آیدانیتو > حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی دامپزشکی آزاد 99
انتخاب رشته تجربی

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی دامپزشکی آزاد 99

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی دامپزشکی آزاد 99

دامپزشکی یکی از تخصصی ترین رشته های تجربی است ، می پرسید چرا؟ چون یک پزشک در مرحله اول پس از سلام و احوال پرسی، از بیمار می پرسد که چه مشکلی برایش پیش آمده و بیمار اطلاعات تقریبا جامعی از محل ، طول دوره بیماری و سایر عوارض آن را بیان می کند!  اما دامپزشکان که مطمئنا توانایی گفت و گو با دام ها را ندارند، پس آنچه رشته دامپزشکی را از مابقی رشته ها مجزا می سازد، تخصص دامپزشک برای تشخیص اولیه عامل درد و بیماری است. هر ساله متقاضیان بسیاری در گروه آزمایشی تجربی ،شانس خود را برای ورود و ادامه تحصیل در رشته دامپزشکی میسنجند. قبولی در این رشته علاوه بر علاقه مندی ، نیازمند برنامه ریزی درست و پایبندی به آن است. با توجه به نزدیک شدن زمان اعلام نتایج و انتخاب رشته کنکور ، اطلاع از شرایط و آخرین رتبه قبولی در دانشگاه ها ، کمک شایانی در جهت شفاف سازی وضعیت داوطلبان میکند. در این مقاله به بررسی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی دامپزشکی آزاد 99، با توجه به اطلاعات موجود از کنکور 99 می پردازیم.

 

ضرایب دروس دامپزشکی در کنکور تجربی

در گام اول برای بررسی قبولی در رشته دامپزشکی ، باید نگاهی به دروسی بیاندازیم که در کنکور تجربی، با آن روبرو شدید و پس از بررسی اینکه هر کدام از درس ها ، چه ضرایبی دارند ، پر اهمیت ترین درس و کم اهمیت ترین آن را مشخص می کنیم. مطابق دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری 99 ، دروس عمومی عبارتند از:

نام درسضریب
زبان عربی2
زبان و ادبیات فارسی4
زبان خارجی2
فرهنگ و معارف اسلامی3

مطابق این جدول ، درس زبان و ادبیات فارسی بیشترین ضریب را دارد و از آنجایی که ضریب آن معادل دو برابر ضریب دروس زبان عربی و زبان خارجی است ، سرمایه گذاری در این درس ، شما را تا حد زیادی به پیش می راند. درس فرهنگ و معارف اسلامی در جایگاه دوم پر اهمیت ترین های دروس عمومی قرار می گیرد. زبان عربی و زبان خارجی نیز به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار می گیرند. اما برای آگاهی از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی دامپزشکی آزاد 99 ، لازم است سری هم به دروس اختصاصی کنکور تجربی بزنیم . با توجه به دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 99، رشته دامپزشکی در زیرگروه 1 تعریف می شود:

نام درسضریب
زمین شناسی0
ریاضی2
زیست شناسی4
فیزیک2
شیمی3

با توجه به جدول ، بیشترین ضریب متعلق به درس زیست شناسی است که ضریبی دو برابر دروس مهم ریاضی و فیزیک دارد. شیمی نیز برای این زیرگروه حائز اهمیت است. پس با این حساب درصد بالا در زیست شناسی و شیمی و درصدهای متوسط در فیزیک و ریاضی ، می تواند شما را تا حد زیادی به قبولی در رشته دامپزشکی نزدیک کند. حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که آیا زبان و ادبیات فارسی در دروس عمومی و زیست شناسی در دروس تخصصی که هردو ضریب 4 دارند ، به یک میزان در تراز و رتبه موثر اند؟ در پاسخ باید بگوییم که خیر! مشخص است که دروس عمومی و دروس اختصاصی به یک میزان اهمیت ندارند و درجه اهمیت دروس اختصاصی تقریبا سه برابر دروس عمومی است.

پذیرش دانشگاه آزاد دامپزشکی 

سیستم پذیرش در دانشگاه آزاد کمی با پذیرش در دانشگاه های سراسری متفاوت است . اولین تفاوت به رتبه در منطقه باز می گردد. در دانشگاه آزاد اسلامی ، رتبه در منطقه تاثیری در قبولی ندارد. چرا؟ چون مطابق قانون دانشگاه آزاد سهمیه مناطق حذف و به جای آن سهمیه عادی جایگزین شد. پس به عنوان مثال اگر شما در منطقه 1 تحصیل می کنید با من که در منطقه 3 تحصیل می کنم ، هیچ تفاوتی نداریم. اما اگر سهمیه مناطق مهم نیست، پس چه چیزی در پذیرش دانشگاه آزاد اهمیت دارد؟ برای اینکه بتوانیم انتخاب رشته اصولی داشته باشیم، باید حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی دامپزشکی آزاد 99 را بدانیم. اما در واقع در این عنوان ، منظور ما از آخرین رتبه قبولی ، رتبه کشوری و تراز قبولی است. آنچه در دانشگاه آزاد اهمیت بسیار دارد ، تراز است. از آنجایی که دامپزشکی هم در رده رشته های بسیار پرطرفدار است ، اگر قصد دارید که در رشته دامپزشکی در دانشگاه آزاد قبول شوید ، باید تراز بالایی کسب کنید.
اگر سوالی در زمینه حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی دامپزشکی آزاد 99 ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاورین آیدانیتو تماس بگیرید.

سهمیه های دانشگاه آزاد

مطابق قوانین دانشگاه آزاد ، برای افراد حائز شرایط برخی سهمیه ها مانند سهمیه ایثارگران ، خانواده شهدا ، آزادگان و بسیج در نظر گرفته می شوند.

آخرین رتبه و پایین ترین تراز ها برای قبولی در رشته دامپزشکی آزاد 97-96

اما یکی از نکاتی که بایستی برای آگاهی از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی دامپزشکی آزاد 99 ، به آن دقت کنید ، آخرین رتبه و حداقل تراز برای قبولی در رشته دامپزشکی در سال های گذشته است. به همین منظور در جداول زیر رتبه کشوری و تراز قبولی را در سهمیه عادی و ایثارگری  مورد بررسی قرار می دهیم.

آخرین رتبه قبولی دامپزشکی دانشگاه آزاد 97 – 96 در سهمیه عادی
نام واحد دانشگاه رتبه کشوری
 علوم و تحقيقات16927
 کرج20635
 بابل27069
 گرمسار36985
اروميه49845
شوشتر73530
*آخرین رتبه قبولی دامپزشکی دانشگاه آزاد 97 – 96 در سهمیه ایثارگران 5 درصدی
نام واحد دانشگاه رتبه کشوری
 تبريز62027
شبستر102574
اروميه63392
کرج21793
علوم و تحقيقات17531
شهرکرد55456
شوشتر78124
گرمسار53032
کازرون62994
سنندج69491
بافت70736
بابل29431

* سهمیه ایثارگری 5 % زمانی به داوطلبان تعلق می گیرد که میزان ایثارگری کمتر از 25 % باشد.

آخرین تراز قبولی دامپزشکی دانشگاه آزاد 97 – 96 در سهمیه عادی
نام واحد دانشگاهتراز آخرین نفر قبولی
علوم و تحقيقات8820
کرج8622
 بابل8353
 گرمسار8017
اروميه7647
 شوشتر7101

حداقل درصد دروس لازم برای قبولی دامپزشکی آزاد 

با توجه به اینکه کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد در قالب یک کنکور و در یک روز برگزار می شوند ، کارنامه اولیه که در آن درصد دروس درج شده است ، توسط سازمان سنجش منتشر می شود. در جدول زیر به بررسی حداقل درصد دروس لازم برای قبولی دامپزشکی آزاد می پرداریم:

درصد میانگیندرس
33-45ادبیات فارسی
35-43عربی
43-53دین و زندگی
20-30زبان انگلیسی
0-10زمین شناسی
15-25ریاضی
20-30زیست شناسی
10-20فیزیک
15-25شیمی

بدیهیست هر شخص نسبت به توانایی فردی و استعداد های خود نقاط ضعف و قوتی دارد که باعث میشود در برخی دروس قوی تر عمل کرده و درصد هایی بهتر از حدود بالا و یا بالعکس در برخی دروس درصد های پایین تر از حدود بالا بدست آورد . برای موفقیت در کنکور نیاز است تا به گونه ای بر روی نقاط قوت خود تمرکز و سرمایه گذاری کنید، که تراز را ثابت نگه داشته و نقاط ضعف را جبران کنید.

نکات انتخاب رشته کنکور تجربی

  • در هنگام انتخاب رشته به جز علاقه ، فاکتور های مهم دیگری از جمله : بازار کار ، سطح علمی دانشگاه مورد نظر و اعتبار مدرک ،چگونگی رفت آمد ، پیوستگی یا ناپیوستگی رشته محل انتخابی و … را نیز مد نظر داشته باشید.
  • مطابق دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل به ترتیب اولویت هستید ، پس حتما دقت کافی را در زمان انتخاب اولویت های خود داشته باشید.

تحصیل بدون کنکور دامپزشکی در ایران

شاید شما دوست عزیز نیز از جمله علاقمندان به ادامه تحصیل در رشته دامپزشکی باشید اما بنا به دلایلی از جمله کمبود زمان و داشتن دغدغه های زیاد در طول روز قادر به مطالعه برای کنکور این رشته تحصیلی نباشید. در این صورت حتماٌ این سؤال در ذهنتان به وجود آمده است که آیا امکان ادامه تحصیل در رشته دامپزشکی به صورت بدون کنکوردر ایران وجود دارد؟ برای یافتن پاسخ این سؤال می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید و جواب این سؤال را از آن ها بخواهید. پس در صورت نیاز وقت را تلف نکرده و با مشاوران خبره ما تماس بگیرید.
در نهایت پس از بررسی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی دامپزشکی آزاد 99 ،  پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی کنکور آزاد 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی دامپزشکی آزاد 99 و انتخاب رشته تجربی دارید با مشاورین آیدانیتو تماس بگیرید.

4 دیدگاه در “حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی دامپزشکی آزاد 99

  1. حانیه گفت:

    با سلام با رتبه ۱۲۵۹۷ منطقه ۱ ب نظرتون دام پزشکی ازاد میارم ؟همه شهر هارو زدم

  2. علیرضا براتی گفت:

    سلام وقت بخیر خواستم بپرسم دامپزشکی بدون کنکور چطوره ؟ و چه دانشگاهی هست ممنون

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ در حال حاضر فقط در مقطع کاردانی دانشگاه آزاد در رشته دامپزشکی دانشجو می پذیرد.

  3. سانی گفت:

    با سلام واقعا با این درصد ها دکترای دامپزشکی منطقه ۲ قبول میشن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *