تکمیل ظرفیت ریاضی و فیزیک سراسری

دفترچه تکمیل ظرفیت ریاضی





دفترچه تکمیل ظرفیت ریاضی

کنکور سال 97 برگزار شد، نتایج اولیه اعلام شد و مهلت انتخاب رشته نیز پایان یافت. حالا همه در انتظار اعلام نتایج نهایی هستند. امیدواریم که پس از اعلام نتایج از محل قبولی خود راضی باشید. اما هر ساله برخی از داوطلبین از رشته و محل قبولیشان ناراضی اند و برخی موفق به قبولی نشده اند. این گروه باید در انتظار دفترچه تکمیل ظرفیت ریاضی باشند. دفترچه تکمیل ظرفیت ریاضی تنها برای افرادی که در کنکور ریاضی شرکت کرده اند، مناسب است و در صورتی که رشته شما ریاضی نیست، بایستی در انتظار دفترچه تکمیل ظرفیت رشته خود باشید.

در سال 97 تعداد شرکت کنندگان گروه ریاضی بسیار کمتر از سال گذشته و شرکت کنندگان گروه تجربی 97 بوده است و این باعث می شود دفترچه تکمیل ظرفیت ریاضی امسال بسیار متفاوت تر از سال گذشته باشد.

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت ریاضی

بعد از اعلام نتایج نهایی و زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام، دانشگاه ها و مؤسسات ظرفیت های خالی خود را به سازمان سنجش اعلام می کنند و بعد از بررسی های لازم در آبان ماه، دفترچه تکمیل ظرفیت ریاضی منتشر می شود.

نحوه انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت ریاضی

دفترچه تکمیل ظرفیت ریاضی در زمان اعلام شده بر روی سایت سنجش قرار می گیرد و داوطلبین می توانند با مراجعه به سایت سنجش دفترچه تکمیل ظرفیت ریاضی را دریافت کنند.

دفترچه تکمیل ظرفیت ریاضی آزاد و سراسری

با توجه به اینکه کنکور سراسری هر دو دانشگاه سراسری و آزاد را دربر می گیرد، اما دفترچه تکمیل ظرفیت ریاضی آزاد جدا از دانشگاه های سراسری منتشر می شود. در دفترچه تکمیل ظرفیت ریاضی آزاد رشته و واحدهای دانشگاه آزاد درج شده است.

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ریاضی آزاد در اواسط مهرماه و از طریق سایت دانشگاه آزاد منتشر می شود.

دفترچه تکمیل ظرفیت ریاضی سراسری دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور، مجازی و غیری انتفاعی را در بر می گیرد . این دوره ها در هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می پذیرند.

رشته های مندرج در دفترچه تکمیل ظرفیت ریاضی

در دفترچه تکمیل ظرفیت ریاضی ، بسیاری از رشته محل ها جای دارند. از جمله برخی از رشته های برتر ارائه شده در تکمیل ظرفیت 96 می توان به مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی پلیمر، مهندسی اپتیک و لیزر، مهندسی مواد و متالوژی و مهندسی کامپیوتر اشاره کرد.

دفترچه تکمیل ظرفیت ریاضی سراسری حاوی جدولی با ستون های نحوه پذیرش، دوره تحصیلی، کد رشته محل، عنوان رشته، ظرفیت، جنسیت پذیرش است که اطلاعات جامعی را به ما می دهد. همچنین یک ستون با نام توضیحات نیز درنظر گرفته شده است و در این ستون آنچه لازم است در باره کد رشته محل های خاص بدانید نوشته شده است. در ستون نحوه پذیرش نیز نوع پذیرش را یادآوری می شود. نوع پذیرش می تواند بر اساس آزمون و یا بر اساس سوابق تحصیلی باشد

مرحله دوم تکمیل ظرفیت

علاوه بر تکمیل ظرفیتی که در آبان ماه انجام می شود، یک تکمیل ظرفیت دیگر نیز در بهمن ماه آغاز می شود. تکمیل ظرفیت بهمن ماه فقط به دوره های غیر انتفاعی و پیام نور اختصاص دارد. برای اطلاع از تکمیل ظرفیت بهمن ماه، مقاله ظرفیت پذیرش بدون کنکور غیر انتفاعی 97 را بخوانید. امیدواریم از اطلاعاتی که در این مقاله با عنوان دفترچه تکمیل ظرفیت ریاضی در اختیارتان قرار دادیم راضی باشید.

اگر سوالی درباره دفترچه تکمیل ظرفیت ریاضی از زمان انتشار تا چگونگی انتخاب رشته و اعلام نتایج آن دارید میتوانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *