آیدانیتو > مصاحبه بدون آزمون دکتری آزاد 98
دکتری بدون آزمون, دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

مصاحبه بدون آزمون دکتری آزاد 98






مصاحبه بدون آزمون دکتری آزاد 98

بعد از به اتمام رساندن دوره ارشد، بسیاری از فارغ التحصیلان به سمت تحصیل در مقطع دکتری می روند. مقطع دکتری مقطعی بسیار متفاوت نسبت به دوره های قبل است و قبولی در آن به راحتی دوره های قبل نیست. پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری صرفاً برای افرادی است که جز استعدادهای درخشان دوره ارشد بوده اند. در این مقاله می خواهیم نحوه، چگونگی و زمان مصاحبه بدون آزمون دکتری آزاد 98 را برای این دسته از داوطلبین شرح دهیم. 

زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون آزاد

داوطلبین استعداد درخشان که مایل هستند در مقطع دکتری بدون آزمون ثبت نام کنند، باید منتظر زمان انتخاب رشته دکتری باشند. ثبت نام این گروه از داوطلبین همزمان با انتخاب رشته دکتری آزاد برای افرادی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند، است. این ثبت نام اینترنتی است و داوطلبین پس از ورود به سایت دانشگاه آزاد می توانند اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته کنند. این داوطلبین امکان انتخاب 40 کد رشته محل را دارند. داوطلبین دکتری بدون آزمون دقت کنند که حتماً باید شرایط استعداد درخشان را داشته باشند و رشته ای متجانس و همنام با رشته ی دوره کارشناسی ارشد خود را انتخاب کنند.

شرایط پذیرش دکتری استعداد درخشان بدون آزمون آزاد 98 

1- شرط معدل: حداقل معدل ارشد برای گروه دامپزشکی 17، علوم انسانی 18.5 و سایر گروهها 17.5 است. 2- همنام بودن رشته انتخابی و فارغ التحصیلی ارشد 3- نمره پایان نامه بالای 18.5 4- تحصیل در دانشگاه های آزاد در مقطع ارشد 5- تعداد نیمسال های مجاز باشد. پس از ثبت نام و انتخاب کد رشته محل باید منتظر دعوت شدن به مصاحبه باشید. توجه داشته باشید که قبولی اصلی بعد از مصاحبه اعلام می شود و ثبت نام در مقطع دکتری از طریق استعداد درخشان به معنی قبولی 100% در این مقطع نیست. نحوه مصاحبه دکتری بدون آزمون آزاد 98 مصاحبه در پذیرش مقطع دکتری بسیار اهمیت دارد. قدرت بیان، اعتماد به نفس، نحوه بیان، داشتن اطلاعات علمی کافی و مطابق زمان، داشتن تمرکز و سرعت بالای پاسخ دهی از موارد مهم و تأثیرگذار در روند مصاحبه است. دارا بودن اطلاعات علمی متناسب با رشته ی انتخابی شما بسیار مهم است و به همان اندازه پاسخ دهی سریع و استفاده کردن از این اطلاعات با سرعت ذهنی مناسب نیز اهمیت دارد. دارا بودن مدرک زبان انگلیسی و آشنایی به آن، آگاهی از معانی لغات علمی تخصصی رشته نیز اهمیت بالایی دارد.

نکات مهم مصاحبه

برای رفتن به مصاحبه روزمه خود را همراه ببرید. دار بودن رزومه تحصیلی برای شما داوطلبین بدون آزمون بسیار مهم است. تمامی مقالات، تولیدات علمی، اختراعات، ترجمه کتاب، نگارش کتاب و … را با خود همراه داشته باشید و در رزومه خود بگذارید. توجه داشته باشید که برای پذیرش در مقطع دکتری باید امتیاز لازم در مصاحبه را به دست آورید. کسب امتیاز بیشتر، احتمال قبولی بیشتر را به عهده دارد. در زمان مصاحبه 40 امتیاز برای رزومه پژوهشی و 30 امتیاز به عنوان امتیاز آموزشی در نظر گرفته شده است. امتیازات آموزشی در بر گیرنده معدل ارشد، رتبه دانشگاه تحصیلی ارشد، مدت زمان تحصیل ارشد و تمامی این موارد برای امتیازات آموزشی در برگیرنده معدل ارشد، رتبه دانشگاه تحصیل ارشد، مدت زمان تحصیل ارشد و تمامی این موارد برای مقطع کارشناسی ارست. علاوه بر آن شرکت و کسب رتبه در المپیاد ها و دارا بودن مدرک زبان برای امتیاز آموزشی تأثیرگذار است. با اعتماد به نفس کافی و بدون استرس به مصاحبه بدون آزمون دکتری آزاد 98 بروید. سعی کنید از آرامش کافی برخوردار باشید. البته قدری استرس کاملاً طبیعی است و به شما کمک می کند تا پاسخ دهی به سؤالات را با سرعت بیشتری انجام دهید. اگر پاسخ سؤالی را نمی دانید و یا به بحث درباره آن دعوت شدید، با حفظ آرامش و ادب پاسخ گو باشید. از گفتن این جمله که نمی دانم و یا اطلاع کافی ندارم، الان حضور ذهن ندارم و … نترسید و اجتناب نکنید.

زمان مصاحبه دکتری آزاد بدون آزمون 98

زمان مصاحبه در دانشگاه های مختلف متفاوت است و بسته به زمانی است که در سایت اعلام شده است. اما این زمان در اواخر تیرماه و نهایتاً اوایل مردادماه است.
در این مقاله با موضوع مصاحبه بدون آزمون دکتری آزاد 98 همراه شما بودیم شما میتوانید مقاله نحوه مصاحبه دکتری آزاد 98 را نیز مطالعه کنید.
برای اطلاع بیشتر درباره مصاحبه بدون آزمون دکتری آزاد 98 میتوانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *