بدون کنکور

دانشگاه های غیر انتفاعی تهران بدون کنکور

دانشگاه های غیر انتفاعی تهران بدون کنکور

 


دانشگاه های غیر انتفاعی تهران بدون کنکور

دانشگاه های غیر انتفاعی، یکی از بنام ترین و پر طرفدار ترین دانشگاه های احداث شده در ایران بوده که پیشرفت در خور و قابل توجهی را در طی چند سال اخیر داشته است. آیین نامه تصویب این دانشگاه در سال مهر 1364 به تصویب رسید. در حقیقت، هدف اصلی از راه اندازی دانشگاه غیر انتفاعی، بالا بردن سطح آگاهی مردم جامعه از علوم جدید و همین طور ارتقای سطح فرهنگی آن هاست. همان طور که در جریان هستید تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی نیازمند پرداخت شهریه بوده و امکان دریافت وام در صورت تایید مراجع دانشگاهی نیز برای شما وجود دارد، اما باید بگوییم که علی رغم سطح بالای امکانات این دانشگاه با عدم وجود خوابگاه برای دانشجویان روبرو هستیم. در حقیقت، خوابگاه دانشجویان غیر انتفاعی به شکل خودگران بوده و وابسته به خود دانشگاه محل تحصیل نیست.
نکته دیگر این که اکثر رشته های تحصیلی موجود در دانشگاه غیر انتفاعی از گروه علوم انسانی و فنی مهندسی هستند. قابل توجه شما دوستان گرامی که دانشگاه غیر انتفاعی در جایگاه یک دانشگاه غیر دولتی هم از راه شرکت در کنکور سراسری و هم به شیوه بدون آزمون دانشجویان را در رشته های مختلف تحصیلی گزینش می نماید. در میان تعداد بی شمار دانشگاه های غیر انتفاعی ساخته شده در کشور در حدود 13 مورد از بهترین آن ها در شهر تهران وجود داشته که در نوع خود بی نظیرند. این دانشگاه ها، هم به شکل با آزمون و هم بدون آزمون پذیرش دانشجو داشته و بسیار مورد استقبال مردم بالاخص اهالی پایتخت نشین قرار گرفته اند. در زیر اسامی دانشگاه های غیر انتفاعی تهران بدون کنکور را خدمتتان ذکر خواهیم کرد.

دانشگاه های غیر انتفاعی بدون کنکور شهر تهران

ردیف

اسامی دانشگاه های غیر انتفاعی شهر تهران ( بدون کنکور)

1

دانشگاه غیر انتفاعی سوره

2

دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ

3

دانشگاه غیرانتفاعی قرآن و حدیث -قم(محل تحصیل واحد شهرری

4

دانشگاه غیر انتفاعی اصول الدین (محل تحصیل واحد تهران)

5

موسسه غیر انتفاعی آل طه ( ویژه خواهران)

6

موسسه غیر انتفاعی ارشاد-دماوند ( محل تحصیل واحد تهران)

7

موسسه غیر انتفاعی ارشاد-دماوند ( محل تحصیل واحد دماوند)

8

موسسه غیر انتفاعی ارشاد صدر المتالهین

9

موسسه غیر انتفاعی مجازی ایرانیان

10

موسسه غیر انتفاعی مجازی رایانه ای

11

موسسه غیر انتفاعی مجازی فاران مهر دانش

12

موسسه غیر انتفاعی مجازی نور طوبی

13

موسسه غیر انتفاعی مجازی مهر البرز

 

در مورد ظرفیت پذیرش رشته های مختلف تحصیلی در دانشگاه های غیر انتفاعی تهران بدون کنکور باید خاطر نشان کرد که ظرفیت پذیرش در رشته های مختلف تحصیلی از جمله مهندسی شهرسازی، علوم کامپیوتر، مهندسی معماری، حسابداری، فلسفه و حکمت اسلامی با یکدیگر تفاوت دارند و تعداد خاصی را به خود اختصاص می دهند.

 اما با نگاهی به دفترچه و بررسی ظرفیت های دانشگاه های غیر انتفاعی تهران بدون کنکور به این نکته پی خواهیم برد که ظرفیت پذیرش در رشته هایی همچون مهندسی شهرسازی، کاردانی فنی برق، کاردانی فنی مخابرات، کاردانی آمار، مهندسی کامپیوتر و معماری داخلی بسیار بالا بوده و به ترتیب 54،90،90،108 و54 را در دانشگاه های غیر انتفاعی مختلف شهر تهران به خود اختصاص می دهند. شایان ذکر است که کمترین ظرفیت پذیرش در این دانشگاه ها متعلق به رشته های تحصیلی همچون مدیریت بازرگانی، مدیریت مالی، مدیریت کسب و کارهای کوچک و حقوق است. 

در این مقاله، به بحث در مورد دانشگاه های غیرانتفاعی تهران بدون کنکور پرداختیم. در صورت علاقه می توانید مقاله ثبت نام بدون کنکور سراسری 97 را نیز مطالعه کنید. 
اگر سوالی در زمینه دانشگاه های غیرانتفاعی تهران بدون کنکور دارید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *