آیدانیتو > حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شهرسازی سراسری 98
انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شهرسازی سراسری 98





حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شهرسازی سراسری 98

رشته شهرسازی یکی از پرطرفدارترین رشته های گره ریاضی و فیزیک است که هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان کنکور سراسری این رشته را در اولویت انتخاب های خود قرار می دهند. یک مهندس شهرساز در زمینه های مختلف شهری فعالیت می کند و در واقع توسعه شهرها هدف نهایی اوست. رشته مهندسی شهرسازی در دوره های مختلف مانند روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی و پیام نور در دانشگاه ها و موسسات آموزشی ارائه می شود. به دلیل اهمیت این رشته در این مقاله به بررسی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شهرسازی سراسری 98 می پردازیم.

دانشجویان رشته شهرسازی

علاقه مندان به این رشته بایستی قدرت تخیل، دید هندسی و درک خوبی از فضا داشته باشند و همچنین بتوانند تمامی تجسمات خود را به روی کاغذ بیاورند، پس یک دانشجوی موفق رشته شهرسازی بایستی یک طراح برجسته نیز باشد. دانشجویان مهندسی شهرسازی باید به مفاهیم هنری مانند روانشناسی رنگ، مفاهیم تکنیک، اصول فنی و همچنین طراحی و نقشه سازی و مدل سازی علاقه مند بوده  و در درس ریاضی (به خصوص آمار)  و کار با ریاضی قوی باشند. تسلط بر زبان انگلیسی نیز یکی از مهارت های ضروری است که یک مهندسی شهرساز باید دارا باشد.

ضرایب دروس تخصصی و عمومی کنکور ریاضی زیرگروه 1

با توحه به اینکه توجه به ضرایب دروس تخصصی و عمومی در رتبه قبولی و در نهایت پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزشی بسیار حائز اهمیت است در جدول زیر به بررسی لیست دروس و ضرایب آن ها می پردازیم:
درسضریب
ریاضی4
زبان انگلیسی2
زبان و ادبیات فارسی4
زبان عربی2
معارف اسلامی3
فیزیک3
شیمی2
  در جدول بالا دروس ریاضی ، فیزیک و شیمی دروس اختصاصی و دروس زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات فارسی ، زبان عربی و معارف اسلامی دروس عمومی هستند. اما آیا میزان تاثیر ریاضی (از گروه دروس اختصاصی) با ضریب 4 و زبان انگلیسی (از گروه دروس عمومی ) با ضریب 4 به یک میزان است؟ مسلماً پاسخ ما به این سوال خیر است، زیرا دروس اختصاصی به میزان 3 برابر دروس عمومی در تراز و در نتیجه رتبه شما تاثیر گذار هستند.

قبولی در رشته شهرسازی

با علم به اینکه تراز قبولی در هر سال نسبت به سال گذشته متفاوت است ، اما می توان محدوده ای را برای قبولی در رشته شهرسازی در نظر گرفت. به عنوان مثال می توان حداقل درصد دروس تخصصی برای قبولی در رشته شهرسازی در دانشگاه های دولتی سراسری کشور را  20 درصد و دروس عمومی را 40 درصد در نظر گرفت . دقت کنید که این درصد به صورت میانگین است و به صورت جزئی نمی توان اظهار نظری درباره سال جاری کرد . این موضوع به تفاوت تراز و رتبه بر می گردد که به نظر می رسد توضیح آن در قالب یک مثال خالی از لطف نباشد: فرض کنید که فردی در سال 96 با میانگین درصد های عمومی X  و اختصاصی Y  رتبه 300 را کسب کرده و همان فرد در سال 95 با همین درصدها رتبه 250. چرا؟ چون به احتمال زیاد سطح سوالات در سال 96 آسان تر از سال 95 بوده است. در واقع ترازمعیاری از میزان سختی و آسانی سوالات است زیرا امتیازی است که به طور مستقیم از جمع ضرایب دروس حاصل می شود ، اما رتبه جایگاه داوطلب را نشان می دهد.

دانشگاه های شهرسازی ایران

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید کدام یک از دانشگاه های سراسری ، در رشته شهرسازی ، اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند. در واقع دانشگاه های بسیاری در ایران این رشته را ارائه می دهند که در صدر آن ها می توان از دانشگاه خوارزمی، شیراز، ارومیه، سمنان، بین المللی امام خمینی، قزوین، فردوس مشهد، فارس، گلستان، ایلام، گیلان، تهران و قزوین نام برد.

رتبه قبولی کنکور شهرسازی

از آنجایی که آگاهی از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شهرسازی سراسری ، به منظور انتخاب رشته ، حائز اهمیت است ، پس از بررسی حداقل درصد دروس ، به بررسی برخی از رتبه های قبولی سال های گذشته می پردازیم:
سهمیه در منطقهرتبه کشوریرتبه در سهمیهجنسیتدانشگاه
منطقه 133891841مرددانشگاه تهران
منطقه 1162257667زندانشگاه یزد
منطقه 23495981زندانشگاه تهران
منطقه 276072223مرددانشگاه فردوس مشهد
منطقه 3286183519زندانشگاه یزد
منطقه 3415845896مرددانشگاه ارومیه
  در نهایت پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شهرسازی سراسری 98 ، سری هم به مقاله انتخاب رشته کنکور ریاضی فیزیک بزنید.
برای اطلاعات بیشتر در زمینه دیگر رتبه های کنکور شهرسازی  و مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری با مشاوران حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *