آیدانیتو > کارنامه و رتبه قبولی مکانیک آزاد 98
انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

کارنامه و رتبه قبولی مکانیک آزاد 98





کارنامه و رتبه قبولی مکانیک آزاد 98

از نکات مهم در انتخاب رشته ، شناخت کامل رشته و بررسی جوانب مختلف رشته مورد نظر است، داوطلبانی که قصد دارند راجع به رشته مکانیک شناخت کافی پیدا کنند، می توانند با مطالعه مقاله کارنامه و رتبه قبولی مکانیک آزاد 98 به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنند. همان طور که می دانید معمولاً مکانیک از رشته های خاص برای داوطلبان تلقی می شود و در صدر انتخاب های داوطلبان است. در ادامه می توانید راجع به معرفی رشته مکانیک، گروه آزمایشی و زیرگروه مرتبط با رشته مکانیک، تأثیر ضریب دیپلم و سوابق تحصیلی در رشته مکانیک و نهایتاً نمونه تحلیل کارنامه و رتبه قبولی مکانیک 98 مطلع شوید.

مهندسی مکانیک

مکانیک شاخه از مهندسی است که در گروه آزمایشی ریاضی و فنی ارائه می شود. گروه آزمایشی ریاضی و فنی در 3 زیرگروه ارائه شده است و رشته مهندسی مکانیک در زیرگروه 1 مقطع کارشناسی این گروه قرار دارد. مهندسان مکانیک در زمینه نیرو، حرکت، گرما و به کارگیری این سه اصل تخصص دارند. فارغ التحصیلان رشته مهندسی مکانیک می توانند در زمینه های ماشین و دستگاه هایی که هر نوع محصولی را ساخت و تولید می کند، توربئوماشین ها، وسیله نقلیه (خودرو، کامپیوتر، اتوبوس، هواپیما و …)، طراحی کنترلر برای سیستم های دینامیکی و … فعالیت داشته باشند.

ضریب دروس مهندسی مکانیک

بهتر است از مواد و ضرایب دروس تخصصی و عمومی رشته مهندسی مکانیک مطلع شوید، همان طور که می دانید دروس عمومی در تمامی گروه های آزمایشی و زیرگروه ها یکسان است و دروس تخصصی هم هنگام محاسبات سه برابر خواهد شد.
دروس عمومی
نام درسضریب
زبان و ادبیات فارسی4
زبان عربی2
فرهنگ و معارف اسلامی3
زبان خارجی2

 

دروس تخصصی
موادضریب
ریاضی4
فیزیک3
شیمی2

 

تأثیر سوابق تحصیلی در رشته مهندسی مکانیک

تأثیر سوابق تحصیلی در رشته مهندسی مکانیک به صورت تأثیر مثبت بوده و این خبر خوش برای تمامی داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری 98 است. بر این اساس تنها در صورتی سوابق تحصیلی در نمره کل داوطلبان تأثیر می گذارد که باعث بهبود تراز و در نهایت کاهش رتبه داوطلب می شود و در صورتی که معدل و سوابق تحصیلی باعث افت تراز شود، سوابق بر روی نمره ی کل اعمال نمی شود. در هر زیرگروه، وضعیت سوابق بررسی می شود و ممکن است در یک یا چند زیرگروه سوابق اعمال شود و در یک یا چند زیرگروه دیگر سوابق تأثیر منفی بگذارد و اعمال نشود. میزان تأثیر نمرات دروس دیپلم حداکثر 25% و میزان تأثیر نمرات دروس پیش دانشگاهی حداکثر 5% است. در جداول زیر میزان درصد تأثیرگذاری رشته های تحصیلی مختلف، سوابق تحصیلی در گروه آزمایشی ریاضی و فنی را مشاهده می کنید.
نوع دیپلمتأثیر دیپلم در زیرگروه 1 ریاضی و فنیتأثیر پیش دانشگاهی در زیرگروه 1 ریاضی و فنی
ریاضی فیزیک255
علوم تجربی17.112.86
علوم انسانی7.241.5
علوم و معارف اسلامی7.241
هنر1.25
  با توجه به تأثیر مثبت سوابق تحصیلی دیگر دلیلی برای نگرانی داوطلبان برای افت تراز و رتبه ی آنان وجود ندارد و در واقع هر دو دسته از داوطلبان از این نحوه تأثیرگذاری بهره خواهند برد.
نام واحدرتبه قبولی (کشوری)
واحد کرج90680
تهران غرب88300
تهران جنوب27900
تهران مرکزی39000
علوم تحقیقات7800
مشهد85160
اهواز105405
شیراز106740
تبریز115490
خمینی شهر153051
نجف آباد73200
 

به داوطلبان عزیز پیشنهاد میکنیم بعد از مطالعه کارنامه و رتبه قبولی مکانیک آزاد 98 مقاله نحوه انتخاب رشته آزاد 98 را نیز مطالعه کنند تا از سهمیه های موجود در دانشگاه آزاد و… مطلع شوند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *