آیدانیتو > خروج از کشور فرزندان مأمورین ثابت دولت
خروج از کشور

خروج از کشور فرزندان مأمورین ثابت دولت






خروج از کشور فرزندان مأمورین ثابت دولت

یکی از محدودیت هایی که برای مشمولین غایب وجود دارد ،محدودیت در خروج از کشور است، در مقاله خروج از کشور راجع به انواع سفرهای مجاز برای این دسته از داوطلبان صحبت کردیم. یکی از مواردی که مشمولین می توانند از کشور خارج شوند برای فرزندان مستخدمات دولت جمهوری اسلامی ایران ( مأموران ثابت) است که البته با شرایط و ضوابطی همراه است که در این مقاله به طور کامل به آن می پردازیم.

خروج از کشور فرزندان مأمورین ثابت دولت هم با قوانین همراه است که تنها شامل حال افرادی است که بتوانند مجوز خروج از کشور را کسب کنند، مشمولان غائب نمی توانند از این طرح استفاده کنند و اگر فرزندان مأمورین به سن مشمولیت رسیده باشد باید با داشتن معافیت ( موقت یا دائم ) و یا پایان خدمت به منظور ملاقات و دیدار خانواده از کشور خارج شوند. در ضمن خروج از کشور فرزند تنها در بازه زمانی که تعیین می شود و فقط به کشور محل مأموریت پدر مجاز است.

شرایط و ضوابط خروج از کشور فرزندان مأمورین ثابت دولت را در ادامه مشاهده می کنید.

قوانین خروج ازکشور فرزندان مأمورین ثابت دولت

  • به مشمولان فاقد غیبت که دارای معافیت تحصیلی هستند، می توانند صرفاً برای دیدار خانواده از کشور خارج شوند.
  • حداکثر مدت زمانی که مشمول می تواند از کشور خارج شود بستگی به مأموریت والدین و کشور محل مأموریت دارد.
  • تا زمانی مهلت معرفی مشمولان فارغ التحصیل و انصراف از تحصیل به پایان نرسیده باشد، می توانید تا پایان مأموریت والدین در آن محل سکونت داشته باشند.
  • خروج از کشور این دسته از مشمولین نیاز به وثیقه دارد که با توجه به مدت زمان سفر و نوع مأموریت و کشور مورد نظر میزان وثیقه متفاوت ا ست.
  • فرزندان مأمورین ثابت که مجوز خروج از کشور و همراهی پدر را دریافت کرده اند موظف هستند ظرف یک سال از تاریخ خروج، در یکی از دانشگاه های مورد تأیید وزارت خانه های علوم و بهداشت در کشور مقصد ( محل مأموریت والدین) پذیرش شود و تا پایان اتمام مأموریت پدر در آن دانشگاه ادامه تحصیل دهد و از معافیت تحصیلی خود استفاده کند، اگر مأموریت والدین به اتمام برسد می تواند با تبدیل تعهد سازه ی به وثیقه شخصی و اخذ مجوز از سازمان وظیفه عمومی ناجان در سقف مجاز به تحصیلات خود ادامه بدهد.

اگر فرزند این دسته از مستخدمین دولت در خارج از کشور، در دانشگاه های داخلی به تحصیل بپردازد می تواند به صورت موقت و در فرجه ای که به او داده می شود( بر اساس قوانین) مجوز خروج از کشور را دریافت کند.

در هر صورت فرزندان مأمورین دولت که در داخل کشور به تحصیل بپردازند و یا خارج از کشور، باید وثیقه که ارزش آن به نوع مأموریت والدین بستگی دارد را ارائه کنند.

با توجه به این که خروج از کشور فرزندان مأمورین ثابت دولت به نوع و محل مأموریت پدر بستگی دارد می توانید سئوالات خود را از مشاوران آیدانیتو بپرسید تا اطلاعات دقیق تری در این زمینه کسب کنید.

اگر دچار غیبت در سربازی هستید و نمی توانید از این نوع خروج از کشور استفاده کنید بهتر است بعد از مطالعه خروج از کشور فرزندان مأمورین ثابت دولت مقاله شرایط خروج از کشور مشمولان غایب را مطالعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *