انتخاب رشته تجربی, انتخاب رشته کنکور

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی آزاد 98

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی آزاد 98

رشته شیمی با وجود اینکه جزو رشته های علوم پایه محسوب می شود ولی نسبتا پرطرفدار است و در سال های اخیر متقاضیان تحصیل در این رشته روند افزایشی داشته است. یکی از علت های محبوب بودن رشته شیمی را می توان در کاربرد گسترده آن در زمینه های مختلف فنی، پزشکی و دارویی دانست که به همین علت فارغ التحصیلان رشته شیمی می توانند در زمینه های مختلف از تدریس گرفته تا پژوهش و تحقیق و حتی بخش صنعت به کار مشغول شوند. در مقاله ای که پیش رو دارید حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی آزاد 98 را مورد بررسی قرار می دهیم تا متقاضیان رشته شیمی بتوانند چشم اندازی از وضعیت قبولی در رشته مورد علاقه شان به دست آورند. با ما همراه باشید.

دانشگاه های پذیرنده شیمی آزاد 98

10 واحد دانشگاه آزاد رشته شیمی را در سه گرایش شیمی کاربردی، شیمی محض و شیمی ارائه می دهند. برخی از واحدهای پذیرنده شیمی آزاد عبارتند از واحد علوم دارویی تهران، واحد علوم و تحقیقات، واحد تهران مرکز، واحد تبریز، واحد شیراز و….در ادامه مطلب درباره حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی آزاد 98 بخوانید.

حداقل درصد دروس برای قبولی رشته شیمی دانشگاه آزاد 98

طیف مختلفی از واحدهای دانشگاه آزاد در رده های مختلف رشته شیمی را ارائه می دهند که همین میزان از گستردگی طیف را در حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی آزاد هم شاهد هستیم. به عبارت دیگر، در حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی آزاد 98 تراز علمی دانشگاه موثر است. با چند مثال این موضوع روشن تر می شود. بالاترین تراز قبولی شیمی آزاد متعلق است به واحد علوم دارویی و بعد از آن علوم و تحقیقات. تراز قبولی در این دو واحد حدود 7300 است. برای به دست آوردن این تراز، درصد دروس داوطلب در آزمون عمومی و اختصاصی می بایست بین 25 تا 30 درصد باشد. پایین ترین تراز قبولی شیمی دانشگاه آزاد 4300 است. با درصدهای حدود 10 تا 12% داوطلب می تواند این تراز را به دست آورد.

آخرین رتبه قبولی شیمی آزاد 98

لازم به یادآوری است که منظور از رتبه قبولی در دانشگاه آزاد، رتبه کشوری است و رتبه در سهمیه منطقه فقط در دانشگاه سراسری مهم است. آخرین رتبه قبولی شیمی آزاد 98 را تراز دانشگاه تعیین می کند.  آخرین رتبه قبولی شیمی آزاد در واحدهای تراز یک مانند علوم دارویی در سال گذشته حدود 11000 کشوری بود. با توجه به بالا رفتن سطح علمی داوطلبان در هر سال که آخرین تراز و رتبه قبولی را هم افزایش می دهد، می توان انتظار داشت در سال 98، آخرین رتبه قبولی شیمی آزاد حدود 9000-10000 کشوری باشد. البته در واحدهای تراز دو با رتبه هایی در حدود 43000 تا 45000 هم امکان قبولی وجود دارد. از داوطلبانی که به رشته شیمی علاقه دارند و قصد دارند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد این رشته را انتخاب کنند، دعوت می کنیم پس از خواندن مطلب حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی آزاد 98 ، مقاله کارنامه و رتبه قبولی شیمی کاربردی آزاد 98 را هم مطالعه کنند. اگر در زمینه سهمیه های دانشگاه آزاد و تراز  و رتبه قبولی در رشته شیمی برایتان سوالی مطرح است با مشاوران و کارشناسان کارآزموده آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *