آیدانیتو > دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور
بدون کنکور

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور





دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور

در دهه 90 رفته رفته روند ورود به دانشگاه تغییر کرد. انتخاب رشته بدون کنکور ورود به دانشگاه بدون کنکور حاصل این تغییرات است. وقتی صحبت از انتخاب رشته بدون کنکور می شود و داوطلبی می خواهد به انتخاب رشته بدون کنکور بپردازد، اولین سؤالی که به ذهن داوطلبان می رسد این است که چه رشته هایی پذیرش بدون کنکور دارد؟ برای رسیدن به این سؤال باید نگاهی به دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور بیندازیم.

دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون، رشته ها، دانشگاه ها و شرایط ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور را در بر گرفته است.

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور سراسری

همان طور که می دانید هم دانشگاه آزاد و هم دانشگاه سراسری رشته هایی را بدون کنکور ارائه می دهند. اگر هدف شما تحصیل در دانشگاه سراسری است، لازم است اطلاعات کافی و لازم در این باره را به دست آورید. در دفترچه انتخاب رشته بدون سراسری، اطلاعات جامعی پیرامون رشته های دانشگاه های سراسری و مراکز زیر نظر آن آمده است. در این دفترچه می توانید با رشته های دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی و مجازی آشنا شوید.

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور سراسری، شرایط و نحوه ثبت نام را نیز در خود جای داده است و با مطالعه آن می توانید پاسخ سؤالات خود را دریافت کنید.

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور آزاد

دانشگاه آزاد نیز یکی دیگر از دانشگاه های پذیرنده دانشجو بدون آزمون است. دانشگاه آزاد از جمله دانشگاه های معتبر ایران است و آن چه قابل توجه است، این است که مدرک رشته های بدون کنکور آزاد هیچ تفاوتی با مدرک پذیرفته شدگان با آزمون ندارد.

در دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور آزاد، تنها اطلاعات دانشگاه آزاد جای گرفته است. در دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور شما می توانید رشته های ارائه شده را به تفکیک واحد پذیرنده مشاهده کنید.

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور علمی کاربردی

یکی دیگر از دانشگاه های پذیرنده دانشجو بدون آزمون، دانشگاه، علمی کاربردی است. هر چند که در این دانشگاه تنها دو دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شود و امکان تحصیل کارشناسی پیوسته وجود ندارد. اما اگر مایل هستید در مقطع کاردانی تحصیل کنید می توانید نگاهی به دفترچه انتخاب رشته علمی کاربردی بیندازید و رشته و محل مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای اطلاع از نحوه پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور میتوانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور

یکی دیگر از دانشگاه های پذیرنده بدون کنکور، دانشگاه پیام نور است. دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های زیر نظر دانشگاه سراسری است و رشته های بدون کنکور پیام نور در دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور سراسری قرار گرفته است.

زمان و نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور

به طور کلی می توان گفت دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور نیمسال اول در مرداد ماه منتشر می شود. هر چند که زمان دقیق انتشار دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور هر دانشگاه متفاوت است. برای اطلاع از زمان دقیق انتشار دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

برای اطلاع از شرایط پذیرش مندرج در دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور و نحوه ثبت نام می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
اگر در انتخاب رشته بدون کنکور موفق به پذیرش نشدید میتوانید در تکمیل ظرفیت بدون کنکور نیز شانس خود را امتحان کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *