آیدانیتو > درخواست تمدید و تعجیل سربازی
تمدید و تعجیل

درخواست تمدید و تعجیل سربازی

درخواست تمدید و تعجیل سربازی

در این مقاله درخواست تمدید و تعجیل سربازی را بررسی خواهیم کرد.

خدمت سربازی در ایران و 23 کشور دیگر مانند (کوبا، تایلند و …) خدمت سربازی بیش از 18 ماه و بدون انتخاب های غیر رزمی است در کشور ما سربازی تنها به افراد ذکور که وارد سن 19 سالگی می شوند تا 50 سالگی اجبار است.

با رسیدن به سن 19 سالگی افراد برای مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه خود از جمله اعزام به خدمت، معافیت موقت، دائم اقدام می کنند. در برخی از شرایط مشمولان خدمت نیاز به عقب افتاد زمان اعزام خود و در برخی دیگر نیاز به تعجیل در زمان سربازی دارند در ادامه شما را با شرایط و محل تمدید و تعجیل آشنا خواهیم کرد.

تمدید خدمت

مشمولان عزیز توجه کنید که در صورت داشتن غیبت در سربازی به درخواست شما رسیدگی نخواهد شد، بنابراین تمدید زمان اعزام خدمت مربوط به متقاضیان است که در موعد مقرر اقدام به اعزام کرده اند، میزان تمدید خدمت با توجه به مدرک تحصیلی متفاوت است. به این صورت که اگر دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم هستید، تنها یک دوره یک ماهه و اگر دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر هستید، یک دوره دو ماهه، در تاریخ اعزام خدمت تمدید خواهد شد.

  • و تنها یک بار قادر به ارسال و استفاده از این فرصت (تمدید) را خواهید داشت.
  • متقاضیان می توانند یک هفته بعد از ارسال درخواست خود، نتیجه را از همان دفتر پلیس +10 ثبت کننده دریافت کنید.
  • این دسته از متقاضیان می بایست حداقل 40 روز قبل از موعد اعزام نسبت به تکمیل فرم و ثبت درخواست اقدام کنند.

تعجیل خدمت

متقاضیان تعجیل در زمان اعزام به خدمت توجه کنند تنها یک بار از این فرصت می توانند استفاده کنند. مشمولان خدمت که قصد دارد زودتر از موعد به سربازی اعزام شوند، با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + 10) و تکمیل فرم درخواست خود را ارائه دهند و حدود یک هفته بعد از زمان ارسال درخواست برای دریافت نتیجه به همان دفتر پلیس + 10 مراجعه می کنند. توجه کنید که ارسال درخواست شما به منظور تأیید نمی باشد و در صورت بررسی و وجود فضای خالی و … با درخواست شما موافقت می شود.

شرایط تمدید خدمت سربازی

برخی از مشمولان با شرایط خاصی که برای آنها به وجود می آید، حتی در روز اعزام به سربازی، می توانند با در دست داشتن مدارک به مراکز وظیفه عمومی استان محل سکونت خود مراجعه کنند و درخواست خود را ارسال کنند. برخی از شرایط خاص عبارت اند از:

  • بیماری هایی که مانع انجام دوره ضرورت است (با تأیید پزشکان معتمد)
  • فوت بستگان درجه 1 مشمول (پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر، فرزند)
  • مشمولانی که به دلایل سوانح طبیعی و بروز حوادث یکی از اعضای درجه خود مانند خواهر، برادر، پدر و … دچار آسیب جدی شده باشد.
  • مشمولانی که قصد تشریف و حج تمتع را دارند.
  • پذیرفته شدگان قطعی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی (داخل و خارج از کشور) که زمان ثبت نام و ادامه تحصیل آن ها بعد از موعد اعزام است.
  • و …

معمولاً زمان به تعویق افتادن هر یک از دلایل طبق نظر رئیس سازمان وظیفه عمومی از یک ماه تا یک سال است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید بعد از مطالعه دقیق درخواست تمدید و تعجیل سربازی مقاله توجیه غیبت سربازی را مطالعه کنید.

در صورت داشتن هر گونه سؤال پیرامون درخواست تمدید و تعجیل با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *