آیدانیتو > دوره های تحصیل در ترکیه
مهاجرت به ترکیه

دوره های تحصیل در ترکیه






دوره های تحصیل در ترکیه

کشور ترکیه به خاطر ویژگی های معنوی و مادی خاص و منحصر به فرد خود در هر یک از مناطق شهری جذابیت های خاص خودش را در میان مردم جوامع مختلف و همین طور اهالی آن دارد. به عنوان نمونه، شهر زیبا و دیدنی استانبول تنها شهر دنیا بوده که دو قاره مختلف را در جهان به یکدیگر پیوند می زند. کشور ترکیه با داشتن شهرهای کوچک و بزرگ مختلف فرصت تجربه انواع فرهنگ ها را در اختیار مهاجران و دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل در آن می گذارد. در حقیقت، هر دانشجو با تحصیل و زندگی در این کشور بی نظیر امکان کسب اطلاعاتی ارزشمند و مفید را در رابطه با سبک های مختلف زندگی، انواع غذاهای محلی ترکیه، فرهنگ های مردم و مذهب ها پیدا می کند. امروزه تحصیل در این کشور به آرزویی بزرگ برای بسیاری از افراد بالاخص جوانان و نوجوانان تبدیل شده است. اما به طور مسلم اطلاع از دوره های تحصیل در ترکیه پیش از اقدام به مهاجرت و شروع تحصیلات در این کشور ضروری بوده و می تواند کمک شایان توجهی به متقاضیان کند. از این رو مقاله حاضر را به بحث در مورد دوره های تحصیل در ترکیه اختصاص داده ایم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را راجع به دوره های تحصیل در ترکیه کسب نمایید.

دوره های تحصیلی ترکیه

دوره های تحصیلی ترکیه به چند گروه تقسیم بندی می گردند. در این قسمت از مقاله، کلیه دوره های تحصیل در ترکیه را به طور کامل و همراه با جزئیات توضیح می دهیم.

دوره تحصیلی کاردانی در ترکیه

دوره تحصیلی کاردانی در ترکیه به طور متوسط بین دو تا سه سال طول می کشد. دانشجویان در طول این دوره تحصیلی، آموزش های حرفه ای را در زمینه های مختلف تحصیلی فرا می گیرند. کلیه دانشجویان بعد از پایان رسیدن دوره تحصیلی کاردانی می توانند در دوره بعدی یعنی کارشناسی به ادامه تحصیل بپردازند.

دوره تحصیلی کارشناسی در ترکیه

این دوره تحصیلی تحت عناوین  Lisans Diplomasi  و یا Backelor’s dagree در ترکیه مشهور است. مدت زمان تحصیل در دوره تحصیلی کارشناسی، چهار سال معادل هشت ترم است.

دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در ترکیه

دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در ترکیه به دو صورت مختلف پروژه محور و آموزش محور انجام می پذیرد. ادامه تحصیل در هر کدام از این دو دوره، به ترتیب یک سال و نیم و دو سال طول می کشد. مطابق بررسی های به عمل آمده پذیرش و قبولی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های ترکیه بسیار آسان تر از قبولی در این مقطع در ایران است.

دوره تحصیلی دکتری در ترکیه

تمامی افرادی که قصد ادامه تحصیل در دوره دکتری را در ترکیه دارند، ملزم به شرکت در آزمونی به نام ALES هستند. باید بدانید که طول مدت تحصیل در دوره دکتری در ترکیه با توجه به رشته ای که فرد در آن مشغول به تحصیل است، می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال دانشجویان رشته های پرطرفداری همچون کشاورزی، داروسازی و دامپزشکی باید در حدود دو سال تحصیلی، رشته هنر 3 سال و رشته محبوب پزشکی بین سه تا شش سال را به تحصیل در این دوره تحصیلی مشغول باشند.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با دوره های تحصیل در ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله تحصیل در ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه دوره های تحصیل در ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *