انتخاب رشته دکتری

دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 98

دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 98

پذیرش و ثبت نام متقاضیان در آزمون ورودی دکتری (Ph.D) مطابق قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی مجلس شورای اسلامی و شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی صورت می پذیرد. در واقع اگر متقاضی ورود به دوره ی دکتری هستید و قصد دارید که در یکی از رشته های تصویب شده توسط دفتر گسترش آموزش عالی، اعم از مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه ها (از جمله دانشگاه آزاد اسلامی)، به ادامه ی تحصیل بپردازید، بایستی در آزمون ورودی دوره های دکتری (Ph.D) ثبت نام و شرکت نمایید.
حتماً مطلع هستید که کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد با هم ادغام شده و در یک روز و یک زمان برگزار می شوند. زمان ثبت نام آزمون ورودی دکتری (Ph.D)، مطابق جدول زمانبندی درج شده در دفترچه ثبت نام دکتری سراسری 98، از تاریخ 97/09/06 لغایت 97/09/12 تعیین شده است. داوطلبانی که در تاریخ مقرر، اقدام به ثبت نام نمودند، بایستی در تاریخ تعیین شده توسط سازمان سنجش (30 بهمن لغایت -2 اسفندماه) نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اقدام کنند.
زمان برگزاری آزمون ورودی دکتری (Ph.D) سال 98، جمعه 3 اسفندماه خواهد بود که نتایج اولیه آزمون از طریق سایت سازمان سنجش (www.sanjesh.org) در هفته ی آخر فروردین ماه 1398 اعلام شد.
بازه زمانی انتخاب رشته (که به صورت اینترنتی انجام می گیرد) برای داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، از نیمه ی اول اردیبهشت ماه 98 و همزمان با انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 98 توسط سازمان سنجش، آغاز می شود. دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 98، شامل کلیات، شرایط و ضوابط انتخاب رشته، جداول کد رشته محل ها، فرم معدل (مختص دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای) و پیش نویس فرم انتخاب رشته اینترنتی می باشد که متقاضیان بایستی پیش از انجام انتخاب رشته در بازه ی زمانی مذکور، حتماً دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 98 را به دقت مطالعه نمایند.
در این مقاله به بحث در مورد دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 98 برای شما می پردازیم.

نحوه انتخاب رشته دکتری سراسری 98

با توجه به اینکه آزمون دکتری سراسری و آزاد با هم ادغام شده و هر دو طی یک آزمون برگزار می شوند، ثبت نام آزمون دکتری مطابق جدول زمانبندی ارائه شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور، از هفته اول آذرماه آغاز و تا هفته دوم (12-6 آذرماه 1397)، ادامه می یابد. زمان برگزاری آزمون ورودی دکتری 98، جمعه 3 اسفندماه 1397 می باشد و نتایج اولیه آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، در هفته ی آخر فروردین ماه 1398 اعلام می گردد.
در این مرحله اگر مجاز به انتخاب رشته شده باشید، می توانید از نیمه ی اول اردیبهشت ماه 1398 و با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایید. از آنجایی که انتخاب رشته بسیار مهم و سرنوشت ساز است، پیشنهاد ما این است که  دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 98 (که توسط سازمان سنجش و همزمان با زمان مقرر انتخاب رشته منتشر  شده است) را به دقت مطالعه نمایید.
مشاوران تحصیلی آیدانیتو پاسخگوی سؤالات شما در رابطه با زمان توزیع و محتوای دفترچه انتخب رشته دکتری سراسری هستند.

شرایط مجاز برای انتخاب رشته دکتری سراسری 98

سازمان سنجش آموزش کشور در هفته ی آخر فرورودین ماه، نتایج اولیه کنکور دکتری 98 را در سایت سنجش اعلام می نماید. در صورتی که در کارنامه ی اولیه، مجاز شناخته شوید (در واقع، پس از مشاهده ی کارنامه ی اولیه، با مشاهده ی دوره هایی که در آن به انتخاب رشته مجاز شده اید) می توانید نسبت به انتخاب حداکثر 50 کد رشته محل در بازه ی زمانی اعلام شده توسط سازمان سنجش اقدام نمایید.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری

باید به عرض برسانیم که نتایج آزمون دکتری سراسری سال 98 امروز برابر با 27 فروردین ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود. به همین ترتیب . با انتشار نتایج این آزمون دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری نیز انتشار پیدا می کند. برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد محتوی این دفترچه و زمان دقیق تعیین شده برای انتخاب رشته دکتری سراسری با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور دکتری بزنید. 
اگر سوالی در زمینه دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *