انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی مکانیک آزاد 99

 

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی مکانیک آزاد 99

گرایش های متنوع و بازار کار خوب و ظرفیت بالای پذیرش سبب شده که مهندسی مکانیک یکی از رشته های پرطرفدار بین داوطلبان ورود به دانشگاه کنکور ریاضی باشد. داوطلبانی که مشتاق هستند درباره حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی مکانیک آزاد 99 اطلاعات مفید و کاربردی به دست آورند تا بتوانند وضعیت قبولی در این رشته در دانشگاه آزاد را بررسی کرده و به طور دقیق انتخاب رشته کنند.

معرفی اجمالی رشته مهندسی مکانیک

هدف رشته مهندسی مکانیک آموزش متخصصان در زمینه طراحی، ساخت و نیز راه اندازی و تعمیر دستگاه های صنعتی و ماشین‌آلات است. داوطلب تحصیل در این رشته باید در دروس ریاضی و فیزیک بسیار توانا باشد. مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی سه گرایش دارد که عبارتند از طراحی جامدات، حرارت و سیالات و ساخت و تولید. با توجه به ادغام کنکورهای سراسری و آزاد در چند سال گذشته، داوطلبانی که برای قبولی در رشته مکانیک دانشگاه آزاد برنامه ریزی کرده اند هم تا قبل از مرحله انتخاب رشته از قوانین این رشته در کنکور تبعیت می کنند. مهندسی مکانیک در زیر گروه 1 گروه آزمایشی ریاضی قرار دارد که ضریب درس های تخصصی در این زیر گروه به ترتیب به این شرح است: ریاضی 4، فیزیک3 و شیمی 2.

کدام واحدهای دانشگاه آزاد در رشته مهندسی مکانیک دانشجو می پذیرند؟

واحدهای علوم و تحقیقات، تهران شرق، کرج، تهران مرکزی، تهران شمال، تهران غرب، تهران جنوب، خمینی شهر، اهواز، مشهد، تبریز، نیشابور و  نجف آباد دانشگاه آزاد در رشته مکانیک پذیرای داوطلبانی هستند که امتیاز لازم برای قبولی در این رشته را در کنکور سراسری به دست آورده باشند.

با چه رتبه ای می توان در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد پذیرفته شد؟

در این بخش از مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی مکانیک آزاد 99 و پیش از بررسی آخرین رتبه های قبولی در سال گذشته، اشاره به این موضوع ضروری است که معیار قبولی در تمام رشته های دانشگاه آزاد، تراز یا نمره کلی است که داوطلب در هر زیر گروه در گروه آزمایشی که در آزمون سراسری شرکت کرده است، به دست می آورد. بنابراین برای بررسی شانس قبولی در رشته مورد نظر در دانشگاه آزاد بهتر است داوطلبان آخرین ترازهای قبولی را مورد توجه قرار دهند. ضمن اینکه در دانشگاه آزاد سهمیه بندی مناطق انجام نمی شود و به تبع آن رتبه در سهمیه وجود ندارد و فقط رتبه کشوری داوطلبان محاسبه و در کارنامه درج می شود. اگر بخواهیم آخرین رتبه کشوری قبولی در مهندسی مکانیک را بررسی کنیم، بهتر است این بررسی را برمبنای رتبه آخرین داوطلب قبولی در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که بهترین واحد این دانشگاه است انجام دهیم. در سال گذشته آخرین داوطلبی که در رشته مهندسی مکانیک علوم و تحقیقات قبول شد، رتبه اش 7882 بود. در حالیکه آخرین رتبه قبولی در واحد تهران جنوب 27996 و در تهران مرکزی 39893 بود.

برای قبولی در مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد چه ترازی باید کسب کرد؟

در بخش قبل به این نکته اشاره شد که در قبولی دانشگاه آزاد تراز در زیر گروه اهمیت دارد. بنابراین در ادامه حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی مکانیک آزاد 99 محدوده ترازهای قبولی را بررسی می کنیم. لازم است به اطلاع داوطلبان عزیز برسانیم که در این بررسی واحد علوم و تحقیقات مبنای قرار گرفته است. در سال گذشته، آخرین تراز قبولی در این واحد 8100 بود. اما شاید در حالت خوشبینانه تراز 7800 هم بتواند در این رشته در دانشگاه علوم و تحقیقات آزاد پذیرفته شود. درصدهای قبولی برای کسب تراز 8000 را می توانید در جدول زیر ببینید:
درصدعنوان
30ادبیات فارسی
35عربی
65دین و زندگی
40زبان انگلیسی
22ریاضی
15شیمی
19فیزیک
  آخرین رتبه های قبولی در واحدهای مختلف را می توانید در مطلب کارنامه و رتبه قبولی مکانیک آزاد 99 ببینید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *