آیدانیتو > دفترچه ارشد بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه آزاد 98
ارشد بدون آزمون

دفترچه ارشد بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه آزاد 98

 

دفترچه ارشد بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه آزاد 98

ورود به دانشگاه های کارشناسی ارشد تنها از طریق قبولی در آزمون سراسری انجام نمی شود و داوطلبان برای شرکت در دانشگاه های مورد نظر خود می توانند بدون آزمون ورودی (کنکور کارشناسی ارشد) وارد دانشگاه شوند. با توجه به اهمیت تحصیل و افزایش رقابت در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های آزاد، تصمیم به تهیه مقاله ای با عنوان دفترچه ارشد بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه آزاد گرفتیم تا داوطلبان عزیز از تمامی جزئیات و نکات دفترچه ارشد بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه آزاد 98 مطلع شوند. داوطلبان عزیز توجه کنند که پذیرش بدون کنکور رشته های مقطع کارشناسی ارشد با مقطع تحصیلی قبلی متفاوت است. و همان طور که از نام دفترچه مشخص است، این مرحله تنها برای داوطلبان استعداد درخشان انجام پذیر است. اما لازم است داوطلبان ابتدا از دانشگاه خود درخواست کنند که آنها را به عنوان استعداد درخشان معرفی کنند و بعد اقدامات بعدی را انجام دهند. توجه کنید که دفترچه ارشد بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه آزاد 98، در واقع همان دفترچه ارشد دانشگاه آزاد 98 است و دفترچه ی مجزا از هم منتشر نخواهد شد. داوطلبان عزیز می توانند در توضیحات دفترچه در بند (و) که مربوط به استعدادهای درخشان است، از جزئیات این امر مطلع شوند. برای دانلود دفترچه ارشد بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه آزاد 98 بر روی لینک زیر کلیک کنید: دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان آزاد 98 در ادامه از شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 98 مطلع خواهید شد.

شرایط ثبت نام بدون کنکور آزاد

همان طور که گفته شد، ثبت نام بدون کنکور ارشد آزاد تنها مختص داوطلبان استعدادهای درخشان و فارغ التحصیلان برتر مقطع کارشناسی است. بنابراین در این مبحث به ضوابط و شرایط ثبت نام بدون کنکور استعدادهای درخشان خواهیم پرداخت.
  • داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که معدل قابل قبول برای پذیرش بدون کنکور در رشته های مختلف متفاوت است. در رشته علوم انسانی معدل قابل قبول 17 و در سایر رشته های 16 است.
  • ظرفیت پذیرش برای داوطلبان 10 درصد در هر رشته است.
  • داوطلبان تنها یک بار مجاز به پذیرش در همان سال خواهند شد.
  • انتخاب رشته داوطلبان باید بر اساس رشته تحصیلی آنان باشد.
  • رشته های انتخابی باید هم نام و متجانس باشد.
  • نیمسال تحصیلی فارغ التحصیلان کارشناسی پیوسته حداکثر 8 سال و نیمسال تحصیلی فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته حداکثر 4 سال باشد.
  • دانشجویانی که دروس معادل سازی شده داشته باشند، شامل پذیرش بدون کنکور نخواهند شد.

اولویت پذیرش استعدادهای درخشان

داوطلبان عزیز لازم است این موضوع مطلع شوید که اولویت پذیرش در مرحله اول، رشته محل هایی است که در مقطع کارشناسی گذرانده اید، می باشد. در واقع دانشگاهی که از آن در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده اید. در صورتی که به هر دلیل پذیرش در آن کد محل میسر نشود (مانند محدودیت ظرفیت و نداشتن رشته مورد نظر و ….) اولویت های بعدی داوطلب (100 انتخاب در فرم انتخاب رشته) مورد بررسی قرار می گیرد. داوطلبان عزیز با توجه به اینکه در این مرحله حق درخواست انتقالی به سایر دانشگاه ها و تغییر رشته را نخواهید داشت، بنابراین توصیه می کنیم، انتخاب های خود را به ترتیب اولویت و علاقه مندی و توجه به بازار کار و سطح علمی دانشگاه وارد کنید تا در صورت پذیرش قصد تغییر رشته و تغییر دانشگاه پیدا نکنید.

زمان اعلام نتایج ارشد استعدادهای درخشان

داوطلبان عزیز می توانند در نیمه دوم شهریورماه 98 نتایج انتخاب رشته خود را که در مردادماه انجام داده بودند را مشاهده کنند و در حال حاضر زمان دقیق انتخاب رشته مشخص نشده است. در صورت مشخص شدن، این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

رشته های ارشد استعدادهای درخشان دانشگاه های آزاد کدامند؟

شرکت در طرح ارشد بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه آزاد به طور مسلم نیاز به شناخت کامل رشته های ارائه شده در این دوره در هر یک از دانشگاه ها نیز دارد. در صورت تمایل به شرکت در طرح ارشد بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه آزاد باید از لیست رشته های مورد نظر هر یک از دانشگاه های آزاد برای پذیرش در طرح بدون کنکور اطلاع پیدا کنید. برای اطلاع از این موضوع در سال 98 می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

به داوطلبان عزیز توصیه می کنیم بعد از مطالعه ی مقاله دفترچه ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد 98، به مقاله ی زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور آزاد 98 مراجعه کنند.
اگر سؤالی درباره دفترچه ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد 98 ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *