تکمیل ظرفیت آزاد

دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی از جمله پر مخاطب‌ترین دانشگاه‌های ساخته شده در ایران به شمار می‌رود. دانشگاهی که واحدهای بسیار زیادی در مناطق مختلف کشور داشته و در زمره بزرگترین مراکز پژوهشی و آموزشی نه تنها در ایران بلکه در جهان به شمار می‌رود. در سال 1350 هجری شمسی ، این دانشگاه با مدیریت جناب آقای عبدالرحیم احمدی به مردم ایران شناسانده شد. از آن پس دانشگاه آزاد اسلامی روز به روز جای خود را بیشتر در میان مردم باز کرده و امروزه شهرت آن بسیار زیاد است.

همان‌طور که در جریان هستید نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه آزاد هنوز به اطلاع داوطلبان نرسیده و باید تا شهریور ماه صبر کرد. پس از آن و با توجه به احتمال خالی بودن صندلی‌ها باید منتظر انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بود. پس از منتشر شدن دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد باید با انتخاب رشته‌ای درست و منطقی در این مرحله، راه خود را به سوی دانشگاه باز کرده و به تحصیل در دانشگاه آزاد پرداخت.

در این مقاله، به بحث در مورد دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد برای شما دوستان می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید تا نکات ضروری در رابطه با دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را فرا گرفته و با آگاهی کامل، نسبت به ثبت نام تکمیل ظرفیت، اقدام کنید.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت آزاد

باید به عرض شما دوستان برسانیم که افرادی حق ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را دارند که در کنکور سراسری شرکت کرده باشند و برای آن ها کارنامه صادر شده باشد. البته این مورد راجع به افراد قبول نشده در زمان اعلام نتایج دانشگاه آزاد اسلامی نیز صدق می‌کند.

نحوه انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت آزاد

خاطر نشان می‌کنیم که هرکدام از داوطلبان پس از مطالعه دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد می‌توانند بیست کد رشته محل را از میان رشته‌های متنوع برگزینند. در نتیجه، در اولین انتخاب‌های خود، رو به رشته‌های خوشبینانه آورده و موارد بعدی را با در نظر گرفتن تراز و رتبه خود انتخاب کنید (در واقع، این انتخاب‌ها به انتخاب‌های واقع‌بینانه مشهور هستند). اما در انتها رشته‌هایی را برگزینید که به احتمال زیاد در آن قبول می‌شوید، اما تمایلی به قبولی در آنها نداشته و تنها در صورت پذیرفته نشدن در رشته‌های مورد علاقه در آنها تحصیل می‌نمایید. توجه به این نکته ضرورت دارد که اگر شما دوستان به هر دو صورت (شرکت در کنکور و یا تکمیل ظرفیت) در این دانشگاه قبول شده‌اید، پذیرفته شدن اولیه شما لغو خواهد شد، و شما باید در دانشگاه مورد قبولی از طریق تکمیل ظرفیت به ادامه تحصیلات دانشگاهی خود بپردازید.

زمان آغاز تکمیل ظرفیت آزاد

باید به اطلاع شما دوستان برسانیم که دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد مطابق سال‌های قبل در اواسط ماه مهر 97 شروع خواهد شد و شما دوستان گرامی می‌توانید تا اواسط آبان در این دوره شرکت نمایید. دقت داشته باشید که اگر در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد پذیرفته شوید، ترم تحصیلی جدید خود را از ماه بهمن آغاز کرده و ورودی بهمن‌ماه به حساب می‌آیید.

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی

داوطلبان گرامی می‌توانید با دنبال کردن این روش‌ها اقدام به دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کنید.

در ابتدا وارد سایت دانشگاه آزاد (azmoon.org) شده و بر روی لینک تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد کلیک نمایید. سپس از طریق منوی تعبیه شده در سمت راست سایت، دفترچه دانشگاه آزاد را دریافت نمایید.

در این مقاله، موضوع دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را به چالش کشیدیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را نیز مطالعه بفرمایید.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه دفترچه دوره تکمیل ظرفیت آزاد دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *