آیدانیتو > دانشگاه پرستاری بدون کنکور تهران
پزشکی بدون آزمون

دانشگاه پرستاری بدون کنکور تهران

دانشگاه پرستاری بدون کنکور تهران

دانشگاه پرستاری بدون کنکور تهران

قابل انکار نیست که کسب رتبه خوب در کنکور سراسری همیشه کار سختی بوده و به برنامه ریزی دقیق و پشتکار نیاز دارد. اگر بخواهید در رشته ای خوب و پرطرف دار در گروه آزمایشی خودتان قبول شوید که کار سخت تر هم می شود. شاید به خاطر همین سختی که عده ای ترجیح می دهند عطای کنکور را به لقایش ببخشند و به دنبال مسیرهای جایگزین برای رسیدن به رشته مورد علاقه شان می گردند. یکی از مسیرهای جایگزین پذیرش بدون کنکور است. اما آیا در تمام رشته ها از جمله رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی مانند پرستاری، پذیرش بدون کنکور انجام می شود؟ آیا دانشگاه های علوم پزشکی در رشته پرستاری بدون آزمون دانشجو جذب می کنند؟ در مقاله دانشگاه پرستاری بدون کنکور تهران به سوال هایی از این دست جواب می دهیم.

رشته پرستاری بدون کنکور در تهران

در پاسخ به سوال اول که در مقدمه مقاله دانشگاه پرستاری بدون کنکور تهران عنوان شد باید بگوییم، در رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و پیراپزشکی مانند پرستاری، فیزیوتراپی، بینایی سنجی، گفتار درمانی و غیره فقط پذیرش از طریق قبولی در کنکور سراسری ممکن است و بنابراین، دانشگاه پرستاری بدون کنکور در تهران و شهرهای دیگر وجود ندارد. اگر شخصی دانشجوی رشته پرستاری در یکی از دانشگاه های خارجی باشد می تواند خود را به پردیس های دانشگاه های علوم پزشکی منتقل نماید.

رشته پرستاری بدون کنکور آزاد

در دانشگاه آزاد هم رشته های پزشکی و پیراپزشکی فقط از طریق کنکور سراسری دانشجو جذب می کنند و به هیچ عنوان مسیر دیگری برای تحصیل در رشته پرستاری به جز آزمون سراسری وجود ندارد.

رشته پرستاری بدون کنکور پردیس

پردیس های برخی از دانشگاه های علوم پزشکی از جمله دانشگاه های علوم پزشکی مادر(تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز) و دانشگاه های علوم پزشکی دیگر در سراسر کشور، در رشته های مختلف پزشکی و پیراپزشکی از طریق کنکور سراسری دانشجو جذب می کنند. ولی همان طور که در بخش اول مقاله دانشگاه پرستاری بدون کنکور تهران گفتیم، افرادی که در رشته پرستاری خارج از کشور درس می خوانند در صورت برخورداری از شرایط تعیین شده می توانند به پردیس های علوم پزشکی منتقل شوند. اگر دنبال زمان اعلام نتایج تیزهوشان هستید میتوانید به این مقاله سری بزنید.

شرایط جدید انتقالی دانشجویان پرستاری خارج کشور

چند روزی است که اخبار جدیدی مبنی بر  شرایط جدید انتقال دانشجویان پرستاری خارج از کشور می شنویم. دانشجویانی که در خارج از کشور در رشته پرستاری به صورت بدون کنکور در حال تحصیل هستند، نخواهند توانست پس از سال 2019 مطابق شروط سال های گذشته ( که یکی از این شروط گذراندن 72 واحد درسی در کشور خارجی و سپس بازگشتن به ایران بود) به ایران بازگردند و ادامه واحدهای خود را در ایران بگذرانند.

مطابق قوانین جدید، دانشجویان فقط می توانند از یکی از دانشگاه های خارج از کشور پذیرش بگیرند ( و مشخص است که باید شرایط لازم برای گرفتن پذیرش آن کشور را دارا باشند) و پس از فارغ التحصیلی در همان دانشگاه، به شرط اینکه ایران مدرکشان را مورد تایید قرار دهد و از سنجش ها نیز با موفقیت بیرون بیایند، می توانند به ادامه تحصیلی در مقاطع دیگر در کشور ایران بپردازند. آخرین تراز قبولی پرستاری آزاد را میتوانید مطالعه کنید.

شرایط پذیرش پرستاری بدون کنکور پردیس

در سال های گذشته شرایطی که برای انتقال به پردیس تعیین شده بود به این صورت بود که متقاضی انتقال حتما باید 72 واحد از دروس اصلی رشته پرستاری را در دانشگاه مبدأ خوانده و امتحان داده بود، معدل 72 واحد گذرانده شده شخص از 15 پایین تر نباید درج می شد، ضمن اینکه دانشگاه مبدأ و واحدهای گذرانده شده حتما باید به تأیید وزارت بهداشت و وزارت علوم می رسید. یعنی متقاضیان انتقال بایستی حتما بررسی می کردند که دانشگاه محل تحصیل شان جزو دانشگاه های مورد قبول این دو وزارت خانه بود. شرط مهم دیگر این بود که مدرک دیپلم متقاضیان حتما باید تجربی یا ریاضی و معدل شان بالای 16 می بود و معدل پیش دانشگاهی شان هم باید از 17 کمتر نبود.

اما وزارت بهداشت در سال جاری (97)، قوانین جدیدی را برای ورود دانشجویان به کشور در نظر گرفت و مطابق این قوانین دانشجویانی که قصد دارند از سال 2019 به بعد در رشته های بدون کنکور وزارت بهداشت به تحصیل بپردازند، نخواهند توانست تا فارغ التحصیلی به ایران بازگردند و بایستی تمامی دوران تحصیل خود را در کشورهای خارجی ادامه تحصیل دهند، ضمن اینکه به هنگام پذیرش بایستی شرایط کشور مورد نظر خود را دارا باشند و مدرک نهایی نیز به نام کشور خارجی صادر خواهد شد. اما آنچه حائز اهمیت است این است که تنها در صورتی می توانند در مقاطع بالاتر در ایران به ادامه تحصیل بپردازند، که مدرک کشور خارجی تحصیلی شان مورد تایید وزارت بهداشت باشد.

 برای مطالعه بیشتر درباره دانشگاه پرستاری بدون کنکور تهران به مقاله پرستاری بدون کنکور تهران مراجعه کنید.

داوطلبان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات دقیق درباره پذیرش بدون کنکور پرستاری با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *