آیدانیتو > دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد
آزمون دکتری, انتخاب رشته دکتری

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد

مقطع دکتری یا همان PhD آخرین مرحله تحصیلی دانشگاهی است و قبولی در این مقطع برای شرکت کنندگان بسیار مهم و ارزشمند است. به همین دلیل تکمیل ظرفیت این دوره نیز اهمیت خاصی برخوردار است. برای شرکت در دوره تکمیل ظرفیت دکتری باید دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد را مطالعه و با توجه به شرایط مندرج در آن تا مرحله ثبت نام پیش رفت.

در این مقاله قصد داریم نکات مهم و حائز اهمیت دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد را برایتان شرح دهیم.

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت دکتری یک فرصت طلایی و مجدد برای افراد پذیرفته نشده در مقطع دکتری است. از سال 96 تغییراتی در خصوص پذیرش تکمیل ظرفیت صورت گرفته است و روند پذیرش نسبت به سال های قبل تا حدی تغییر کرده است. از این رو به شما توصیه می کنیم برای اطلاع از شرایط امسال ، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. البته ما در ادامه این مقاله نیز اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد چند روز بعد از اعلام نتایج نهایی منتشر می شود و داوطلبین بعد از انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد، می توانند آن را از سایت دانشگاه آزاد دریافت کنند. همان طور که اطلاع دارید اعلام نتایج نهایی اواخر شهریورماه اعلام می شود و دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد در نیمه دوم مهرماه بر روی سایت قرار می گیرد.

شرایط انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد

از سال 96 با ادغام آزمون سراسری و آزاد مقطع دکتری، روند پذیرش تکمیل ظرفیت دکتری نیز تا حدی تغییر کرد. برای پذیرش در مقطع دکتری باید هم در آزمون کتبی و هم در مصاحبه قبول شوید. برخی از داوطلبین در مرحله آزمون کتبی پذیرفته شده اند و به مصاحبه دعوت شده اند، اما در مصاحبه موفق به کسب امتیاز لازم نشده اند و جز پذیرفته شدگان نهایی نیستند. این دسته از داوطلبین می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت ثبت نام کنند و شانس خود را برای قبولی بیازمایند.

توجه داشته باشید که در مرحله تکمیل ظرفیت مصاحبه مجدد صورت نمی گیرد و قبولی در این مرحله تنها بر اساس رتبه و امتیازات کسب شده می باشد. بنابراین افرادی که می خواهند در تکمیل ظرفیت دکتری آزاد شرکت کنند باید جز دعوت به مصاحبه شدگان شهریورماه باشند.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد

اگر شما جزو پذیرفته شدگان نهایی نیستید و می خواهید در تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد شرکت کنید، باید از شرایط انتخاب رشته تکمیل ظرفیت نیز مطلع باشید. در ابتدا حواستان باشد تا مهلت انتخاب رشته را از دست ندهید. سپس دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد را مطالعه و واحدهای مورد نظر را انتخاب کنید. برای انتخاب واحدها، فاصله آن تا محل سکونتتان و هزینه ها را در نظر بگیرید. شما مجاز به انتخاب 20 کد رشته محل هستید، بنابراین به فاصله خود با آخرین فرد راه یافته به مقطع دکتری توجه کنید. همچنین ظرفیت پذیرش دانشگاه را نیز درنظر بگیرید. سعی کنید که محل هایی را انتخاب کنید که احتمال قبولی شما بیشتر است. به عبارت دیگر 20 انتخاب خود را منطقی پر کنید تا بیشترین شانس را برای پذیرش داشته باشید.

در صورتی که در نوبت مهر ماه پذیرفته شده اید و در مرحله تکمیل ظرفیت نیز شرکت کرده اید، توجه داشته باشید در صورت قبولی در تکمیل ظرفیت قبولی قبلی شما باطل می شود و شما تنها نمی توانید در واحد پذیرفته شده در مرحله تکمیل ظرفیت تحصیل کنید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد پرداختیم ، پیشنهاد میکنیم مقاله ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری را نیز مطالعه کنید.

در صورتی که سؤالی درباره دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری آزاد دارید و یا در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت خود دچار شک و تردید هستید با مشاوران باتجربه آیدانیتو تماس بگیرید تا به بهترین شکل ممکن راهنمایی شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *