مهاجرت به ترکیه

پزشکی و پیراپزشکی ترکیه


پزشکی و پیراپزشکی ترکیه
کشور ترکیه به عنوان کشوری کوهستانی و زیبا در دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است. کشوری که با به وجود آوردن امکاناتی مناسب جهت تحصیل دانشجویان بین المللی، متقاضیان علاقه مند به تحصیل و کوشا را به سمت خود جذب می کند. با توجه به اعتبار بالای دانشگاه های ترکیه در دنیا، هر فرد باید پیش از ورود به آن ها آزمون هایی را پشت سر گذاشته و با تعداد زیادی از افراد رقابتی تنگاتنگ داشته باشد. یکی از بهترین و پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی در ترکیه رشته پزشکی و پیراپزشکی است که با توجه به اعتبار مشاغل یاد شده در دنیا رقابتی سخت بر سر ورود به آن مشاهده می شود. در این مقاله، به بحث در مورد پزشکی و پیراپزشکی ترکیه برای شما دوستان گرامی می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی جامع و کامل را در رابطه باشرایط تحصیل پزشکی بدون کنکور و پیراپزشکی ترکیه به دست آورید.

شرایط تحصیل پزشکی و پیراپزشکی در ترکیه

سیستم آموزشی کشور ترکیه جهت پذیرش دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی بسیار مشابه آموزشی ایران است و اجازه تحصیل در این رشته ها تنها در صورت پذیرفته شدن در آزمون ورودی به افراد داده می شود. در حقیقت، یک فرد ایرانی در صورت پذیرش از دانشگاه های ترکیه جهت تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی ترکیه موظف به شرکت در آزمونی به نام YOS است.
آزمون YOS در طی سال های گذشته همانند کنکور دانشگاه های ایران به شکل سراسری برگزار می شد، ولی از چندی قبل تاکنون به صورت اختصاصی و جداگانه در هر یک از دانشگاه های ترکیه اجرا می شود. در واقع، متقاضیان تحصیل در رشته و دانشگاهی خاص در آزمون مربوط به آن شرکت می کنند. تمامی شرکت کنندگان در آزمون YOS جهت تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی ترکیه باید به 80 سؤال چهار گزینه ای با موضوع هوش، هندسه و ریاضی و البته به دو زبان انگلیسی و ترکی پاسخ بدهند. نتایج به دست آمده در این بخش ملاک اساسی جهت گزینش و پذیرش داوطلبان در پزشکی و پیراپزشکی ترکیه به حساب می آید. بخش دوم آزمون YOS به سنجش سطح آشنایی داوطلبان به زبان ترکی اختصاص دارد و در صورت عدم کسب حد نصاب لازم، دانشجویان موظف به شرکت در دوره زبان ترکی TOMER هستند. البته افراد امکان تحصیل در رشته پزشکی و پیراپزشکی ترکیه را به زبان انگلیسی هم دارند. از جمله مهم ترین شرایط پذیرش و قبولی در این دوره ها حضور در آزمونی به نام SAT که به دست آوردن حد نصاب لازم در این آزمون و شرط مهم دیگر گرفتن مدرک آیلتس با نمره شش به بالا است.

هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی ترکیه

باید بگوییم که هزینه تحصیل در پزشکی و پیراپزشکی ترکیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کمتر و مناسب تر است. هر چند مقدار هزینه پرداختی برای تحصیل در پزشکی و پیراپزشکی ترکیه به زبانی که به آن مشغول به تحصیل هستید نیز بستگی دارد، اما به طور قطع به یقین هزینه تحصیل به زبان ترکی از تحصیل پزشکی و پیراپزشکی ترکیه کمتر است.

معرفی دانشگاه های پذیرنده پزشکی و پیراپزشکی ترکیه

در میان تعداد زیادی از دانشگاه های ترکیه سه مورد از آن ها جزء بهترین دانشگاه های پذیرنده دانشجو در رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند که عبارتند از:
Hacettepe medical school
Istanbul cerrahpasa medical school

Koc university

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با پزشکی و پیراپزشکی ترکیهپرداختیم. پیشنهاد می کنیم نگاهی نیز به مقاله تحصیل در ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه پزشکی و پیراپزشکی ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و بورسیه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *