انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوافضا سراسری 98





حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوافضا سراسری 98

هوافضا از جمله رشته های درجه یک گروه آزمایشی ریاضی است که رتبه های ممتاز کنکور ریاضی شانس قبولی در این رشته را دارند. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که رشته هوافضا در کدام زیر گروه قرار دارد، دروس تخصصی در آن زیر گروه چه ضرایبی دارند، رشته هوافضا درباره چیست و حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوافضا سراسری چقدر است. اگر داوطلب رشته ریاضی هستید از شما دعوت می کنیم مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوافضا سراسری 98 را مطالعه کنید.

رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه سراسری

مهندسی هوافضا در زیر گروه یکم گروه آزمایشی ریاضی قرار دارد و ضریب های دروس تخصصی در این زیر گروه بدین قرار است. داوطلبان عزیز توجه کنند که دروس اختصاصی به جز ضریب های خاص خود، ضریب وزنی 3 هم دارند یعنی ضریب هر درس در 3 ضرب می شود.
عنوان درسضریب
ریاضی4
فیزیک3
شیمی2
  مهندسی هوافضا برخلاف آنچه به نظر می رسد ارتباطی به نجوم و فضا ندارد بلکه هدف این رشته پرورش مهندسان متخصص در زمینه طراحی و ساخت وسایل پرنده است. چهارستون اصلی رشته مهندسی هوافضا را سازه های هوافضایی، آیرودینامیک، مکانیک پروازو جلوبرندگی تشکیل می‌دهند. در مدت چهار سال تحصیل کارشناسی، دانشجویان در زمینه طراحی و ساخت انواع هواپیما، بالگرد، گلایدر، موشک و ماهواره، تخصص پیدا می کنند. برای تحصیل در این رشته به توانایی بالا در دروس ریاضی و فیزیک نیاز است. پس از آشنایی مختصر با رشته هوافضا در ادامه به موضوع اصلی مقاله که حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوافضا سراسری 98 است، می پردازیم.

نحوه گزینش رشته هوافضا در دانشگاه سراسری

گزینش رشته مهندسی هوافضا کشوری است یعنی در همه قطب های بومی موجود نیست و فقط تعداد محدودی از دانشگاه ها در سراسر کشور رشته هوافضا را ارائه می کنند.

دانشگاه های پذیرنده هوافضا سراسری

در نوبت روزانه و دوم دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیرالدین توسی، صنعتی شریف، فردوسی مشهد و مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا در رشته مهندسی هوافضا پذیرای داوطلبان واجد شرایط هستند.

آخرین رتبه قبولی هوافضا سراسری

درباره آخرین رتبه قبولی هوافضا سراسری می توان گفت با توجه به اینکه در بخش قبلی مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوافضا سراسری 98 گفتیم نوع گزینش این رشته کشوری است پس رتبه در سهمیه منطقه اهمیتی ندارد و باید به رتبه کشوری توجه کرد. البته تعداد محدود دانشگاه های پذیرنده در نوبت روزانه و شبانه را هم باید در نظر گفت. با توجه به جمیع شرایط گفته شده، آخرین رتبه قبولی هوافضا سراسری حدود 4200 است. این رتبه با توجه به آمار کنکور سراسری سال گذشته و طبعاً سطح سختی و آسانی و همین طور سطح علمی داوطلبان کنکور در هر سال این رتبه را دچار تغییراتی می کند.

درصدهای قبولی مهندسی هوافضا سراسری

در آخرین بخش مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوافضا سراسری 98 ، از درصدهای لازم برای قبولی مهندسی هوافضا می گوییم.  شما برای اینکه در رشته هوافضا سراسری در نوبت روزانه پذیرفته شوید، درصدهایتان در تمام دروس نباید از 50-45% کمتر باشد.
می توانید چند نمونه از کارنامه های قبولی رشته هوافضا را در مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری هوافضا 98 مشاهده کنید.
داوطلبان عزیز کنکور سراسری برای انتخاب رشته خود می توانند با مشاوران مجرب آیدانیتو مشورت کرده و به بهترین نتیجه دست یابند. 


1 دیدگاه در “حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوافضا سراسری 98

  1. ناشناس گفت:

    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *