انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور پیام نور

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور






دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 98

در این مقاله به موضوع دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 98 پرداخته ایم. ورود به دانشگاه در سال های گذشته بسیار دشوار و برای برخی از علاقه مندان غیر ممکن بود. اما با فراگیر شدن و افزایش اهمیت تحصیل با تأسیس دانشگاه های مختلف ورود به دانشگاه کمی ساده تر شد. اما با پذیرش دانشجو بدون کنکور، تقریباً ورود به دانشگاه برای تمامی علاقه مندان و واجدین شرایط ممکن شده است، توجه کنید که پیام نور مقطع کاردانی ارائه نمیکند. در مقاله دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 98، شما را با جزئیات و نحوه ی دانلود دفترچه آشنا خواهیم کرد.

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور

اما دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 98 دوره کارشناسی چه اطلاعاتی را به شما خواهد داد؟ مباحث دفترچه شامل: نکات مهمی پیرامون شرایط انتخاب رشته و … جدول زمان بندی مراحل مختلف، نحوه انتخاب رشته در چند گروه آزمایشی، تعاریف مختصری از برخی اصطلاحات که در دفترچه ذکر شده است، شرایط عمومی و اختصاصی و نظام وظیفه داوطلبان، سهمیه ها، مراحل پذیرش مدارک مورد نیاز برای ثبت نام اینترنتی، نحوه ی تکمیل تقاضانامه اینترنتی نام و کد استان ها، شهرستان ها و بخش ها، نوع گزینش دانشگاه پیام نور و جدول ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی با توجه به نوع دیپلم، نحوه ی انتخاب رشته و … و در نهایت رشته های ارائه شده است. توجه داشته باشید که دفترچه پیام نور در واقع با دفترچه انتخاب رشته دانشگاه سراسری و غیر انتفاعی مشترک است و در انتهای هر گروه آزمایشی بعد از معرفی رشته های مؤسسات و دانشگاه غیر انتفاعی، رشته ها و دانشگاه های پیام نور را مشاهده خواهید کرد. در ادامه مقاله دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 98 شما را با زمان و نحوه ی دانلود دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور آشنا خواهیم کرد.
برای آگاهی از مندرجات دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 98 در نیمسال اول در اواخر مردادماه است. و زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور نیمسال دوم (بهمن ماه) در آبان و یا آذرماه است. اما همان طور که گفته شد، دفترچه انتخاب رشته پیام نور بدون کنکور با دفترچه انتخاب رشته سراسری و غیر انتفاعی مشترک است و لازم است بدانید که ثبت نام و انتخاب رشته به طور همزمان انجام خواهد شد. پیشنهاد می کنیم با تماس با مشاوران آیدانیتو از زمان دقیق انتشار دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور و نحوه ثبت نام و انتخاب رشته مطلع شوید.
برای آگاهی از زمان دقیق انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور با مشاوران آیدانیتو تماس بگرید.

نحوه مشاهده دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور

داوطلبانی که قصد انتخاب رشته بدون کنکور در دانشگاه پیام نور دارند، باید در تاریخ اعلام شده برای دانلود دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور اقدام کنند. داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org می توانند دفترچه را دانلود نمایند، برای سهولت در انتخاب رشته و ثبت نام شما می توانید دفترچه انتخاب رشته را در روزهای آتی از همین مقاله دانلود کنید. داوطلبان عزیز 150 انتخاب در دفترچه (در بین تمامی دانشگاه های سراسری، پیام نور، غیر انتفاعی) خواهند داشت. لازم به ذکر است اولویت بندی کد رشته ها اهمیت فراوانی در پذیرش و آینده تحصیلی شما خواهد داشت. بنابراین قبل از انتخاب رشته راجع به رشته های مورد علاقه و واحدهای دانشگاه آزاد اطلاعات مورد نیاز را کسب کنید. قبل از انتخاب رشته شما ابتدا ثبت نام خواهید کرد و با توجه به اینکه پذیرش در دانشگاه پیام نور بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی است، صحیح وارد کردن اطلاعات اهمیت خواهد داشت. طبق تذکرات مندرج در دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 98 در صورت اشتباه وارد کردن اطلاعات و عدم ویرایش در صورت پذیرش، قبولی داوطلب لغو خواهد شد. نام دفترچه که در سازمان سنجش منتشر می شود، در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در دوره های مختلف (آبان و یا مرداد) است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله  لیست رشته های بدون کنکور پیام نور را مورد مطالعه قرار دهید.

رشته های دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور

در اولین قدم به منظور انتخاب رشته بایستی از لیست رشته های بدون کنکور پیام نور آگاهی یابیم. با توجه به تعدد رشته های بدون کنکور پیام نور، آگاهی از بهترین رشته ها ضروری است. از آنجایی که انتخاب اشتباه می تواند شما را چند سال از اهدافتان دور و کیلومتر ها از نقطه ای که در حال حاضر در آن هستید، دور کند، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از رشته های برتر بدون کنکور پیام نور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از لیست رشته های دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

واحدهای دانشگاهی پذیرنده بدون کنکور پیام نور

پس از انتخاب رشته، انتخاب واحد های دانشگاهی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در هنگام انتخاب رشته، توجه به فاصله واحد دانشگاهی از محل زندگی، امکانات و تجهیزات واحد های دانشگاهی، رتبه بندی واحد دانشگاهی و موارد دیگری وجود دارند که حتما بایستی به آن ها دقت کنید. به همین منظور اگر می خواهید که بعدا از انتخاب رشته و دانشگاه خود پشیمان نشوید، پیشنهاد می کنیم که قبل از هر اقدامی، برای انتخاب رشته حرفه ای با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
پیشنهاد می کنیم با سپردن ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 98 خود به مشاوران با سابقه آیدانیتو، از بهترین انتخاب بهره مند شوید. 

آیا عنوان بدون کنکور در مدرک ثبت می شود؟ آیا مدرک بدون کنکور پیام نور معتبر است؟

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های معتبر ایران است که اعتبار آن تا خارج از کشور نیز می رسد. اما اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید، بایستی قبل از هر اقدامی از اینکه آیا دانشگاه مورد نظرتان، مدرک دانشگاه پیام نور را قبول دارد یا نه، مطمئن شوید. از آنجا که عنوان بدون کنکور بر روری مدارک پیام نور درج نمی شود، پیشنهاد می کنیم، قبل از هر اقدامی برای تحصیل در دانشگاه پیام نور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور پرداخته ایم. پیشنهاد میکنیم سری هم به مقاله نتایج کارشناسی بدون کنکور پیام نور بزنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *