آیدانیتو > حد و حدود رابطه جنسی در دوران عقد
دوران عقد

حد و حدود رابطه جنسی در دوران عقد

حد و حدود رابطه جنسی در دوران عقد

در کشور ما ایران، گاهی اوقات زن و مرد قبل از اینکه زیر یک سقف بروند، مدت کم یا زیادی در رابطه هستند. این رابطه به شکل نامزدی و عقد اتفاق می‌افتد. نامزدی یعنی آشنایی پیش از ازدواج اما نامزدها زن و شوهر محسوب نمی شوند و در حقیقت در حال آشنایی با افکار، اخلاق و نگرش‌های هم هستند. افراد وقتی زن و شوهر نامیده می‌شوند که صیغه‌ی عقد بینشان خوانده شود.

عقد یک پیمان زناشویی شرعی و قانونی است. بعد از عقد شرعی، همسران به هم محرم می‌شوند و قانون آن‌ها را به عنوان زن و شوهر می‌پذیرد و ازدواجشان ثبت می‌شود.

گاهی اوقات، بعد از جاری شدن صیغه‌ی عقد، زن و مرد فوراً زندگی کردن در کنار هم و در یک خانه را آغاز می‌کنند. گاهی هم دوران عقد چند سال طول می‌کشد و زوجین در عین اینکه زن و شوهر هستند، هنوز در خانه‌ی پدری زندگی می‌کنند.

سؤالی که پیش می‌آید این است که بهتر است رابطه جنسی زن و شوهر در دوران عقد تا چه حدی باشد؟ آیا صرف اینکه زن و شوهر هستند، رابطه جنسی کامل برای آن‌ها خالی از اشکال است یا بهتر است حد و حدودی را مشخص کنند؟

رابطه جنسی در دوران عقد و پیامدهای آن

خیلی سخت است که یک دختر و پسر جوان در دوران عقد کنار هم قرار بگیرند و از نظر جنسی به هم نزدیک نشوند. آن‌ها پر از نیاز جنسی هستند، به هم محرمند و مثل هر انسان سالمی علاقه دارند که یک رابطه جنسی بهنجار برقرار کنند. اما در جامعه‌ی ایران به علت وجود سنت‌ها و ارزش‌هایی که ریشه‌ی مذهبی هم ندارند، برقراری رابطه  جنسی در دوران عقد می‌تواند منجر به مشکلاتی شود.

اگر دوران عقد به زندگی مشترک ختم شود، رابطه جنسی کامل خالی از اشکال است. اما در صورت جدایی در دوران عقد همه چیز فرق می‌کند. جدایی در دوران عقد با جدایی در دوران نامزدی متفاوت است. این جدایی برابر با طلاق و شامل مراحل قانونی است.

در کشور ما باکرگی دختران مجرد در زمان ازدواج یک ارزش دینی، سنتی و عرفی است. اگر دختری در دوران عقد وارد یک رابطه جنسی کامل شود و آن رابطه از دست برود، دختر حالا دیگر باکره نیست و مطلقه هم هست. و اگر چه از نظر دینی مرتکب هیچ گناهی نشده و کارش کاملاً شرعی است، اما بعد از این جدایی امکان ازدواجش در جامعه‌ی ما به علت باورهای غلط کاهش می‌یابد.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که رابطه جنسی موجب افزایش وابستگی می شود. بعد از نزدیکی جنسی زن و مرد از نظر عاطفی به هم دلبسته می‌شوند و به علت ترشح بعضی هورمون‌ها، این وابستگی در زنان بیشتر و عمیق‌تر است. به همین دلیل برقرای رابطه جنسی در دوران عقد، در صورت به هم خوردن رابطه تبعات روانی بسیار برای هر دو نفر و به ویژه زنان دارد.

با توجه به مطالب گفته شده، بهتر است دختران و پسران در دوران عقد در عین اینکه به هم نزدیک می‌شوند، حد و حدودی را نگه دارند و تسلیم هیجانات نشوند و آینده نگر باشد.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی دوران عقد و ویژگی‌های آن، مطالعه‌ی مقاله‌ی «دوران عقد» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *