دانشگاه سوره ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *