بدون کنکور

حسابداری بدون کنکور






حسابداری بدون کنکور

حسابداری علمی که در سال های اخیر بیش از گذشته مورد توجه متقاضیان و داوطلبان دانشگاه ها در مقاطع مختلفی قرار گرفته است، این علم را زبان تجارت می خوانند و دلیل آن نحوه ی کار و بخش هایی است که حسابداران انجام می دهند به عنوان مثال گزارشات مالی ، اطلاعات لازم در خصوص واحدهای اقتصادی، پردازش اطلاعات مالی شرکت ها، مؤسسات و… از جمله کارهای حسابداران است.

رشته حسابداری موقعیت های مالی سازمان ها را فراهم می کند، بهتر است بدانید در حال حاضر حسابداری در دانشگاه ها به عنوان یکی رشته پرمتقاضی و پرجمعیت است اما دلیل آن شاید به بازار کار مساعد آن بر می گردد. با توجه به رکود اقتصادی و امور مالی در سال های گذشته نقش حسابداران پررنگ تر از گذشته شده است.

با توجه به این شرایط و بالابودن تعداد علاقه مندان به رشته حسابداری پذیرش دانشجو در کنکور کمی رقابت سختی است اما داوطلبانی که در آزمون موفق نشده اند تمام شانس خود را زا دست نمی دهند، حسابداری بدون کنکور عنوانی است که کاربران را به فکر فرو می برد. اما همان طور که می دانید ورود به دانشگاه های مختلف چند سالی است که راحت تر شده است.به قدری که بدون نیاز به شرکت در کنکور و قبولی در آن ورود به دانشگاه در رشته حسابداری بدون کنکور امکان پذیر شده است.

باید بدانید رشته حسابداری بدون کنکور در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکتری هم انجام می شود اما شرایط هر مقطع متفاوت است.

رشته حسابداری بدون کنکور

همان طور که گفته شد امکان تحصیل در رشته های مختلف از  جمله حسابداری بدون نیاز به شرکت در آزمون وجود دارد اما معیار پذیرش رشته حسابداری بدون کنکور چیست؟ با توجه به مقاطع مختلف معیارهای پذیرش دانشجو بدون کنکو متفاوت است.

در مقطع کاردانی و کارشناسی ورود به دانشگاه در رشته حسابداری بدون کنکور ساده است و معیار پذیرش سوابق تحصیلی داوطلبان، معدل کتبی، آن ها است که با توجه به هر دانشگاه و سطح علمی و اعتبار دانشگاه سخت گیری ها متفاوت است مسلماً پذیرش در دانشگاه های دولتی سخت تر از سایر دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد خواهد بود.

در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حسابداری بدون کنکور و یا رشته های دیگر بدون کنکور تنها برای قشر خاصی امکان پذیر است. دانشجویان و داوطلبانی که از دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه باشند می توانند بدون کنکور در رشته های مختلف ثبت نام و انتخاب رشته کنند که با توجه به نحوه پذیرش و شرایط هر دانشگاه پیشنهاد می شود داوطلبان در دانشگاه قبلی خود ثبت نام کنند.

دانشگاه های پذیرنده حسابداری بدون کنکور

دانشگاه های مختلف دولتی و آزاد و علمی کاربردی دانشجویان را در رشته های مختلف از جمله حسابداری بدون کنکور جذب می کنند که لازم است قبل از انتخاب آن راجع به اعتبار و گرایش های موجود هر یک تحقیق کنید به عنوان مثال دانشگاه علمی کاربردی که هم در مقطع کاردانی و هم کارشناسی ( کارشناسی ناپیوسته) در گرایش های حسابرسی، حسابداری شرکت های بیمه، حسابداری واحدهای صنفی، حسابداری مالی، حسابداری مالیاتی، حسابداری دولتی، حسابداری صنعتی، حسابداری بانکی، حسابداری پروژه ها، حسابداری خدمت و تولیدات کشاورزی و کلی گرایش های دیگر حسابداری دانشجو می پذیرد.

زمان و نحوه پذیرش حسابداری بدون کنکور

معمولاً تعداد دفعات دانشگاه ها در پذیرش دانشجو بدون کنکور متفاوت است در دانشگاه علمی کاربردی دو بار در سال پذیرش انجام می شود و دانشگاه های سراسری در نیمه ی مرداد ماه داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه بدون کنکور را دارند ثبت نام می کنند.
در مقاطع کارشناسی ارشد و د کتری با توجه به شرایط داوطلبان هم زمان با انتخاب رشته داوطلبان شرکت کرده  کنکور ثبت نام و انتخاب رشته استعدادهای درخشان هم انجام می شود.

داوطلبان دوره کارشناسی و کاردانی برای انتخاب رشته و ثبت نام حسابداری بدون کنکور  در دانشگاه سراسری به وب سایت سازمان سنجش در دانشگاه آزاد به سایت azmoon.org مراجعه می کنند.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه حسابداری بدون کنکور مقاله  لیست رشته های بدون کنکور  مجازی 97 را مطالعه کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حسابداری بدون کنکور در مقاطع مختلف تحصیلی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *