انتخاب رشته ریاضی و فیزیک, انتخاب رشته کنکور

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوافضا آزاد 98

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوافضا آزاد 98

رشته هوافضا از جمله رشته هایی است که واحدهای محدودی از دانشگاه آزاد ارائه دهنده ی آن هستند. از این رو اطلاع از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوافضا آزاد 98 برای داوطلبینی که علاقه مند به تحصیل در رشته هوافضا در دانشگاه آزاد هستند، اهمیت پیدا می کند. حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوافضا آزاد 98 بر اساس پذیرفته شدگان سال های گذشته محاسبه و پیش بینی می شود.

اهمیت اطلاع از آخرین رتبه قبولی هوافضا

هر ساله تعداد زیادی از داوطلبین گروه ریاضی رشته هوافضا را در بین انتخاب های خود قرار می دهند. اما تنها 5 واحد دانشگاه آزاد در رشته هوافضا پذیرش دارند. با توجه به تعداد زیاد داوطلبین تحصیل در رشته هوافضا در مقایسه با تعداد پذیرندگان این رشته اطلاع از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوافضا آزاد 98 اهمیت پیدا می کند.

دانشگاه های آزاد پذیرنده هوافضا در ایران

همان طور که گفتیم تنها پنج واحد دانشگاه آزاد در رشته مهندسی هوافضا پذیرش دانشجو دارند. این واحدها عبارتند از: علوم و تحقیقات، تهران مرکزی، فیروزکوه، کرمان و نجف آباد.

عوامل تأثیرگذار بر قبولی هوافضا آزاد 98

عوامل مختلفی بر قبولی رشته مهندسی هوافضا آزاد تأثیرگذار است. مجموع این عوامل باعث می شود که تعدادی از داوطلبین در این رشته پذیرفته شوند. در ادامه این موارد را توضیح می دهیم.

ضرایب دروس در زیرگروه

رشته مهندسی هوافضا یکی از رشته های زیرگروه یک گروه ریاضی و فنی است. برای قبولی در این رشته باید رتبه شناسی را در زیرگروه یک کسب کنید. عاملی که تنها بر رتبه زیرگروه یک تأثیرگذار است، ضریب دروس در این زیرگروه است. ضریب دروس اختصاصی در زیرگروه های مختلف متفاوت است اما ضریب دروس عمومی یکسان است. ضریب دروس اختصاصی گروه ریاضی و فیزیک، زیرگروه یک در جدول زیر آمده است:
ریاضی4
فیزیک3
شیمی2
  درصدهای کسب شده شما در درس های مختلف متناسب با ضرایب هر درس بر نمره خام، رتبه و تراز شما تأثیرگذار است. برای کسب رتبه عالی در زیرگروه یک ریاضی و فیزیک درصد درس ریاضی بیشترین تأثیر را دارد. دروس عمومی نیز بر قبولی شما تأثیرگذار است. اما ضریب دروس عمومی برای تمام زیرگروه ها یکسان و به شرح زیر است: زبان و ادبیات فارسی 4، زبان عربی – زبان انگلیسی: 2، معارف اسلامی 3

سهمیه های تأثیرگذار بر قبولی هوافضا آزاد

سهمیه مناطق هیچ تأثیری بر قبولی دانشگاه آزاد ندارد. با توجه به اینکه شما تنها یک کارنامه برای انتخاب رشته در هر دو دانشگاه سراسری و آزاد را دارید، باید دقت داشته باشید برای انتخاب رشته هوافضا آزاد به رتبه کشوری خود توجه کنید. سهمیه های تأثیرگذار بر قبولی مهندسی هوافضا و سایر رشته ها در دانشگاه آزاد عبارتند از: سهمیه ایثارگران، رزمندگان، خانواده شهدا و بسیج فعال

رتبه علمی واحدهای پذیرنده

عامل دیگری که تأثیر مستقیمی بر آخرین رتبه قبولی هوافضا آزاد 98 دارد، سطح علمی واحد پذیرنده است. هر چه سطح علمی واحد پذیرنده بالاتر باشد، قبولی در آن سخت تر است و رتبه های بهتری را می پذیرد. به شما توصیه می کنیم سطح علمی واحدهای پذیرنده را جزو اولویت های رتبه بندی انتخاب های خود قرار دهید.

حداقل درصد و رتبه لازم برای قبولی در رشته هوافضا آزاد

میانگین حداقل درصد دروس آخرین پذیرفته شدگان رشته هوافضا آزاد برای دروس عمومی 15% و برای دروس اختصاصی 12% بوده است. حداقل درصد هر ساله متناسب با نوع سؤالات کنکور، ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و تمایل داوطلبین برای انتخاب رشته هوافضا تا حدی تغییر خواهد کرد. حداقل رتبه لازم برای قبولی در رشته هوافضا آزاد 98، به  صورت محدوده قبولی در جدول زیر آمده است:
علوم تحقیقات5347-6673
تهران مرکزی6600-8500
فیروزکوه8350-10000
کرمان9950-15000
نجف آباد15000-20000
  در نهایت پس از بررسی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوافضا آزاد 98 ،پیشنهاد می کنیم انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد هوافضا 98 را نیز مطالعه کنید. برای اطلاع از محل قبولی متناسب با رتبه و تراز خود در رشته هوافضا و انتخاب رشته می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *