مهاجرت به کانادا

دانشگاه های کانادا






 


دانشگاه های کانادا

سیستم آموزش کشور کانادا یکی از با کیفیت ترین و پیشرفته ترین سیستم های آموزشی است و در مقاطع تحصیلی بالا بورس ها و کمک هزینه های تحصیلی زیادی را به دانشجویان ممتاز و با استعداد ارائه می دهد. به همین دلیل هر ساله هزاران دانشجو از سراسر جهان متقاضی تحصیل در کشور کانادا هستند.

در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین و معتبرترین دانشگاه های کانادا می پردازیم و دانشگاه هایی را که مورد تأیید وزارت علوم در ایران هستند، معرفی می کنیم.

دانشگاه مک گیل (McGILL University)

دانشگاه مک گیل یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور کانادا است که در سال 1821 تأسیس شده و در شهر مونترال قرار دارد. این دانشگاه حدود 40 هزار دانشجو دارد که 25 درصد آن ها بین المللی هستند. برای ورود به دانشگاه مک گیل باید نمره زبان بالا و رزومه غنی ای داشته باشید.

دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

دانشگاه تورنتو در شهر تورنتو قرار دارد و رقیب سرسخت دانشگاه مک گیل است. دانشجویان خارجی بسیار زیادی در این دانشگاه تحصیل می کنند و تحقیقات علمی متعدد و متنوعی در این دانشگاه انجام می شوند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of  British Columbia)

دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از سه دانشگاه برتر کانادا است و دارای رتبه 47 ام جهانی است. این دانشگاه واقع در شهر ونکوور است و 61 هزار دانشجو دارد که حدود 12 هزار نفر آن بین المللی هستند. هشت نفر از برندگان جایزه نوبل، از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

دانشگاه آلبرتا در شهر ادمونتون قرار دارد و رتبه آن در میان بهترین دانشگاه های جهان، 94 است. این دانشگاه در سال 1908 تأسیس شده و دانشجویان با استعداد و خلاقی دارد.

دانشگاه مونترال (Montreal university)

دانشگاه مونترال یکی از مهم ترین مراکز پژوهشی کشور کانادا و دارای رتبه 126 در دنیا است. دروس رشته های مختلف دانشگاهی در این دانشگاه به زبان فرانسوی تدریس می شوند و به همین دلیل کسانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه مونترال را دارند، باید زبان فرانسوی بلد باشند.

دانشگاه مک مستر (Mc Master university)

دانشکده پزشکی دانشگاه مک متر از شهرت بالایی برخوردار است و رتبه آن در دنیا 149 است.

دانشگاه واترلو (University of Waterloo)

دانشگاه واترلو واقع در استان انتاریو و دارای رتبه 163 جهانی است. بیل گیتس تا به حال چندین بار در این دانشگاه سخنرانی داشته است. این دانشگاه شامل شش دانشکده و ده مدرسه دانشکده بنیاد است. دانشگاه واترلو یکی از جوان ترین دانشگاه های معتبر کانادا است. این دانشگاه 670/36 دانشجو دارد که 37% آن ها از نقاط دیگر جهان به کانادا آمده اند.

دانشگاه کلگری (University of Calgary)

رتبه دانشگاه کلگری در میان بهترین دانشگاه های جهان، 229 است. این دانشگاه پنج دانشکده دارد و شعبه دانشکده پرستاری آن در سال 2007 در قطر افتتاح شد.

دانشگاه کوئین (Queen’s university)

دانشگاه کوئین یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کانادایی است که در سال 1841 تأسیس شده hsj. این دانشگاه در انتاریو واقع است و رتبه آن در فهرست بهترین دانشگاه های جهان، 239 است.

دانشگاه وسترن (Western university)

دانشگاه وسترن در لندن، واقع در استان انتاریو قرار دارد ( این لندن ارتباطی با پایتخت انگلیس ندارد). دانشگاه وسترن یکی از زیباترین دانشگاه های جهان است و رتبه آن در جهان 214 است.

دانشگاه های کانادایی مورد تایید وزارت علوم 

در این جا آن دسته از دانشگاه های کانادا را نام می بریم که از مورد تأیید وزارت علوم ایران هستند.

ردیف

نام دانشگاه

1

دالهاوزی Dalhousie university

2

لاوال Laval university

3

اچ ای سی مونترال HEC Montreal

4

مک گیل  McGILL university

5

مک مستر  MC Master university

6

کوئینز  Queen’s university

7

سایمن فریز Simen Fraser university

8

مونترال  University De Montreal

9

پلی تکنیک مونترال  University De Montreal Ecole Polytechnic

10

دانشگاه آلبرتا  University of Alberta

11

دانشگاه بریتیش کلمبیا  University of British Columbia

12

کلگریUniversity of Calgary

13

گلف (صرفاً در رشته کشاورزی) University of Guelph

14

اتاوا University of Ottawa 

15

تورنتو University of Toronto 

16

ویکتوریا University of Victoria 

17

واترلو University of Waterloo 

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با دانشگاه های کانادا پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «هزینه تحصیل در کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه های کانادا ، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *