آیدانیتو > مدارک معافیت تحصیلی
معافیت تحصیلی

مدارک معافیت تحصیلی

مدارک معافیت تحصیلی

در این مقاله مدارک معافیت تحصیلی را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. با توجه به اینکه آغاز سن مشمولیت در زمان ورود به دانشگاه است، بنابراین اکثر مشمولان با هدف ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل، سراغ معافیت تحصیلی می روند. پسران با ورود به سن 19 سالگی 2 راه مقابل خود دارند:

1) ارسال دفترچه اعزام به خدمت و انجام سربازی به مدت 21 ماه که به دوره های آموزشی (2 ماه)، دوره کد (برخی از مشمولین  و 2 ماه) دوره ضرورت تقسیم می شود

2) معافیت دائم و یا موقت: یکی از راه های متداول برای ادامه تحصیل در بین مشمولان ،معافیت موقت تحصیلی است، دانش آموزان مجاز هستند تا پایان دوره تحصیلی خود که حداکثر تا پایان 24 سالگی است، از معافیت تحصیلی استفاده کنند. بعد از فراغت از تحصیل و در صورتی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را داشته باشند در صورت داشتن شرایط معافیت می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند. اما نکته ای که حائز اهمیت است این است مشمولان باید توجه کنند که شامل غیبت در سربازی نشوند. به این دلیل که با ورود به غیبت دیگر حق دریافت معافیت تحصیلی و سایر معافیت های دائم و موقت و حتی کسری خدمت را ندارند.

در واقع مشمولان غایب با محدودیت های زیادی رو به رو هستند، مشمولان غایب حق شرکت در آزمون های ورودی را هم نخواهند داشت. توجه داشته باشید که دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل 1 سال و بعد از ترک تحصیل ، انصراف و یا اخراج 4 ماه فرصت دارند تا مدارک خود را از طریق دفاتر پستی به سازمان وظیفه عمومی ارسال کند. در ادامه می توانید از مدارک معافیت تحصیلی مطلع شوید، همراه ما باشید.

مدارک لازم برای اخذ معافیت

از جمله اقدامات لازم برای معافیت موقت تحصیلی، آماده و ارائه کردن کامل مدارک معافیت تحصیلی است. در این مقاله با مدارک مورد نیاز معافیت تحصیلی آشنا خواهید شد.

مشمولان برای اخذ معافیت تحصیلی دانش آموزان به مراکز خدمات الکترونیک مراجعه می کنند و درخواست معافیت خود را ثبت می کنند. برای ثبت معافیت، دانش آموزان باید برگه اشتغال به تحصیل و یا قبولی در دانشگاه، کارت ملی، شناسنامه و کد ملی هر دو مدرک شناسایی را همراه خود داشته باشند و برگه معافیت تحصیلی خود را به واحد آموزش ارائه دهند. دقت کنید که حتی در صورت انتقالی، بایستی با مراجعه به مرکز خدمات الکترونیک، درخواست ثبت انتقال معافیت تحصیلی از واحد آموزشی ثانویه را نیز بدهند و معافیت تحصیلی جدید را دریافت و به محل تحصیل جدید ارائه کنند. بنابراین برای معافیت تحصیلی به کارت ملی و کپی آن، شناسنامه و کپی آن و برگه قبولی در دانشگاه را نیاز خواهید داشت.

پیشنهاد می کنیم با مراجعه به مقاله شرایط معافیت تحصیلی از جزئیات معافیت تحصیلی در مقاطع مختلف و نکات اساسی در معافیت مطلع شوید.

اگر سؤالی پیرامون مدارک معافیت تحصیلی و جزئیات معافیت تحصیلی دارید، با مشاوران آیدانیتو در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *