روابط عاطفی جوانان, مشکلات ازدواج

رابطه از راه دور

 

رابطه از راه دور

در عصر حاضر همه ما با این واقعیت مواجه شده ایم که پیشرفت تکنولوژی و توسعه فضای مجازی زندگی انسان ها را در همه ابعاد تغییر داده است. امروزه ما بسیاری از فعالیت ها و مسئولیت های زندگی روزمره را از طریق فضای مجازی انجام می دهیم.
به عنوان مثال هزینه قبوض را اینترنتی پرداخت می کنیم، در فضاهای مختلفی اینترنتی ثبت نام می کنیم، ممکن است در دوره های آموزشی مجازی شرکت کنیم، خریدهای اینترنتی انجام دهیم و حتی برای خرید مواد غذایی هم به مغازه های اینترنتی مراجعه کنیم.
پیشرفت فضای مجازی بر روابط ما هم تأثیر گذشته است. این روزها کمتر کسی، مخصوصاً در نسل جوان، از پیام رسان ها برای برقراری ارتباط با افراد خانواده، دوستان و آشنایانش استفاده نمی کند.
پیام رسان ها و اپلیکیشن ها مثل اینستاگرام این فرصت را برای ما فراهم کرده اند که با صرف کمترین زمان و هزینه مادی در ارتباط با دوستانمان قرار بگیریم و از زندگی هم باخبر باشیم.
مسلماً تأثیر فضای مجازی بر روابط ما، به رابطه های خانوادگی و کاری ختم نمی شود و بر روابط عاطفی و عاشقانه هم تأثیر می گذارد. رابطه از راه دور یا لانگ دیستنس در گذشته هم وجود داشت. چون در روزگاران قدیم هم انسان ها از طریق نامه و تلفن همراه با همدیگر رابطه برقرار می کردند.
 
اما نمی توان منکر این واقعیت شد که رابطه لانگ دیستنس امروز بسیار فراگیرتر شده چون این امکان برای ما فراهم است که در همان لحظه ای که در منزل خودمان روی مبل نشته ایم از طریق تماس تصویری با کسی در قاره ای دیگر مکالمه داشته باشیم.

لانگ دیستنس

لانگ دیستنس یا رابطه از راه دور، نوعی رابطه عاشقانه و صمیمانه میان دو نفر است که از نظر جغرافیایی دور از همدیگر هستند. این دوری می تواند به دلیل زندگی آن ها در دو شهر متفاوت یا دو کشور متفاوت باشد.
در چنین رابطه ای آدم ها نسبت به دیگر روابط، تعامل رو در روی خیلی کمتری دارند. نتایج پژوهش های مختلف نشان می دهند که این روابط در میان افراد خیلی جوان و کسانی که در دهه بیست زندگی هستند، خیلی شایع تر است. حتی گاهی افراد متأهل هم به دلایلی مثل موقعیت شغلی یا تحصیلی یکی از طرفین در چنین رابطه ای قرار می گیرند.
وقتی از رابطه از راه دور صحبت می کنیم، سؤالی که برای بسیاری از ما مطرح می شود، این است که آیا این نوع رابطه کارآمد است؟ چنین رابطه ای می تواند عمیق، قابل اعتماد و راضی کننده باشد؟ آیا رابطه لانگ دیستنس می تواند به ازدواج ختم شود؟

آیا رابطه از راه دور شکست می خورد؟

دلایل قرار گرفتن آدم ها در رابطه از راه دور متعدد هستند. گاهی اوقات زنان و مردان در فضای مجازی با همدیگر آشنا می شوند و قبل از این که متوجه بشوند ساکن دو شهر یا دو کشور متفاوت اند به همدیگر علاقه مند می شوند.
ممکن است دو نفر نامزد باشند یا ازدواج کرده باشند و یکی از آن ها مجبور شود برای خدمت سربازی، پیدا کردن موقعیت شغلی ای با مزایای زیاد یا ادامه تحصیل در کشوری خارجی موقتاً از همسر و خانواه اش دور شود. حتی گاهی اوقات زندگی مشترک دو نفر به گونه ای است که تقریباً همیشه در رابطه از راه دور هستند چون یکی از طرفین به واسطه شغلش مدام در سفرهای طولانی مدت است.

 

اقتصاد هم نقش مهمی در روابط لانگ دیستنس ایفا می کند. وقتی امرار معاش در محل زندگی سخت می شود، بسیاری از افراد برای کار کردن یا پیدا کردن شغل مناسب، به شهری دیگر می روند.
این تصور در میان عموم شایع است که رابطه از راه دور حتماً شکست می خورد. اما نتایج تحقیقات نشان می دهند که این تصور اشتباه است. هر رابطه از راه دوری با رابطه از راه دور دیگر متفاوت است.
شکست یا موفقیت چنین رابطه ای کاملاً بستگی به شرایط افراد، ویژگی های شخصیتی دو طرف و اهمیتی که به رابطه می دهند دارد. به علاوه رابطه از راه دور زن و مردی که ازدواج کرده اند با این رابطه در میان کسانی که به تازگی با همدیگر آشنا شده اند، می تواند کاملاً متفاوت باشد.
همسران می دانند که این شرایط موقتی است و بعد از مدت مشخصی دوباره با هم خواهند بود. اما کسانی که تازه آشنا شده اند ممکن است نتوانند هرگز همدیگر را ملاقات کنند یا به اندازه کافی ملاقات کنند، به شناختی درست از همدیگر دست پیدا کنند و رابطه ای سالم بیرون از مکالمه های تلفنی و مجازی بسازند.
البته هیچ چیز مطلق نیست و زوج هایی هم بوده اند که رابطه شان را از راه دور آغاز کرده و در نهایت ازدواج کرده اند.
تنها چیزی که می توان تقریباً با اطمینان در مورد رابطه لانگ دیستنس گفت این است که آدم هایی که تحمل تنهایی ندارند، باید حتماً در کنار شریک زندگی شان باشند. آن هایی که وقتی از طرف مقابل دور هستند مدام به او شک و در مورد خیانت خیال پردازی می کنند و…. شاید بهتر باشد که در رابطه لانگ دیستنس قرار نگیرند. به علاوه روابط از راه دور زمانی موفق می شوند که هر دو نفر مشتاقانه برای نزدیک شدن به همدیگر تلاش کنند.

مشاوره ازدواج و روابط عاطفی در آیدانیتو

آیدانیتو یک مرکز هوشمند مشاوره و آموزش است. مشاوران متخصص و باتجربه آیدانیتو در زمینه های مختلفی مثل مشکلات فردی، مسائل خانوادگی، ازدواج، طلاق، روابط عاطفی، مشکلات زناشویی، ترک اعتیاد، خیانت، موضوعات تحصیلی و شغلی، مهاجرت، نظام وظیفه، مسائل حقوقی و…به مخاطبانشان مشاوره تلفنی می دهند.

لانگ دیستنس هم نوعی رابطه عاطفی است که می تواند قبل یا بعد از ازدواج اتفاق بی افتد. چنانچه در چنین رابطه ای هستید و به هر دلیلی به مشاوره نیاز دارید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

چرا مشاوره تلفنی؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که دلیل استقبال روز افزون افراد جوامع مختلف از مشاوره های غیر حضوری مثل مشاوره تلفنی چیست. در پاسخ به این سؤال می توان گفت که در دنیای امروز، مشاوره تلفنی مزایای فراوانی دارد. مزایایی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن نسبت به مشاوره های حضوری
  • پاسخگو بودن در مواقع بحرانی که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری امکان پذیر نیست
  • صرف زمان کم تر نسبت به مشاوره های حضوری
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی

در ادامه مطالعه مقاله ویژگی های رابطه سالم را به شما پیشنهاد می کنیم.

در یک رابطه از راه دور هستید؟ به این رابطه شک دارید؟ مطمئن نیستید که انتخاب درستی کرده باشید؟ به دلیل شرایط در رابطه لانگ دیستنس قرار گرفته اید و از این موقعیت راضی نیستید؟ به دنبال راهکارهایی برای افزایش کیفیت رابطه از راه دورتان می گردید؟ با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *