آیدانیتو > کاردانی بدون کنکور شبانه
کاردانی بدون کنکور شبانه

کاردانی بدون کنکور شبانه






کاردانی بدون کنکور شبانه

تعداد زیادی از متقاضیان ورود به دانشگاه را داوطلبان دوره کاردانی تشکیل می دهند؛ به خصوص متقاضیانی که دیپلمه شاخه های فنی و حرفه ای و کار و دانش هستند. دوره های کاردانی نظام جدید فنی و حرفه ای، در دوره های روزانه، شبانه و غیرانتفاعی بدون کنکور دانشجو می پذیرند. با توجه به تعداد زیاد سوألاتی که درباره کاردانی بدون کنکور شبانه وجود دارد، بنا داریم در مقاله کاردانی بدون کنکور شبانه ،شرایط و نحوه پذیرش و ویژگی های کاردانی بدون کنکور شبانه را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

شیوه پذیرش کاردانی بدون کنکور

شیوه پذیرش کاردانی بدون کنکور در تمام دوره های روزانه، شبانه و غیرانتفاعی براساس سوابق تحصیلی است. پذیرش براساس سوابق تحصیلی به این معنا است که معدل دیپلم داوطلب، معیار پذیرش قرار می گیرد. به همین دلیل اگر مغایرتی بین ﻣﻌﺪل واﻗﻌﻲ و معدل ﺛﺒﺖ شده در فرم ﺗﻘﺎﺿﺎﻧﺎﻣﻪ وجود داشته باشند، قبولی داوطلب لغو خواهد شد.

شرایط ثبت نام کاردانی بدون کنکور شبانه

همان طور که شیوه پذیرش کاردانی بدون کنکور شبانه با دوره های روزانه و غیرانتفاعی تفاوتی ندارد؛ شرایط ثبت نام کاردانی بدون کنکور شبانه هم مشابه دوره های روزانه و غیرانتفاعی است. برای ثبت نام کاردانی بدون کنکور داشتن دیپلم سه ساله نظام جدید فنی و حرفه ای و کار و دانش یا دیپلم چهار ساله فنی و حرفه ای نظام قدیم الزامی است. برای پذیرش کاردانی بدون کنکور، تحصیل داوطلبان در دوره متوسطه می بایست تا آخر شهریور 97 به پایان برسد. اگر داوطلب در یکی از کد رشته های انتخابی مقطع کاردانی در نیم سال اول پذیرفته شود و تا آخر شهریور 97 مدرک پایان تحصیلات متوسطه خود را دریافت نکرده باشد، قبولی اش لغو خواهد شد. اما در صورتیکه کد رشته پذیرفته شده در نیم سال دوم باشد و متقاضی تا پایان نیمسال اول، دپیلم متوسطه خود را دریافت کند، اجازه ثبت نام در نیم سال دوم را خواهد داشت.

افرادی که مجاز به ثبت نام کاردانی بدون کنکور نیستند

داوطلبان گرامی به این موضوع توجه کنند که افرادی که مدرک پیش دانشگاهی، دیپلم کامل نظام جدید متوسطه یا دیپلم نظام قدیم در شاخه نظری یا مدارک بالاتر از کاردانی دارند، اجازه ثبت نام در کاردانی بدون کنکور را ندارد و در صورت شرکت به عنوان متخلف شناخته می شوند و در مرحله از تحصیل و یا پذیرش که باشند از ادامه تحصیل آنها خودداری خواهد شد.

شرایط کاردانی بدون کنکور شبانه

تفاوت کاردانی بدون کنکور شبانه با دوره روزانه این است که داوطلبان پذیرفته شوند ملزم به پرداخت شهریه هستند. ضمن اینکه پذیرفته شدگان دوره روزانه در آزمون کاردانی نظام جدید، نمی تواند در پذیرش بدون کنکور شرکت کنند ولی دانشجویان نوبت شبانه و غیرانتفاعی پذیرفته شده در آزمون کاردانی نظام جدید سال قبل، اگر مانع خدمت وظیفه نداشته باشند می توانند بدون انصراف از تحصیل در پذیرش بدون کنکور شرکت کنند. این دسته از داوطلبان اگر در پذیرش سال 97 قبول شوند، باید از محل تحصیل خود انصراف دهند و گواهی انصراف را به محل قبولی جدید ارائه دهند.

نحوه ثبت نام کاردانی بدون کنکور

ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور از طریق وبسایت سازمان سنجش و به صورت آنلاین انجام می شود. داوطلبان برای ثبت نام باید کارت اعتباری خریداری کنند و پس از پر کردن فرم تقاضانامه ثبت نام، انتخاب رشته را انجام دهد. هر داوطلب می تواند حداکثر 50 کد رشته محل را انتخاب کند. پس از پایان مراحل ثبت نام و انتخاب رشته، هر داوطلب باید کدرهگیری 16 رقمی را دریافت کند. عدم دریافت کد رهگیری و شماره پرونده به منزله کامل نشدن مراحل ثبت نام است. هر داوطلب می بایست یک پرینت انتخاب رشته، سریال کارت اعتباری، شماره پرونده و کد رهگیری را تا پایان کلیه مراحل ثبت نام یعنی تا بهمن 97 نزد خود نگهداری کند.

زمان ثبت نام کاردانی بدون کنکور

زمان ثبت نام کاردانی بدون کنکور، 3 تا 12 خرداد 97 است. داوطلبانی که موفق به ثبت نام نشده اند و یا از رشته قبولی خود رضایت ندارند می توانند برای ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت اقدام کنند.

زمان تکمیل ظرفیت بدون کنکور کاردانی

زمان تکمیل ظرفیت کاردانی بدون کنکور اوایل مهر ماه 97 است. در مرحله تکمیل ظرفیت داوطلبانی که زودتر برای ثبت نام اقدام کنند، شانس بالاتری برای قبولی در رشته محل-موردنظرشان دارند. در نهایت پس از بررسی کاردانی بدون کنکور شبانه 97 ، در زمینه کاردانی بدون کنکور ، مقاله های ثبت نام کاردانی بدون کنکور 97و رشته های کاردانی بدون کنکور 97 هم مفید هستند. داوطلبان گرامی می توانند تمام سوالات خود را درباره کاردانی بدون کنکور شبانه با مشاوران مجرب آیدانیتو مطرح کنند. 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *