تکمیل ظرفیت سراسری

دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری

دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری به پایان رسیده و داوطلبان در انتظار اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری  هستند. قطعا پس از اعلام نتایج، تعدادی از داوطلبان از نتیجه به دست آمده رضایت ندارند و تمایل دارند فرصت دیگری برای انتخاب رشته و آزمودن شانس خود داشته باشند. تکمیل ظرفیت یک فرصت طلایی برای این دسته از داوطلبان است.

در این مقاله درباره دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری صحبت می کنیم و چند نکته مهم درباره دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری را برای داوطلبان گرامی بازگو می کنیم. اگر در کنکور سراسری شرکت کرده اید و قصد شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت سراسری هم دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله حاضر را به دقت مطالعه کنید.

تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری

هر سال در فصل پاییز زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه های سراسری است و دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری هم در همین زمان منتشر می شود. منظور از تکمیل ظرفیت این است که دانشگاه هایی که پس از اعلام نتایج نهایی کنکور و معلوم شدن قبولی ها هنوز جای خالی دارند، برای پذیرش دوباره از میان شرکت کنندگان کنکور سراسری آن سال، فراخوان می دهند. بنابراین فقط داوطلبانی مجاز هستند تا در تکمیل ظرفیت سراسری شرکت کنند که در کنکور سراسری شرکت کرده باشند و کارنامه اولیه دریافت کرده باشند. به عبارت دیگر، مردودی های کنکور سراسری (کسانی که برای انتخاب رشته مجاز نشده اند) هم می توانند در تکمیل ظرفیت سراسری شرکت کنند و بخت خود را برای قبولی بیازمایند.

دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

داوطلبانی که می خواهند در مرحله تکمیل ظرفیت سراسری شرکت کنند، می بایست براساس دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری ، انتخاب رشته خود را انجام دهند. هر داوطلب در مرحله تکمیل ظرفیت می تواند 50 کد رشته محل را از دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری انتخاب و در فرم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت وارد کند. به این نکته دقت کنید که دفترچه های تکمیل ظرفیت دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی از دانشگاه های روزانه، شبانه و پردیس مجزا است. داوطلبان فقط می توانند رشته هایی که در دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری وجود دارد را انتخاب کنند. داوطلبانی که در نوبت روزانه پذیرفته شده اند، دقت داشته باشند که در صورت شرکت در تکمیل ظرفیت و قبولی شدن، قبولی قبلی شان لغو خواهد شد.

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری

همان طور که گفتیم تکمیل ظرفیت سراسری در دو مرحله است. در سالهای گذشته در آبان ماه دفترچه تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی و در آذر ماه دفترچه تکمیل ظرفیت روزانه، شبانه، پردیس و مجازی منتشر می شد اما در سال 99 به علت شیوع کرونا و تغییر زمان کنکور و اعلام نتایج با آزمون دانشگاه ها زمان تکمیل ظرفیت تغییر کرده است. البته پیش از آغاز تکمیل ظرفیت سراسری و انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری از طرف روابط عمومی سازمان سنجش در این باره اطلاع رسانی می شود.

نحوه دریافت دفترچه تکمیل ظرفیت

داوطلبان گرامی می توانند در زمان انتشار، دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری مربوط به هر یک از دوره های پیام نور و غیرانتفاعی و روزانه، شبانه، مجازی و پردیس را از طریق وب سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کنند. پیشنهاد می کنیم پیش از اقدام به تکمیل ظرفیت دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری را به دقت بخوانید.

علاوه بر مقاله فوق پیشنهاد می کنیم اگر قصد دارید در تکمیل ظرفیت سراسری ثبت نام کنید مطلب ثبت نام تکمیل ظرفیت سراسری را مطالعه کنید.

مشاوران متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند. اگر سوالی در زمینه ثبت نام تکمیل طرفیت دانشگاه سراسری دارید ، با مشاوران حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری

  1. pouyaxanbabaei گفت:

    با سلام،ایا خبر تکمیل ظرفیت خود را تایید میکنید.؟؟اگر قرار است بیاید کی خواهد امد؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام متاسفانه امسال تکمیل ظرفیت برگزار نشد.

  2. علی رضایی گفت:

    با سلام ایا اطلاعیه جدید ک سنجش داده از بهمن امسال اجرا میشه؟؟یعنی به عنوان تکمیل ظرفیته؟؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله پذیرش در بهمن ماه و بر اساس معدل کتبی دیپلم خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *