آیدانیتو > حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد
انتخاب رشته تجربی

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد

تحصیل در رشته زیست شناسی و به خصوص زیست شناسی سلولی و مولکولی مورد علاقه افرادی است که تمایل دارند در زمینه های تحقیقاتی و پژوهشی علوم طبیعی فعالیت کنند. اطلاع از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی به این دسته از داوطلبان در انتخاب رشته کمک می کند. به همین دلیل در این مقاله به موضوع حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد می پردازیم تا داوطلبان علاقه مند به رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی بتوانند انتخاب رشته مطمئنی در دانشگاه آزاد داشته باشند و در رشته مورد علاقه شان پذیرفته شوند.

رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی دانشگاه آزاد

زیست شناسی سلولی و مولکولی در زیر گروه 1 گروه آزمایشی علوم تجربی قرار دارد. ضریب های درس های اختصاصی در زیر گروه یک به این قرار است:

عنوان درسضریب
زیست شناسی4
زمین شناسی0
شیمی3
ریاضی2
فیزیک2

 

دانشگاه های پذیرنده زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد

پیش از پرداختن به حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد ، لازم است واحدهای پذیرنده زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد را معرفی کنیم تا در ادامه به آخرین رتبه قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی در هر یک از واحدهای پذیرنده بپردازیم.

11 واحد دانشگاه آزاد در رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی دانشجو می پذیرند:

  • واحد علوم پزشکی تهران
  • واحد تهران مرکزی
  • واحد تهران شمال
  • واحد مشهد
  • واحد رشت
  • واحد فلاورجان استان اصفهان
  • واحد نجف آباد استان اصفهان
  • واحد رودهن
  • واحد پرند
  • واحد شهرقدس
  • واحد اسلام شهر

تراز قبولی رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد

در این بخش از مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد ، حداقل تراز قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی را برای قبولی در واحدهای پذیرنده مختلف مرور می کنیم.

واحد پذیرندهحداقل تراز قبولی
علوم پزشکی تهران، تهران مرکزی، تهران شمال7000-6500
مشهد و رشت6000-5500
نجف آباد، رودهن، اسلام شهر، پرند، فلاورجان5500-4500

آخرین رتبه قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی در دانشگاه آزاد

در ادامه مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد به آخرین رتبه قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد می پردازیم. براساس حداقل تراز قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی که در بخش قبل مشاهده کردید، می توان حدود رتبه های کشوری برای قبولی را این طور تخمین زد:

واحد پذیرندهآخرین رتبه کشوری قبولی
علوم پزشکی تهران، تهران مرکزی، تهران شمال60000-55000
مشهد و رشت63000-61000
نجف آباد، رودهن، اسلام شهر، پرند، فلاورجان100000-65000

 

داوطلبان عزیز به این نکته توجه کنند که در دانشگاه آزاد رتبه در سهمیه منطقی اهمیتی ندارد و رتبه کشوری در نظر گرفته می شود.

حداقل درصد دروس برای قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد

در پایان مطلب حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد، درباره حداقل درصد دروس برای قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد، می توانیم بگوییم که برای کسب تراز 6500 تا 7000 ، درصد تمام دروس عمومی و اختصاصی باید از 40-35% بالاتر باشد.

به داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی زیست شناسی سلولی و مولکولی آزاد، به مقاله کارنامه و رتبه قبولی زیست شناسی آزاد 97 هم سر بزنند.

مشاوران آیدانیتو آماده اند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به تمام سوالات شما در خصوص انتخاب رشته دانشگاه آزاد پاسخ دهند. برای انتخاب رشته می توانید با مشاوران حرفه ای آیدانیتو مشورت کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *