دخالت خانواده در طلاق, زندگی مشترک

دخالت خانواده شوهر

 


دخالت خانواده شوهر

اکثر آدم ها در خانواده به دنیا می آیند و در محیط خانواده بزرگ می شوند. پس نمی توان در ارتباط با یک فرد، خانواده او را بی اهمیت دانست. شخصیت ما آدم ها در خانواده شکل می گیرد. و در روابطمان با دیگران از الگوها و ساز و کارهایی استفاده می کنیم که در محیط خانه و خانواده آن ها را یاد گرفته ایم.

وقتی زن و مردی با هم ازدواج می کنند، فقط دو انسان با هم ازدواج نکرده اند. بلکه پیوندهایی هم میان خانواده هایشان برقرار شده است. پس طبیعی است که گاهی در زندگی مشترک، تعارضاتی میان همسران و خانواده همسر به وجود بیاید.

حتی همه ما زنانی را دیده ایم که از دخالت خانواده شوهر شکایت می کنند و گاهی حتی خانواده شوهر را دشمن خودشان می کنند.

این تصور معمولاً اشتباه است. اعضای هر خانواده ای همدیگر را دوست دارند، نگران همدیگر هستند و برای هم آرزوی خوشبختی دارند. اما گاهی اوقات ما آدم ها دچار فقر مهارت های ارتباطی هستیم و نمی توانیم میان عشق مان به فرزند، خواهر، برادر و رابطه ای که با عروس یا دامادمان داریم تعادلی برقرار کنیم و با رفتارهای اشتباه، به زندگی کسی که دوستش داریم آسیب می زنیم.

از سویی دیگر کسی هم که با فرزند خانواده ای وصلت می کند باید پدر، مادر و سایر اعضای خانواده همسرش را درک کند و بتواند با رعایت نکاتی با آن ها ارتباط برقرار کند. در این مقاله تلاش کرده ایم تا به راهکارهایی برای مواجهه با دخالت خانواده شوهر بپردازیم:

علاقه خودتان را به خانواده همسر نشان بدهید

به اعضای خانواده همسرتان احترام بگذارید، آن ها را درک کنید و از گفت و گو با آن ها اجتناب نکنید. لازم نیست بیش از حد با آن ها صمیمی بشوید اما می توانید با رفتارهای مناسب و محترمانه نشان بدهید که به آن ها توجه می کنید و علاقه مند هستید.

مرزها را حفظ کنید

بهتر است در عین ارتباط با خانواده شوهر محدودیت هایی را ایجاد کنید تا از دخالت خانواده شوهر پیشگیری شود. به عنوان مثال بیشتر از دو هفته یک بار یا هفته ای یک بار آن ها را نبینید.

با حفظ احترام و مؤدبانه آن ها را از قوانین خانوادگی و روش های فرزند پروری آگاه کنید و نشان بدهید که فقط شما و همسرتان می توانید در مورد امور مهم زندگی تصمیم گیری کنید. و دکتر مشاوره خانواده میتواند به شما در این زمینه کمک کند.

همسرتان را محدود نکنید

اگر شما به هر علتی نمی توانید با خانواده شوهرتان رفت و آمد کنید، این محدودیت را برای همسرتان هم ایجاد نکنید و اجازه بدهید که او وقتی نیاز دارد با خانواده اش دیدار کند.

اگر او را از تعامل با خانواده اش محروم کنید، به زندگی دو نفره خودتان آسیب می زنید.

مهارت های فردی خودتان را تقویت کنید

هر چه آدم توانمندتری باشید، کمتر به دیگران اجازه دخالت در امور زندگی تان را می دهید گاهی اوقات دخالت خانواده شوهر ناشی از ناتوانی شما در سامان دادن به امور زندگی است.

از صحبت های اضافه پرهیز کنید

بعضی از زنان در مورد همه امور خصوصی زندگی شان با خانواده همسر صحبت می کنند و بعد از دخالت مادرشوهر شکایت می کنند. بعضی از مسائل فقط به شما همسرتان ارتباط دارند و کسی خارج از خانواده نباید از آن مطلع شود.

در ادامه مطالعه مقاله مشاوره روانشناسی را به شما پیشنهاد می دهیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نقش دخالت خانواده شوهر در آسیب های زناشویی، می توانید با مشاوران با تجربه و حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید. و مشاوره تلفنی با یک روانشناس خوب دریافت کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *